2018-06-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Står på s.23 i domen

" målsäganden och flera av vittnena har varit medlemmar i samma
Facebook-grupp, i vilken den i målet aktuella festen har diskuterats."

Skvallerkärringar?

Många nu som har gjort sig skyldiga till synnerligen grov brottslighet mot Martin Timell.
Citera
2018-06-08, 12:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Jiippiiii äntligen rättvisa

Fantastiska nyheter som dock var väntade. Timell är självklart oskyldig till de groteska anklagelserna och nu har vi det svart på vitt när även tingsrätten ogillade åtalet och tingsrättens ledamöter var dessutom eniga. Det här är en seger för rättssamhället och en knäpp på #metoo-maffians näsa.
Citera
2018-06-08, 12:32
Medlem
Mr.preflixs avatar
han blev fri
Citera
2018-06-08, 12:32
Medlem
Provokatörs avatar
Jag har nu läst domen och kan konstatera att advokaterna har gjort allt för att misskreditera vittnenas trovärdighet och i alla delar lyckats övertyga rätten.

Jag kan även konstatera att det i många andra våldtäktsdomar inte alls tas samma hänsyn till dom inblandades inbördes relationer och att vi således inte alls är lika inför lagen. I högprofilmål ställs det högre beviskrav. Det var länge sedan jag såg någon så omfattande sågning av vittnesmålen i en dom.

Vittnesmål efter vittnesmål bekräftar hennes upprörda tillstånd och hur dom tagit del av hennes berättelse om penetration upp till 10cm, av en två eller tre fingrar samt Martins tumme i analen. Samtliga vittnesmål avfärdas ett efter ett i domskälen.

Jag skulle gärna vilja se hur väl försvaret skulle lyckas i en högre instans, det finns flera oklarheter i detta fall.

Initialt saknade hon allt vettigt stöd för att göra en anmälan och i egenskap av att hon var ny på jobbet så förpassades händelsen i glömska precis såsom cheferna på både TV4 och produktionsbolaget önskade.

Martin Timell är nu en friad man och kan ta sig an nya TV-uppdrag, tyvärr kommer han upptäcka att det faktiskt inte är så enkelt, i folkdomstolens ögon är han för alltid synonym med badtunneincidenten.

Bara Martin och målsägande vet kanske hur det förhåller sig, det var som sagt mycket alkohol inbladat den där kvällen.

/Provokatör
Citera
2018-06-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Då har alltså advokat Viktor Banke haft rätt i det han sagt i Aftonbladet.
Det här var nåt jag missat helt tidigare och bör ju vara en sån sak som avgjort det hela.
Jag var också fundersam med så många vittnen. Men detta torde ju vara avgörande.
Citera
2018-06-08, 12:33
Medlem
yandaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad ända in i glödheta helvete påstår tidningen Expressen!

-"Efter domen säger kvinnans målsägandebiträde Elisabeth Massi Fritz att hon kommer att rekommendera sin klient att överklaga domen".

Det är väl för fan åklagaren i målet som beslutar om sådant!!!

Såvida inte Massi Fritz menar att målsägaren tänker driva ett nytt mål med "enskilt åtal", där givetvis Massi Fritz får agera åklagare!

Nej. Brottsoffret kan överklaga domen.
Citera
2018-06-08, 12:35
Medlem
HELT OTROLIGT ATT MÄN KAN DÖMAS PÅ HÖRSÄGEN I EN RÄTTSSTAT

Att domaren står i media och verkar som subjektiva lögndetektorer (när objektiva lögndetektorer är förbjudet i svensk rätt) är patetiskt för en rättsstat.
Citera
2018-06-08, 12:35
Medlem
Mr.preflixs avatar
BO vill bara få ut pengar i detta fall eller bara sätta ditt martin. varför ska man bry sig om något som hände för 10 år sedan?
Citera
2018-06-08, 12:38
Medlem
Ja så blev det som man sa innan till 100% att han inte kunde bli dömd för det där att det fanns dom som trodde annorlunda tyder på lite vetskap om saker och ting
Citera
2018-06-08, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luxer
Så du anser att så länge man är på fest så har man full rätt att köra upp fingrar i andra personers fittor?

Givetvis inte utan samtycke. Men man bör heller inte ha rätt att anmäla det hela 10 år senare varpå det tom leder till rättegång.
Citera
2018-06-08, 12:40
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkainen
Vad du tycker spelar ju ingen roll.

Nej det har du ju helt rätt i.

Han är friad på grund av bristande bevisning, inte för att jag tycker att våldtäkt är fel brottsrubricering.
Lovar och svär att inte säga vad jag tycker i framtiden
Citera
2018-06-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Nej. Brottsoffret kan överklaga domen.

Elisabeth Massi Fritz har flera andra mål där hon, förutsatt att hon inte helt ska förlora sin trovärdighet, måste överklaga friande domar. Tänker närmast på Fittja-målet där hon skandalerat om att hon minsann vet bättre än hela Sveriges eniga juristkår och kallade den mycket välskrivna tingsrättsdomen för "en skam för rättssystemet".

Det är upp till bevis för henne nu!

Eller så får hon packa ihop sin lilla byrå eftersom hon själv blivit en skam för rättssystemet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in