2018-06-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
På första sidan i Expressen i dag så står det "S störtar" eller något liknande. Under detta något i stil med "Åkesson statsminister - inte helt omöjligt". Kanske någon som vet exakt vad de stod?
Här är dagens löpsedel https://www.expressen.se/nyheter/dagens-expressen/

LÖFVEN
STÖRTAR

Och sen under det en hänvisning till den här texten av Torbjörn Nilsson:
https://www.expressen.se/nyheter/statsminister-akesson--ingen-omojlighet/
2018-06-08, 14:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

LÖFVEN
STÖRTAR

Det där med "Störtar" är väl ett nytt ord i dessa sammanhang. Som man slänger in när "Rasar" inte riktigt räcker till för att beskriva vad som händer. Men jag tror inte jag har sett ordet "Störtar" i samband med opinionssiffror.

Kanske mest för att "Störtdyker" inte fick plats?
2018-06-08, 14:20
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Nej, glöm det – nu ska vi gå till botten med det här om det så ska ta ett år eller två.

3 centrala fakta i målet:

1) All stor riksmedia utom TV4 rapporterade om och diskuterade Novusmätningen i allmänhet och SD-siffran i synnerhet.

2) TV4 har inga issues med att nämna SD-framgångar. För bara en vecka sedan hette det SD kan bli största parti - nya succésiffror i TV4 väljaropinion.

3) TV4 slutade rapportera om Novus i februari 2017 när Novus gick till SVT. Även de Novusmätningar som innehöll strålande nyheter för PK-eliten ignorerades.

Din förklaring:

TV4 nämner inte SD eftersom det faller sig helt naturligt om man är journalist i MSM”.

Det låter som du inser fullständigt orimligt mot bakgrund av punkterna 1-3, så nu vill jag att du utvecklar din argumentation tills den når basala rimlighetskrav.

Du förutsätter som vanligt att alla media i så fall borde agera unisont. Det brukar låta så enligt Crispylogik. Så är inte fallet. Ingen, inte ens de värsta konspirationsteoretikerna tror att alla media i alla hänseenden och vid alla tidpunkter agerar unisont som en koreansk militärparad.

Så funkar inte den agendadrivna journaliskåren. Fatta det nu en gång för alla. Det enda du kommer till botten är din egen trångsynta logik.
2018-06-08, 14:36
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
På första sidan i Expressen i dag så står det "S störtar" eller något liknande. Under detta något i stil med "Åkesson statsminister - inte helt omöjligt". Kanske någon som vet exakt vad de stod?

Du blandar ihop två olika texter. En var om att s går dåligt. Den andra var en text av Torbjörn Nilsson där han undrar varför ingen pratar om Jimmie som möjlig statsminister. Den senare är läsvärd, vilket Torbjörn ofta är.
2018-06-08, 14:39
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med "Störtar" är väl ett nytt ord i dessa sammanhang. Som man slänger in när "Rasar" inte riktigt räcker till för att beskriva vad som händer. Men jag tror inte jag har sett ordet "Störtar" i samband med opinionssiffror.

Kanske mest för att "Störtdyker" inte fick plats?

Expressen kanske äntligen slutat ha en helvit redaktion och anställt en berikare som inte är klar med sin SFI? Men störtar kanske är en svensk version av "going down"?
2018-06-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Du förutsätter som vanligt att alla media i så fall borde agera unisont. Det brukar låta så enligt Crispylogik. Så är inte fallet. Ingen, inte ens de värsta konspirationsteoretikerna tror att alla media i alla hänseenden och vid alla tidpunkter agerar unisont som en koreansk militärparad.
Bullshit deluxe. Novus hörde till gårdagens topp 3 nyheter tillsammans med domen mot Akilov. TV4 sänder extra så fort nån fiser. De var i vilt slagsmål med SVT om att vara först ut med direktsändning om SCB häromdagen. Den enda rimliga förklaringen till att 4an ensamma lät Novusmätningen vara är att de iakttar samma radiotystnad som de gjort om Novus sedan de gick till SVT. Det hade varit mycket konstigare om de avvikit från det mönster som gällt i 1,5 år, även när C ökat och SD backat.

Du kan inte tänka utanför boxen. Klamrar dig fast vid det gamla ”buhu media mörkar”-paradigmet som en barnunge vid sin snuttefilt. Snuttar på nötta offerkoftan som en tutte. Samma grej som det som Torbjörn Nilsson skrev om 7K idag, att de fortfarande är kvar i att allt handlar om de två blocken och att en statsminister bara kan komma från S eller M. Många famlar efter identiteter nu när de gamla ryckts undan. Asylkramare ”står inte ut” när Sverige inte längre har svängdörrar. Sossarna lever fortfarande som att de är ett 40%-parti. Och SD-gräsrötter kvider om att SD är utestängda från media även när Åkesson knappt hinner äta färdigt ett Ballerinakex på vägen mellan SVT och TV4 med mellanlandningar hos Aftonbladet TV och Expressen TV. Men jag lovar, att kliva ur boxen är inte som att hoppa utan fallskärm. Det är bara befriande.
2018-06-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Du blandar ihop två olika texter. En var om att s går dåligt. Den andra var en text av Torbjörn Nilsson där han undrar varför ingen pratar om Jimmie som möjlig statsminister. Den senare är läsvärd, vilket Torbjörn ofta är.

Tack för detta. Läste det bara som snabbast när jag gick förbi tidningsstället.
2018-06-08, 15:00
Medlem
Citat:

LÖFVEN
STÖRTAR

Får tacka dej för länkarna. Bra att Expressen tog upp detta på första sidan. Just orden "LÖFVEN STÖRTAR" kändes mycket bra att läsa. Tycker att Löfven ser sliten ut. Inte undra på det.
Senast redigerad av Kalle-P 2018-06-08 kl. 15:03.
2018-06-08, 15:00
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1

Så funkar inte den agendadrivna journaliskåren. Fatta det nu en gång för alla. Det enda du kommer till botten är din egen trångsynta logik.

Utmärkta formuleringar, aktuella även för sifferrunkande odbajasare, med dunkla ambitioner gällande SD!
2018-06-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
För en gångs skull så håller jag faktiskt med dig.

Jag tycker att det är mycket onödigt att beskriva kvinnor som en grupp viljelösa våp. Visst är det sant att kvinnor i allmänhet är mer konforma, men detta kan uttryckas på ett mycket trevligare sätt.
Jag blev förvånad av inlägget, även om jag är luttrad. Jag trodde ändå inte att det fortfarande finns svenska män som inbillar sig att kvinnor sinsemellan diskuterar vad deras makar röstar på.
2018-06-08, 15:09
Medlem
Ett faktum som ofta bortses från är att det är ett tyst kallt krig mellan SVT och Bonniers-ägda medier. TV4, DN mm agerar alltid ihop, ibland ned fejkade konflikter sinsemellan, annonserar i varandra; och motarbetar alltid de medier de inte själva direkt kontrollerar.
2018-06-08, 15:23
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Expressen kanske äntligen slutat ha en helvit redaktion och anställt en berikare som inte är klar med sin SFI? Men störtar kanske är en svensk version av "going down"?
Jag är ingen expert på svenska, men det låter enligt mig klockrent. Flygplan (S) störtar - piloten (Löfven) dör (avgår) vid kraschen (den 9 september)!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in