2018-06-08, 12:10
Medlem
secretcinemas avatar
Vem är ens denna Timell? Ja jag har levt under en sten. Ser inte på skit-TV.
Citera
2018-06-08, 12:10
Medlem
Jag trodde det fanns ögonvittnen... känns som att det har framställts så i media?

Hur hade de tänkt att detta skulle kunna leda till fällande dom när ord står mot ord och andra fanns där fast de inte sett nåt?

Visst kan det mycket väl har hänt och Timell verkar ju ha fått rättmätig kritik och straff för sitt allmäna uppträdande. Men det här. Hur kunde de ens ta upp detta i rätten?
Citera
2018-06-08, 12:13
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Du har hittat på din facebookgrupp.
Fast nu är det inte jag som hittat på nåt utan gruppen som skulle varit på Facebook pratades det om i Aftonbladets direktsändning. Så är det ett påhitt så är det reportrarna på Aftonbladet som hittat på det.

Edit: Advokat Viktor Banke är den som pratat i Aftonbladets direktsändning.
Ca 19min in i sändningen.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kazk69/lulu-carter-om-friande-domen-mot-timell-kanner-sorg
Senast redigerad av aina08 2018-06-08 kl. 12:20.
Citera
2018-06-08, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tror inte att det var hittepå. Men så jävla absurt att kalla ett (eventuellt) finger i fittan för våldtäkt många år senare. Jag tror att allt sånt här kommer att slå tillbaks mot feminismen.

Finger i fittan på en som inte vill ÄR våldtäkt osvsett vad man tycker om det, men det är inte det som är grejen här, utan att det inte kunde bevisas.
Citera
2018-06-08, 12:15
Medlem
Gabriel2017s avatar
Vad bra att han blev frikänd, men tyvärr så förstörde det hans karriär.
Innan domen imorse på TV4, trodde de att han skulle bli dömd.
Pöbel drevet vs rättvisan 0-1. Rättvisan segrade, grattis Timell.
Citera
2018-06-08, 12:15
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Dom 7 åklagarvittnena har alltså haft en Facebookgrupp där dom pratat med varandra om den påstådda händelsen.
Hur ska man då kunna veta vad som är sant och vad som dom pratat ihop.
När det inte finns några bevis så är de ju endast vittnen som kan avgöra och dom här 7 vittnena kan ju aldrig räknas som hållbara.
Det borde inte ens gått till åtal, och en överklagan bör inte ske så länge fler än dessa 7 kommer fram med nya uppgifter som inte påverkats av andra eller av media osv.

Åklagaren tog en chans och försökte på sig ett svårt mål där det gått väldigt lång tid. Det i sig är inte fel. Däremot framkom det tidigt i utredningen att vittnena pratat " ihop sig " och i det skedet borde varningsklockorna ringt hos åklagaren. Tyvärr blir det väl lite prestige i ett sådant här uppmärksammat mål och MT redan är uthängd i media redan innan anmälan är gjord.

Nu klarar sig åklagaren från en viss del av kritik från media då hon drivit målet och låter tingsrätten få ta smällen. Hade hon lagt ned förundersökningen hade hon stått där ensam och fått förklara sig. Finner dock ingenting i tingsrättens dom som skulle tyda på något allvarligt fel eller man tolkat bevis på ett tokigt sätt.

Det här målet var lite dömt på förhand att misslyckas och precis som du skriver borde det inte gått till åtal.
Citera
2018-06-08, 12:19
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Åklagaren tog en chans och försökte på sig ett svårt mål där det gått väldigt lång tid. Det i sig är inte fel. Däremot framkom det tidigt i utredningen att vittnena pratat " ihop sig " och i det skedet borde varningsklockorna ringt hos åklagaren. Tyvärr blir det väl lite prestige i ett sådant här uppmärksammat mål och MT redan är uthängd i media redan innan anmälan är gjord.

Nu klarar sig åklagaren från en viss del av kritik från media då hon drivit målet och låter tingsrätten få ta smällen. Hade hon lagt ned förundersökningen hade hon stått där ensam och fått förklara sig. Finner dock ingenting i tingsrättens dom som skulle tyda på något allvarligt fel eller man tolkat bevis på ett tokigt sätt.

Det här målet var lite dömt på förhand att misslyckas och precis som du skriver borde det inte gått till åtal.
Har det varit så att man haft en Facebookgrupp där vittnena pratat med varandra så kan dom ju aldrig hålla som vittnen. De borde man förstått direkt.
En överklagan måste ju vara så gott som omöjlig med det som finns idag.
Citera
2018-06-08, 12:19
Medlem
DjPuttes avatar
EMF vill överklaga och tror att Hovrätten ändrar domen, Leif GW säger att hovrätten sällan skärper tingsrättens dom så han säger att han frias där också!

När skall EMF inse loppet är kört i detta fall och sluta köra med kvinnan hon slår duster i!
Citera
2018-06-08, 12:21
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Du har hittat på din facebookgrupp.

Står på s.23 i domen

" målsäganden och flera av vittnena har varit medlemmar i samma
Facebook-grupp, i vilken den i målet aktuella festen har diskuterats."
Citera
2018-06-08, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Du måste vara född på 90 talet eller senare också. Alltså en idiot.
Googla Bullen.
Citera
2018-06-08, 12:23
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Står på s.23 i domen

" målsäganden och flera av vittnena har varit medlemmar i samma
Facebook-grupp, i vilken den i målet aktuella festen har diskuterats."
Då har alltså advokat Viktor Banke haft rätt i det han sagt i Aftonbladet.
Det här var nåt jag missat helt tidigare och bör ju vara en sån sak som avgjort det hela.
Citera
2018-06-08, 12:29
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
http://www.letmegooglethat.com/?q=Martin+Timell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in