2018-06-07, 22:55
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Netanyahu var inte helt mot tanken före kriget så jag är ganska säker på att det går att få till en överenskommelse idag. En bättre väg att gå än att hoppas på losern den fege MBS.
Eller så gör Assad som Jordaniens kung och går med på fred utan några ytterligare territoriella anspråk på Israel.
Citera
2018-06-08, 03:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Totalt intetsägande inlägg! Du skriver jämnt i tråden så jag tvivlar på att du har ett jobb, eller ens är duktig på att sköta det om du nu har ett jobb. När man har bevisat ditt hyckleri är du "för upptagen för att skriva" trots att du jämnt är här, eller att du kör med personliga påhopp. Har sett många gånger.

En till citat från dig om SOHR: Men Patrick Lang är din man, han visar vägen. Enligt Patrick Lang är det MI6 som styr Trump. Tydligen försökte MI6 förstöra Trumps presidentskap, de kanske fortsätter med det än
Men för bövelen ge dig. Det finns fler som har kommit fram till samma slutsats som mig. SOHR kommer med ganska exakta och omfattande uppgifter som tyder på att det finns en betydligt mer avancerad form av informationsinsamling bakom SOHR. Man presenterar dock siffrorna på ett sådant sätt att man döljer verkligheten bakom det. Du viftar nu bort en pensionerad amerikansk militär som har haft direkt insyn på plats i MÖ som konspirationsteoretiker. Och ja, MI6-personal var inblandad i den s.k. ryssdossiern om Trumps kontakter med ryska luder. Men jag förstår att du håller på Demokraterna i deras russofobiska konspirationsteorier.

Det enda jag inte riktigt kan förklara är SOHR senaste rapporteringar där man går emot övriga MSM om kemattacker. Det är ju bara att läsa på deras sida om det:

130 were killed yesterday including 26 members of the regime forces and militiamen loyal to them and 86 citizens
In Rif Dimashq Province 66 citizens were killed including 10 fighters of Jaysh al-Islam, they were killed in shelling and clashes in the vicinity of Douma city, and at least 56 including 19 children and 10 women were killed in intensive aerial bombardment on Douma city in the last 24 hours, and in among the casualties there are 21 civilians including 9 children and 3 women were killed as a result of suffocation caused by the shelling which destroyed basements of houses as a result of the violence bombardment that stopped about an hour ago on Douma area.
http://www.syriahr.com/en/?p=88859

The Western Coalition’s strikes targeted important centers of the regime in the capital Damascus and its vicinity and outskirts as well as the outskirts of Homs city
The Syrian Observatory for Human Rights managed to monitored interception by the regime forces to tens of missiles which targeted their positions and military bases in the Syrian territory, where several intersected sources confirmed to the Syrian Observatory, that the number missiles that were downed, exceeded 65 missiles, of the total number of missiles fired by the Trio Coalition, while the air and rocket strikes, caused great material damage, while no information about casualties was reported yet.
http://www.syriahr.com/en/?p=89324

Det är ett mysterium varför man har bytt spår på sista tiden dock.

Peter Hitchens om SOHR:s finansiering 2012:

This is Peter Hitchens's Mail on Sunday Column
/…/Talking of war, and Syria, many of you may have noticed frequent references in the media to a body called the ‘Syrian Observatory for Human Rights’, often quoted as if it is an impartial source of information about that complicated conflict, in which the British government clearly takes sides. The ‘Observatory’ says on its website that it is ‘not associated or linked to any political body.’

To which I reply: Is Boris Johnson’s Foreign Office not a political body? Because the FO just confirmed to me that ‘the UK funded a project worth £194,769.60 to provide the Syrian Observatory for Human Rights with communications equipment and cameras.’ That’s quite a lot, isn’t it? I love the precision of that 60p. Your taxes, impartially, at work.
http://hitchensblog.mailonsunday.co.uk/2018/05/what-moral-standing-do-we-have-after-this-outrage-and-are-we-about-to-join-another-idiotic-war-like- .html

Rätt mycket för en enmansoperation som per telefon tar emot information från fyra anonyma kontakter i Syrien. Dyra telefonräkningar?
Senast redigerad av arbetet 2018-06-08 kl. 03:53.
Citera
2018-06-08, 03:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Eller så gör Assad som Jordaniens kung och går med på fred utan några ytterligare territoriella anspråk på Israel.
Som det verkar är Trump och hans tilltag på väg att driva in en kil mellan Jordanien och de övriga Gulfstaterna och Israel. Att deklarera Jerusalem till Israelisk huvudstad och flytta amabassaden dit sätter den Hashemitiska dynastin i en besvärlig sits som ledare av Jerusalem Islamic Waqf och övervakare av bl.a. Al-Aqsamoskén:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hashemite_custodianship_of_Jerusalem_holy_sites
Citera
2018-06-08, 05:59
Medlem
Israel är en stat som skapades med uppbackning från USA och den tidens stormakt UK, där avsikten var att få kontroll på oljeländerna i Mellan Östern.
Grunden för Israels skapande av en stat var Balfour avtalet som slöts 1917, sedan kom emigranter från Europa, USA, Kanada och Ryssland till området.
1948 utropades staten Israel och palestinier som fanns i det område som är Israel idag blev till stor del utkörda med våld ca 800.000 palestinier.
Araberna kommer aldrig acceptera på det sättet som Israel skapades, landet finns ändå på gammal arabisk mark, där religionen har stor betydelse.
Sedan Israel utropades 1948 har Mellan Östern varit en enda oroshärd, där Israel är en stor del av problemet, som än idag pågår, och problemet för Israel kommer att bli större och det är palestinierna som är det stora problemet för Israel.
En iransk brigader har i dagarna uttalat att om 25 år finns inte regeringen i Israel och det är invändigt den kommer att falla sönder, inget krig utifrån, utan det kommer att bli en palestinsk stat, finns inget annat val.
Det har ingen betydelse hur stark militären är när sönderfallet kommer inifrån, i Sydafrika trodde de vita att de satt säkert och hade en stark militär, som de vita kontrollerade, men det blev svart styre där.
Israel har ett ökande våld från palestinierna, som de aldrig kommer att få bukt med, landet är också en aparheid stat för palestinierna, med andra lagar och rättigheter.
Israel ser idag offeciellt Iran och Syrien som fiender, men det är för att avleda för israeliska folket och omvärlden deras verkliga fiende som är att palestinierna, som har målet att ta över Israel och skapa en palestinsk muslim stat.
Citera
2018-06-08, 06:55
Medlem
Citat:
Men för bövelen ge dig. Det finns fler som har kommit fram till samma slutsats som mig. SOHR kommer med ganska exakta och omfattande uppgifter som tyder på att det finns en betydligt mer avancerad form av informationsinsamling bakom SOHR. Man presenterar dock siffrorna på ett sådant sätt att man döljer verkligheten bakom det. Du viftar nu bort en pensionerad amerikansk militär som har haft direkt insyn på plats i MÖ som konspirationsteoretiker. Och ja, MI6-personal var inblandad i den s.k. ryssdossiern om Trumps kontakter med ryska luder. Men jag förstår att du håller på Demokraterna i deras russofobiska konspirationsteorier.

Det enda jag inte riktigt kan förklara är SOHR senaste rapporteringar där man går emot övriga MSM om kemattacker. Det är ju bara att läsa på deras sida om det:

130 were killed yesterday including 26 members of the regime forces and militiamen loyal to them and 86 citizens
In Rif Dimashq Province 66 citizens were killed including 10 fighters of Jaysh al-Islam, they were killed in shelling and clashes in the vicinity of Douma city, and at least 56 including 19 children and 10 women were killed in intensive aerial bombardment on Douma city in the last 24 hours, and in among the casualties there are 21 civilians including 9 children and 3 women were killed as a result of suffocation caused by the shelling which destroyed basements of houses as a result of the violence bombardment that stopped about an hour ago on Douma area.

The Western Coalition’s strikes targeted important centers of the regime in the capital Damascus and its vicinity and outskirts as well as the outskirts of Homs city
The Syrian Observatory for Human Rights managed to monitored interception by the regime forces to tens of missiles which targeted their positions and military bases in the Syrian territory, where several intersected sources confirmed to the Syrian Observatory, that the number missiles that were downed, exceeded 65 missiles, of the total number of missiles fired by the Trio Coalition, while the air and rocket strikes, caused great material damage, while no information about casualties was reported yet.

/…/Talking of war, and Syria, many of you may have noticed frequent references in the media to a body called the ‘Syrian Observatory for Human Rights’, often quoted as if it is an impartial source of information about that complicated conflict, in which the British government clearly takes sides. The ‘Observatory’ says on its website that it is ‘not associated or linked to any political body.’

To which I reply: Is Boris Johnson’s Foreign Office not a political body? Because the FO just confirmed to me that ‘the UK funded a project worth £194,769.60 to provide the Syrian Observatory for Human Rights with communications equipment and cameras.’ That’s quite a lot, isn’t it? I love the precision of that 60p. Your taxes, impartially, at work.
http://hitchensblog.mailonsunday.co.uk/2018/05/what-moral-standing-do-we-have-after-this-outrage-and-are-we-about-to-join-another-idiotic-war-like- .html

Rätt mycket för en enmansoperation som per telefon tar emot information från fyra anonyma kontakter i Syrien. Dyra telefonräkningar?
Fortsätt med tjafsandet du! Det är inte 4 anonyma kontakter, de över 230! Dyra telefonräkningar! Det bästa du kunde tänka ut? Har du hört talas om Viber, Whatsapp eller Skype?

Slutsatsen är att du gått från att säga att SOHR är icke trovärdiga till att säga att de för det mesta har rätt, och att de kontrolleras av MI6.

Varför SOHR skulle gå emot övriga MSM ifall de kontrolleras av MI6? Jag får hjälpa dig att tänka: För att verka trovärdig och övertyga folk om att SOHR har kontakter i Syrien som skiljer sig från vad övriga MSM har måste de sprida nyheter som går emot MSM. Det ger SOHR trovärdighet! SOHR måste blanda lögn med sanning. Sanningshalten måste vara hög medan lögnen måste vara subtil men ändå avgörande i syftet att sprida propaganda och desinformation. Det är viktigare att verka trovärdig, för man har ju ändå kontakter i MÖ, än att hålla med övriga MSM.

Du får gärna tro att de kontrolleras av MI6, det är ändå bullshit!
Senast redigerad av tfalken 2018-06-08 kl. 06:58.
Citera
2018-06-08, 07:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Fortsätt med tjafsandet du! Det är inte 4 anonyma kontakter, de över 230! Dyra telefonräkningar! Det bästa du kunde tänka ut? Har du hört talas om Viber, Whatsapp eller Skype?

Slutsatsen är att du gått från att säga att SOHR är icke trovärdiga till att säga att de för det mesta har rätt, och att de kontrolleras av MI6.

Varför SOHR skulle gå emot övriga MSM ifall de kontrolleras av MI6? Jag får hjälpa dig att tänka: För att verka trovärdig och övertyga folk om att SOHR har kontakter i Syrien som skiljer sig från vad övriga MSM har måste de sprida nyheter som går emot MSM. Det ger SOHR trovärdighet! SOHR måste blanda lögn med sanning. Sanningshalten måste vara hög medan lögnen måste vara subtil men ändå avgörande i syftet att sprida propaganda och desinformation. Det är viktigare att verka trovärdig, för man har ju ändå kontakter i MÖ, än att hålla med övriga MSM.

Du får gärna tro att de kontrolleras av MI6, det är ändå bullshit!
Jag ska alltså tro på en anonym på Flashback istället för en pensionerad general som verkligen har kontakter i branschen.

Här är en logisk förklaring till de senaste rapporteringar: man fortsätter att rapportera korrekt information som man alltid har gjort.

Det jag säger är missvisande och ren lögn är hur de presenterar informationen. Har du svårt för att förstå detta kan jag alltid förklara det ytterligare.

Vad tycker du om MI6-finansierade White Helmets då?
Citera
2018-06-08, 07:36
Medlem
Citat:
Jag ska alltså tro på en anonym på Flashback istället för en pensionerad general som verkligen har kontakter i branschen.
Generalen saknar bevis, såna påståenden kräver starka bevis!

Citat:
Här är en logisk förklaring till de senaste rapporteringar: man fortsätter att rapportera korrekt information som man alltid har gjort.
Det är någonting som jag alltid har sagt och är tvärtemot vad du har sagt, jag citerar dig: "Det enda jag inte riktigt kan förklara är SOHR senaste rapporteringar där man går emot övriga MSM om kemattacker." Nu har du hunnit ikapp mig i alla fall...

Citat:
Det jag säger är missvisande och ren lögn är hur de presenterar informationen. Har du svårt för att förstå detta kan jag alltid förklara det ytterligare.
Gör det gärna.

Citat:
Vad tycker du om MI6-finansierade White Helmets då?
Ännu dummare!
Citera
2018-06-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Lieberman och Putin har en mycket mer tätare relation både på en diplomatisk och personlig nivå.

I teorin tror jag att Ryssland föredrar Israel på ideologisk och samhällsgrund där engagemanget för Assadregimens fortlevnad bara är en produkt av ett historiskt arv från kalla kriget tiden. Assadregimen var formellt allierad med Ryssland tidigare och sedan sovjetunionens kollaps har Ryssland hållit motvilligt fast vid en av sina allierade i brist på kamrater i midöst då majoriteten av aktörerna i regionen varit amerikanska lydstater i större eller mindre avseende. geopolitisk motivation exklusivt driver Ryssland in i Syrien. De verkar inte heller ha så mycket övers för Iran.

Ett fredsavtal mellan Syrien och Israel är nog något som ryssarna kommer verka för när kriget lugnar ner sig.

Persetan verkar inte heller komma ihåg att Israel var en av få länder som kringgick Säkerhetsrådets vapenembargo på Bosnien med att förse JNA med krigsmateriel. Israel fördömde också NATO-bombingen av Serbien 99 och försökte sätta press på USA att upphöra kampanjen.
Många inom Rysslands armé finner stödet till Assad allt annat än oviktigt och är inte intresserade av att vara marionett åt Israel, Putin däremot är något annat, många hyllningar av sionistiska monster som när Putin hyllade att första Sovjetunionens styre bestod av 80% judar, likaså ignoransen av Israels militära hjälp till folkmördarna i Kiev, det hade alldrig en rysk president som sätter Rysslands intressen främst ignorerat som Putin gjorde. Finns många fler exempel men dessa räcker för att visa att Putin klart helst vill vara Israels marionett.

När Ryssland firade Sovjetunionens seger över naziTyskland, då välkomnade Putin hjärtligt Titos antiserbiska monster, medan han vägrade Četniks som ju var dom som kämpade mot nazisterna, räddade bl.a amerikanska piloter istället för att räcka över dom till tyskarna trots att amerikanarna bombade Serbien hänsynslösare än vad Hitler gjorde, för USA lovade Četniks vapen att fortsätta kriga mot nazisterna, vilket USA valde att inte göra och istället stödde antiserbiska kommunistmonstret Tito som hjälpte nazisterna i folkmordet på serberna.

I stort sett varenda judisk politiker givetvis sionister i USA som dyrkar Israel var för bombningarna av Serbien och stödde bombningarna av Serbien, typiskt exempel Joe Biden som i värsta ordalag beskrev serberna, samma med Albright osv hos dom är givetvis det Israel verkligen önskar prio 1. Några signifikanta leveranser vapen från Israel till serberna är lögn. Israel hade förutom ett par få artiklar där man nämnde att serberna behandlas orättvist, annars samma antiserbiska skitpropaganda som USA. Hade Israel verkligen velat sätta stop för bombningarna av Serbien hade definitivt bombningarna av Serbien alldrig skett. Däremot har Israel sålt vapen till folkmordiska skapelsen Kroatien, nyligen 30 stycken F16. Judar överlag sionister är antiserbiska.
Senast redigerad av Persetan 2018-06-08 kl. 08:34.
Citera
2018-06-08, 08:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Generalen saknar bevis, såna påståenden kräver starka bevis!

Det är någonting som jag alltid har sagt och är tvärtemot vad du har sagt, jag citerar dig: "Det enda jag inte riktigt kan förklara är SOHR senaste rapporteringar där man går emot övriga MSM om kemattacker." Nu har du hunnit ikapp mig i alla fall...

Gör det gärna.

Ännu dummare!
Tror inte jag kan förklara det enklare än så, så jag avslutar här. Du får gå tillbaka till DN, NYT, WaPo och inte att förglömma the Guardian.

Och jag erkänner att jag retades med White Helmets men nu förstår jag att du tror att de är hjältar i kriget mot slaktaren i Damaskus.
Citera
2018-06-08, 10:01
Medlem
Citat:

Någon avlönar folk på plats, informationen kommer till gubben i Coventry som sammanfattar det.
Träffsäkra uppgifter från utvalda twitterkonton både PRO regim och pro rebell. Gubben har säkert insyn/kontakter från Amaq som är dawla islamiya nyhetsbyrå.
Svårare än så är det inte.
Twitter är överlägset bäst om man lär sig vilka som är pålitliga. Förstahandsinformation fri från vinklade ägardirektivstyrd media.
Citera
2018-06-08, 10:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Många inom Rysslands armé finner stödet till Assad allt annat än oviktigt och är inte intresserade av att vara marionett åt Israel, Putin däremot är något annat, många hyllningar av sionistiska monster som när Putin hyllade att första Sovjetunionens styre bestod av 80% judar, likaså ignoransen av Israels militära hjälp till folkmördarna i Kiev, det hade alldrig en rysk president som sätter Rysslands intressen främst ignorerat som Putin gjorde. Finns många fler exempel men dessa räcker för att visa att Putin klart helst vill vara Israels marionett.

När Ryssland firade Sovjetunionens seger över naziTyskland, då välkomnade Putin hjärtligt Titos antiserbiska monster, medan han vägrade Četniks som ju var dom som kämpade mot nazisterna, räddade bl.a amerikanska piloter istället för att räcka över dom till tyskarna trots att amerikanarna bombade Serbien hänsynslösare än vad Hitler gjorde, för USA lovade Četniks vapen att fortsätta kriga mot nazisterna, vilket USA valde att inte göra och istället stödde antiserbiska kommunistmonstret Tito som hjälpte nazisterna i folkmordet på serberna.

I stort sett varenda judisk politiker givetvis sionister i USA som dyrkar Israel var för bombningarna av Serbien och stödde bombningarna av Serbien, typiskt exempel Joe Biden som i värsta ordalag beskrev serberna, samma med Albright osv hos dom är givetvis det Israel verkligen önskar prio 1. Några signifikanta leveranser vapen från Israel till serberna är lögn. Israel hade förutom ett par få artiklar där man nämnde att serberna behandlas orättvist, annars samma antiserbiska skitpropaganda som USA. Hade Israel verkligen velat sätta stop för bombningarna av Serbien hade definitivt bombningarna av Serbien alldrig skett. Däremot har Israel sålt vapen till folkmordiska skapelsen Kroatien, nyligen 30 stycken F16. Judar överlag sionister är antiserbiska.

Tyvärr har diskussionen spårat ur fullständigt i tråden. Den handlar ju om kriget i Syrien och inget annat.
Jag instämmer i det mesta som du har skrivit om det. Med ett undantag och det är synen på Putin.

Jag tror inte alls att Putin vill vara Israels marionett, men han vill undvika en eskalering av kriget och då måste han undvika konfrontationer med Israel. Vilket ju alla vet, inte är det lättaste.

Man får vara balanskonstnär helt enkelt och hittills har ju Syrien, Iran och Ryssland lyckats med det. Det är mycket viktigt att framhålla. Det är deras åtgärder som har tvingat Israel och USA till reträtt. Det är Syrien, Iran och Ryssland som sett till att kriget inte eskalerar. Det skall man komma ihåg. Det skall man ta fasta på.

Man skall akta sig för att underskatta det dilemma som man nu befinner sig i. De svåra områdena är kvar att befria. Södern som gränsar till Israel. Och att få USA att lämna landet. I förra veckan verkade en förhandlingslösning vara på väg, det såg väldigt hoppfullt ut.

Men något gjorde att det sprack och nu ser det ut som man måste kämpa ner terroristerna i söder och riskera att Israel lägger sig i. Netanyahu är aggressiv och hotfull igen.

Igår vädjade Putin till stormakterna att inte sätta igång ett tredje världskrig. Varken Israel eller USA vill se ett slut på kriget i Syrien, det kan vi vara säkra på.

Förhoppningen nu måste vara att man hittar en ny förhandlingslösning. USA och Israel skall inte få det större krig som de vill ha. Det är det sämsta tänkbara scenariot.
Senast redigerad av humanlife 2018-06-08 kl. 10:21.
Citera
2018-06-08, 10:20
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Det var inte Daesh jag åsyftade på i tidigare inlägg.

FSA har fått stöd från många länder. DAESH har man direkt med egna trupper kämpat mot. Tusentals misstänkta terrorister har blivit utvisat från Turkiet till Europa. Så tjafsa på du...

Citat:
Inget motargument eller bemötande kring den källkritiska problematiken att förlita sig på diasporamedia av etniska grupper utan lokal förankring, ok.

Kommer från snubben som har sitt huvud i PKKmedieras röv...

Citat:
Salih Muslims bror har blivit fördriven? Han får sitt manus skrivit av MIT.

Ja, alla hundratusentals kurder som flytt till Turkiet måste ju vara någon MIT operation. Din enfaldiga PKK-troll...

Citat:
Åter igen du har presenterat turkisk statsmedia samt artiklar författade av personer med kopplingar till rysk och iransk propaganda.

Ja, det är inte Soros-propaganda. Förlåt...

Citat:
Din omtanke för massmördande psykopater världen över oberoende om det är Trump, Assad eller Erdogan väger tyngre än din omtanke av civilbefolkningen som berövats livet av dessa. Gå och gråt om ditt "mordiska" psyke någon annan stans.

Vad ska man förvänta sig av en terrorsuporter egentligen. Önskan att folk dör. Vad är skillnaden mellan din mentalitet och DAESH? Ni är bara olika färger på samma skitmentalitet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in