2018-06-08, 11:48
Medlem
FetFulElaks avatar
Fy fan vad jag blir glad. Har stått på Martins sida hela tiden... gött.
Citera
2018-06-08, 11:50
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fy fan vad jag blir glad. Har stått på Martins sida hela tiden... gött.

Av ren nyfikenhet, varför har du stått på Martins sida? Anser du att han verkar oskyldig?
Citera
2018-06-08, 11:51
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Precis så illa med bevisningen som misstänkt dvs en hittepåhistoria.

Jag tror inte att det var hittepå. Men så jävla absurt att kalla ett (eventuellt) finger i fittan för våldtäkt många år senare. Jag tror att allt sånt här kommer att slå tillbaks mot feminismen.
Citera
2018-06-08, 11:55
Medlem
simonvps avatar
Friad eller inte så kommer Timell knappast få några fler tv-program. Det han max kan kräma ut cash på nu är om han skriver en självbiografi typ, där detta fall tas upp.

Stora förloraren är dock Lulu Carter. Timell kommer se till att hon är totalt körd på alla fronter nu, var så säkra på det....
Citera
2018-06-08, 11:55
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Av ren nyfikenhet, varför har du stått på Martins sida? Anser du att han verkar oskyldig?
Tja... vem fan har inte betet sig svinigt på någon fest? Inte fan skall det bli rättegång för våldtäkt för det... tänk proportioner och relativisering av begreppet "våldtäkt"... och han var ju tydligen oskyldig.
Citera
2018-06-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tror inte att det var hittepå. Men så jävla absurt att kalla ett (eventuellt) finger i fittan för våldtäkt många år senare. Jag tror att allt sånt här kommer att slå tillbaks mot feminismen.
Givetvis är det våldtäkt även om den är så kallad mindre grov.
Citera
2018-06-08, 11:59
Medlem
aina08s avatar
Dom 7 åklagarvittnena har alltså haft en Facebookgrupp där dom pratat med varandra om den påstådda händelsen.
Hur ska man då kunna veta vad som är sant och vad som dom pratat ihop.
När det inte finns några bevis så är de ju endast vittnen som kan avgöra och dom här 7 vittnena kan ju aldrig räknas som hållbara.
Det borde inte ens gått till åtal, och en överklagan bör inte ske så länge fler än dessa 7 kommer fram med nya uppgifter som inte påverkats av andra eller av media osv.
Senast redigerad av aina08 2018-06-08 kl. 12:01.
Citera
2018-06-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Han är skyldig så det skriker om det.
Dessutom kommer detta gå en vända i hovrätten
Vem tänkte du ska driva det i HR? Åklagaren har gjort allt för att bevisa något som blivit underkänt. Inse fakta. Detta har inte hänt eller var i vart fall inte våldtäkt när det hände! VSB
Citera
2018-06-08, 12:03
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus

Vad menar du med givetvis? Du får det att låta som om brottsrubriceringar är gjutna i sten?
Det är väl rätt nyligen som ett finger i fittan kom att kallas våldtäkt. Jag tycker att det är fel, det borde kallas sexuellt ofredande.
Citera
2018-06-08, 12:05
Medlem
Man får hoppas att domarens och nämndemännens bankkonton övervakas närmaste tre decennierna.
Citera
2018-06-08, 12:06
Medlem
Ska bli väldigt intressant att läsa domen. Det lär bero på hur tingsrätten formulerat sig om domen överklagas eller inte. Tror inte åklagaren överklagar. Citerar expressen:

Det finns nämligen tvivel avseende tillförlitligheten av de vittnesuppgifter som ger stöd för målsägandens uppgifter i den här delen.”

Vittnena verkar inte ha varit tillräckligt säkra på sin sak i rätten och om åklagaren håller med så blir det nog inget överklagande. Försvaret har lyckats få dem att sväva på målet om ditten och datten skulle jag tro.
Citera
2018-06-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus

Vad ända in i glödheta helvete påstår tidningen Expressen!

-"Efter domen säger kvinnans målsägandebiträde Elisabeth Massi Fritz att hon kommer att rekommendera sin klient att överklaga domen".

Det är väl för fan åklagaren i målet som beslutar om sådant!!!

Såvida inte Massi Fritz menar att målsägaren tänker driva ett nytt mål med "enskilt åtal", där givetvis Massi Fritz får agera åklagare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in