2018-06-08, 14:25
Medlem
dialektikers avatar
Skönt att han blev friad. Snacka om svaga bevis. Snacka om stor rättssäkerhet om någon skulle bli dömd på så svagt material.
Citera
2018-06-08, 14:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Problemet är bara att vi inte har rättsväsendet till att fastslå att den ena eller andra karlsloken är en sexistisk liten gris, utan till att lagföra sådana brott som kan lagföras.

Ja, men ingen rök utan eld som det brukar heta. Vi är inte klara i målet ännu, så att man får helt enkelt se vad som sker. Ja tycker man som dig att anmäla direkt, och inte fatta själva mognadstiden för att orka och våga, och dessutom göra ner den tid som finns för att anmäla ser jag som nonsens.
Citera
2018-06-08, 14:26
Medlem
valleros avatar
[quote=Moosky|64277535]

Massi-Fritz talar emot sig själv.

"Vittnesutsagor är en färskvara. Vi analyserar domen och kommer sannolikt att överklaga den."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/i-dag-kommer-domen-mot-martin-timell
Citera
2018-06-08, 14:29
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vi får se fortsättningen och det är inte helt uteslutet att Hovrätten anser att stödbevisen räcker.
Jag skrev tidigare att det inte alls är säkert att han fälls. Oavsett utgång är Martin Timell körd. Så den enda han numera kan dra fram k*ken för är sig själv. Ingen lär vara intresserad av hans bihang och skulle han försöka en variant som han tidigare gjort för känd programledare, så lär han åka för blottning.

Att fira att han friades ser jag som ett misslyckande både för offret och andra offer som kanske inte vågar anmäla ens. Dessutom ska börjar det luta åt att i just detta friande domslut har för högt ställda beviskrav.

Jag firar inte att han friades, jag tror MT betett sig som en snuskgubbe och att det var rätt att sparka honom, men utifrån de fakta som kommit fram i det här målet så tycker jag att det var bra att han friades. Rättsapparaten är en sak för sig och det ska inte vara så lätt att bli dömd.
Hela metoo måste utmynna i en enda sak: att tjejer lär sig anmäla direkt, både ofredanden och våldtäkter, innan de preskriberats. Alltså att haka på en metoovåg nästan tio år efter en händelse - ska erkänna att jag tycker att det är lite absurt.
Citera
2018-06-08, 14:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag firar inte att han friades, jag tror MT betett sig som en snuskgubbe och att det var rätt att sparka honom, men utifrån de fakta som kommit fram i det här målet så tycker jag att det var bra att han friades. Rättsapparaten är en sak för sig och det ska inte vara så lätt att bli dömd.
Hela metoo måste utmynna i en enda sak: att tjejer lär sig anmäla direkt, både ofredanden och våldtäkter, innan de preskriberats. Alltså att haka på en metoovåg nästan tio år efter en händelse - ska erkänna att jag tycker att det är lite absurt.

Nej, det finns ingen lärdom av en underinstans utan det finns tid för anmälan av en anledning. Anser man att brottsoffer ska anmäla bums får man vända sig till lagstiftaren.
Citera
2018-06-08, 14:32
Medlem
dialektikers avatar
Ni som tycker att han bör straffas för sin sexism, ni tror inte att han har skärpt till sig efter det här? Det tror jag. Och då är väl målet vunnet?
Citera
2018-06-08, 14:32
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
SA JAG INTE DET? SA JAG INTE DET?

FRIKÄND MOTHERFUCKAS.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kazk69/lulu-carter-om-friande-domen-mot-timell-kanner-sorg

Det är ju liksom såna här resonemang som är jävligt rättsosäkra. Typ: tro alltid på kvinnans berättelse.
Citera
2018-06-08, 14:34
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Nej, det finns ingen lärdom av en underinstans utan det finns tid för anmälan av en anledning. Anser man att brottsoffer ska anmäla bums får man vända sig till lagstiftaren.

Ska erkänna att jag inte fattar vad du säger. Vad menar du med "ingen lärdom av en underinstans"?

Jag menar f.ö inte att det ska vara lag på snabb anmälan, eller förkortad preskriptionstid. Det här är bara nåt jag hoppas kommer att bli konsekvensen av metoo: att själva grejen med att "snacka om det" leder till att kvinnor och tjejer lär sig säga ifrån bättre och/eller anmäla snabbare.
Citera
2018-06-08, 14:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ska erkänna att jag inte fattar vad du säger. Vad menar du med "ingen lärdom av en underinstans"?

Jag menar f.ö inte att det ska vara lag på snabb anmälan, eller förkortad preskriptionstid. Det här är bara nåt jag hoppas kommer att bli konsekvensen av metoo: att själva grejen med att "snacka om det" leder till att kvinnor och tjejer lär sig säga ifrån bättre och/eller anmäla snabbare.

En Tingsrättsdom är ingen vägledning menar jag. Finns inget som säger att man ska rätta sig efter det.
Tingsrätten är den lägsta av domstolar helt enkelt och dömer i bland lite knepigt. Det krävs en HR eller HD för att vägleda.
Citera
2018-06-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Vad spelar det för roll att det har gått 9 år. MT var en mycket inflytelserik mediaperson och hon såg väl sin karriär som rökt om hon yttrade sig. Nu när metoo kom till ytan fanns det ett utrymme att anmäla utan att riskera sin karriär.

- Varför trängde sig den kåta damen ner bredvid Timell ??
- Hur kommer det sig att hon inte blev förbannad förrän metoo kom ?
- "Lulu" Carter är en slampa som jagat Martin om jobb sedan hon blev utslängd ur äntligen hemma av en
elak produktionsledare (kvinna) efter rena cat-fighten. När metoo kom DÅ plötsligt var det jätte-
hemsk att ha blivit våldtagen av Timell.......

Det hedrar Tingsrätten att man synat hennes vittnesmål.
Det hedrar Tingsrätten att man avvisar åtalet !

Det hedrar inte de som stöttat dessa luder och åklagaren att ha lagt ned så mycket resurser att det räckt för att åtala i 50 olika fall av riktiga gängvåldtäkter !
Dessa har blivit blåsta och deras förundersökningar nedlagda i brist på utredningsresurser.....

Ta er dalen alla gapkärringar. Hoppas ni själva råkar ut för nedlagda förundersökningar, ni vet var ni valde att resurserna skulle gå till i er sorgliga avundsjuka !
Citera
2018-06-08, 14:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ja, men ingen rök utan eld som det brukar heta. Vi är inte klara i målet ännu, så att man får helt enkelt se vad som sker. Ja tycker man som dig att anmäla direkt, och inte fatta själva mognadstiden för att orka och våga, och dessutom göra ner den tid som finns för att anmäla ser jag som nonsens.
Den tid som fanns för att anmäla ett brott som det med stor sannolikhet hade gått att få en fällande dom för, försattes. Åtminstone i den meningen skedde anmälan för sent.
Citera
2018-06-08, 14:41
Bannlyst
Jag tycker att han ska få skadestånd på minst 1 miljon kr. För hon förstört hans rykte och gjort så han förlorat mycket jobb under tiden han satt inne. Sedan ska kärringen få fängelse på 6 månader. Nu ska jag förklara varför:

Hon går in till en fest hon blivit bjuden på. Alla är fulla och dricker. Hon klär av sig nästan helt naken och går in i en jaccuzzi med flera män. Vad i hevlete förväntar kärringen sig?! Martin råkar ta henne lite lätt på rumpan.(Om han ens gjorde detta) Så går hon ut till media och hoppar på Me-Too Kampanjen och spelar ett jävla offer?! Din jävla kärring varför går du och festar och klär av dig nästan naken och hoppar in i en Jaccuzi nästan helt naken med andra män?! Vad i hevlete förväntar du dig?! Jävla äcklig kärring!!! Hon är en äcklig slampa och sedan kommer hon och leker offer!

Så jävla trött på de äckliga deprimerade kärringarna som skapat och lyft upp feminismen här i världen. Era nötter gör nytta med era liv än o kasta skit på andra bara för o försöka må lite bättre själva! Hade jag fått bestämma hade hon betalat minst 1 miljon kr i skadestånd till Martin och fått minst 6 månaders fängelse!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in