Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Mitt syfte var att visa för dig att det är fullt logiskt och fullt möjligt att en ''båt' noas ark kan byggas och rymma alla dessa saker som nämns i berättelsen om noas.
Ja, tramsa är du bra på.
Hur vore det om du faktiskt svarade på vad jag skriver i stället för att hitta på något som inte har med ämnet att göra?
Jag skrev uttryckligen från början att berättelsen om Noak och hans ark var omöjlig just därför att det står att arken byggdes i trä. Och jag påpekade det på nytt.
Att du då sedan hittar på att det på något flummigt sätt skulle vara relevant att man idag skulle kunna bygga en ark i stål är ändå (oavsett vad du tycker, tror eller önskar) helt irrelevant.
Det är fortsatt helt ologiskt, orimligt och totalt verklighetsfrämmande att bygga en ark i trä och sedan försöka att överleva i den i över ett år tillsammans med hundratusentals djur och all den föda som de skulle behöva under minst ett år. Det skulle faktiskt inte kunna byggas ens i stål, men du har antingen svårt för att inse det eller så leker du bara troll.
Du får gärna fortsätta att hävda annorlunda om du tvunget vill göra det, men det får dig inte att framstå som något annat än ett envetet troll.