2018-06-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Två veckors häktning på sannolika skäl och sedan omhäktning igen och så fortsätter det fram till rättegång.

Inte riktigt, åklagaren kan begära förlängd häktingstid. Det är ingen omhäktning och tillåtelse ges enkelt när det är på sannolika skäl man är häktad.
Citera
2018-06-08, 10:13
Medlem
flixa81s avatar
Vill inte outa för mycket här med respekt för källa osv...
har starka aningar om att rätt GM sitter häktad..
Hade jag varit oskyldig hade jag det första jag gjort om någon frågat, bedyrat min oskuld!
säger inte mer..
Senast redigerad av flixa81 2018-06-08 kl. 10:14. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Omöjliga fantasier från någon som hoppas på SD:s oskuld.
Tror han blir omhäktad.

Tror också det...
Citera
2018-06-08, 10:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vill inte outa för mycket här med respekt för källa osv...
har starka aningar om att rätt GM sitter häktad..
Hade jag varit oskyldig hade jag det första jag gjort om någon frågat, bedyrat min oskuld!
säger inte mer..

Eller så blir man så förnärmad av frågan och att personen ens kan tro man är kapabel till en sådan vidrig handling att man vägrar svara och går därifrån.
Citera
2018-06-08, 10:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Eller så blir man så förnärmad av frågan och att personen ens kan tro man är kapabel till en sådan vidrig handling att man vägrar svara och går därifrån.

Så är nog inte fallet här... mötet var inte öga mot öga och konversionen mycket märklig..
Citera
2018-06-08, 10:18
Medlem
Citat:
Jag är ingen vän eller bekant utan har bara följt fallet från början då vissa mordfall fastnar hos mig och sedan följer jag dem i det närmaste maniskt och har aldrig haft fel om GM förr

Ja jag tror man kan bli SKÄLIGEN häktad utan någonting förutom misshandelsanmälningarna, och frånvaro av alibi. GW anser det också och då kan det knappast vara ovanligt.

Förstår inte varför ni är så emot faktum att det är möjligt och att sådana häktningar faktiskt förekommer. I vissa fall för att förhindra att GM gömmer undan bevis t ex. Polisen får en hel vecka på sig att ostört samla bevis för sannolika skäl eller kunna friskriva den häktade.

Jag har förstått att du inte är bekant eller vän till någon inblandad, därav min fråga. I övrigt är det mest hans bekanta/vänner som "försvarar" honom. Men du har ju all rätt att tro och tycka som du vill 🙂
Citera
2018-06-08, 10:23
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Svårt att se att SD har motiv också om man ska tänka så. Han var gift och ville fortsätta med sin fru av allt att döma. Varför skulle han helt plötsligt ansättas av svartsjuka eller något mot LW?

Man tror han är GM pga LWs tidigare anmälningar annars skulle ni knappast se honom med dessa negativa glasögon.
Anmälningarna ledde ingenstans ens. Hon hade många vänner. Kan likväl vara en av dem som är GM.

Även GW tror att SD bara är inne pga tidigare anmälningar, den känslan har även jag fått sedan första början. Känner ingen part och anser mig vara objektiv. Jag förstår att du som varit i ett våldsamt förhållande förut kan ha lättare att tro att SD har gjort det pga av Lenas anmälningar men tror kanske du borde se bortom det också?

Jag tror absolut han är skyldig och att det handlar om intriger och svartsjuka mellan de tre inblandade.
Det kommer visa sig i sms och mobilkontakterna mellan SD och LW och något fick till slut bägaren att rinna över för honom.
Hon gjorde inte som han ville av någon anledning. Kanske hon stalkade honom och HD eller så handlar det om svartsjuka från HDs sida. Därav maskningen på fotot för han fick inte vara på samma plats eller ha kontakt på något sätt med Lena.
Vilket jag tror skett och HD blivit skogstokig. Han går över till henne på kvällen för att konfrontera det som hänt och Lena säger kanske något eller gör något som inte passar honom och han ser svart.
Jag är fortfarande övertygad om att det är ett nytt Sturebyfall fast med vuxna människor inblandade.
Senast redigerad av Krickedixan 2018-06-08 kl. 10:27.
Citera
2018-06-08, 10:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så är nog inte fallet här... mötet var inte öga mot öga och konversionen mycket märklig..

Huruvida det är märkligt eller inte kan vi ju inte bedöma förrän vi ser konversationen så fram till dess kan jag inte se hur detta kan höja misstankarna mot SD.
Citera
2018-06-08, 10:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Kan tycka det är intressant att man använder spårhundar i SDs trädgård på kvällen igår om man anmält på eftermiddagen att man har sannolika skäl redan?

Vadan brådskan då att söka i trädgården?
Vadå brådska? Det har pågått en förundersökning en längre tid och den fortsätter såklart.
Citera
2018-06-08, 10:27
Medlem
ducells avatar
Citat:
Kan tycka det är intressant att man använder spårhundar i SDs trädgård på kvällen igår om man anmält på eftermiddagen att man har sannolika skäl redan?

Vadan brådskan då att söka i trädgården?

Allt som är ute blir kontaminerat, regn, åska o dylikt kan förstöra spår, varenda minut blir avgörande om hundar ska kunna finna något.. Varför tro att polisen lägger sej och solar, tills förhandling? Även om han blir släppt i dag, kan han åka in i kväll igen om polisen får ett svar från ncf(?) ett vittnes mål, som ev varit utomlands... Allt kan hända på väldigt kort tid, så tror Inte polisen tar semester ännu!
Citera
2018-06-08, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vadå brådska? Det har pågått en förundersökning en längre tid och den fortsätter såklart.

Jobbar de kvällar, nätter och helger under en förundersökning? Det är ju inte en kropp de letar efter längre menar jag så att det är bråttom?

Känns som att det brådskar med att hitta mer till efterföljande dags häktningsförhandling.

Men jag vet inte vilka arbetstider de har under en FU så det är ju möjligt att de jobbar dag och natt fram till åtal.
Citera
2018-06-08, 10:32
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Jag har missat det där med sökning i SD trädgård igår kväll, men om det gjorts, så kan det ju faktisk vara "bråttom" om man är orolig för att häktningen inte går igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in