2018-06-08, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Edit: Nedanstående bör kanske inte läsas av närstående och bekanta då jag givit en detaljerad gärningsbeskrivning så som jag tänker mig att överfallet kunnat gå till.

Sist skrev jag om GM och BO möte. Jag lämnade när de båda stod utanför dörren. I det ena alternativet anlände GM i ett uppretat tillstånd och i det andra eskalerade situtionen succesivt.

Tänkte först nämna bilen som teknikerna funnit blodspår i. Jag tror inte att blodet finns i bilen pågrund av att det är MP.
Vis av erfarenhet som BO är vad gäller män i affekt och trånga bilar tvivlar jag på att hon skulle satt sig i bilen av egen vilja.
(Ett hårt slag ihuvudet och tjoff in i bilen? Tror inte det. Raseriet hos GM är ännu inte i den nivån).

Nej, istället tror jag BO själv föreslog att de skulle gå en liten bit längs gåvägen som löpte utefter kanten av området. Jag tror hon föreslog detta pga att hon trodde att det skulle hjälpa GM att lugna ner sig samt att det ändå var mkt nära hem. Var BO däremot inte tänkte på var att så fort de kom in på gåvägen och bort från gårdsbelysningen så blev det väldigt mörkt omkring dem. BOs olustkänsla växte och hon försökte avbryta diskussionen med motiveringen att hon måste gå hem nu. GMs raseri växer, -Du ska inte gå någon jävla stanns! Du ska stanna här och SVARA på mina frågor!
GM tar tag i BOs arm. Hon försöker dra sig loss. Ärmen glider nästan ur den öppna träningsjackan. GM vrider till armen. Vrider den uppåt bakåt. BO kvider. Ber honom sluta. GM vrider lite till. BO sjunker ner vid sidan av gångvägen. Hon känner marken mot sina ben. GM ställer sig bakom henne. Trycker ner henne med en fot i ryggen mot marken. Äntligen är det GM som har kontroll. BO ber honom släppa. Säger att gör ont. Men GM hör inget längre. Han hukar sig ner över BO och släpper armen samtidigt som han sätter sig gränsle över henne. BO känner först bara att armen blir fri. Snabbt drar hon den till sig. Armen åker ur ärmen. Hon börjar häva sig upp men det är för sent. Plötsligt känner hon tyngden över sig. Hon skriker till. GM säger åt henne att vara tyst. Det är han som pratar nu. BO känner paniken strömma genom kroppen. Först förlamande sedan vild förtvivlan. Hon ger ifrån sig ljud hon själv aldrig hört förr. De växer inom henne till orkanstyrka. Plötsligt får hon kraft. Hon pressar sig upp. Får in ett ben under kroppen och trycker ifrån. GM väcks ur sitt tillstånd av högmod. Nu blir han rädd. Mycket rädd. Han tar tag i BOs hår och trycker ner henne med ansiktet mot marken. Tyst då! Men BO drivs av en inre styrka och kämpar emot. GM trycker till igen. Och igen och igen. Hårdare och hårdare för varje gång. Ända tills det blir tyst.

.......

MP
Överfallet ägde i detta senario rum mellan positionen för den upphittade mobilen (?) och FP. Antagligen ganska nära träningsjackan. (Avser det upphittade klädesplagget. Behöver ju inte vara BOs och kan vara vilket plagg som helst)

Bortforsling av kropp till FP antingen med bilen eller för hand.

......

Motivbild måste jag klura på lite till. Fick många bra tips och fin respons på mitt förra inlägg så det är lite att fundera på.

Dessutom är det ju fredag imorgon och då kanske man får lite mer att gå på
Snyggt skrivet, det var nästan exakt som min teori, som jag skrev förra veckan. Min teori var kanske inte lika detaljerad som din. 🤣
Jag tror att det är ungefär som du skriver. Jag tror att BP är bakom planket. Jag tror också att den misstänkte gått på utsidan av hela planket, inte inne i bostadsområdet, bort mot bron som leder till vivalla-skogen, på så sätt dumpat telefon och sen gått hem till sitt hus, som ligger i anslutning till skogen.
Och att allt detta skett, p.g.a att hela SDs värld rasar samman. (på något sätt). Därför tror jag att det finns en jävla massa bevis på SD. Imorgon kommer det garanterat visa sig. Jag är övertygad om att polisen har tillräckligt för "sannolika skäl" 👍
Citera
2018-06-08, 01:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Några datum och lite spekulationer.

UW och LW vigdes av Svenska Baptistsamfundet, Equmeniakyrkan 1999-09-04.

De flyttade in i huset där UW bor kvar 2001-08-18. De skilde sig 2011-03-25. LW flyttade från UW 2010-08-09.

LW:s och UW:s 3 barn är födda: 2001, 2003 och 2006.

UW var gift med MH mellan 2014-12-29 och 2016-12-21. MH skrev sig aldrig på UW:s adress under äktenskapet.

Jag funderar på om UW inte ville skilja sig från LW. Kanske var de ”mer än vänner” ibland, trots att de skilt sig? UW kanske hoppades att de skulle bli ett par igen? UW skiljer sig från MH i slutet av 2016. Det är väl förhållandevis nära de datumen då LW anmäler SD för olaga hot och senare för misshandel, eller missminner jag mig? Kanske fanns det, bl.a i och med det, förhoppningar från UW:s sida om att LW slutligen ”gett upp” SD och ville vara med honom igen? Om det sedan mer och mer med tiden visade sig att LW inte var intresserad av något förhållande och familjeliv med UW kan han ha blivit rejält besviken...

Detta är endast spekulationer. LW kan ha varit den sista på jordklotet som UW ville ha som livskamrat (igen). Jag kan ha alldeles galet fel. De olika datumen jag redogjort för ovan stämmer dock.
Jag har funderat på varför LW:s bil som hon köpte 11-11-03 står utanför UW på hitta.
https://www.hitta.se/kartan!~59.29292,15.18156,16z/tr!i=9XoS5jEb/streetview!po=59.29291600:15.18155700!a=-43.34773!pi=-10.00000
Antingen hälsar hon på, bor där ibland eller har den parkerad hos honom.
Kanske cyklar till och från bilen då hon använder den.
Kan hon i så fall kanske glömt något, kanske till födelsedagen, i bilen och gått eller cyklat upp till den. Eller ställt upp den för natten?
I så fall hade hon möjligen passerat SD:s hus 2 gånger den kvällen.
Citera
2018-06-08, 06:20
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Äldste sonen ska ha sovit där och varit den som upptäckte att hon saknades enligt sådana som känner honom.

Det tror jag inte stämmer utan yngste sonen vaknade på morgonen och märkte att mamma inte var hemma
Citera
2018-06-08, 06:33
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har funderat på varför LW:s bil som hon köpte 11-11-03 står utanför UW på hitta.
https://www.hitta.se/kartan!~59.29292,15.18156,16z/tr!i=9XoS5jEb/streetview!po=59.29291600:15.18155700!a=-43.34773!pi=-10.00000
Kan hon i så fall kanske glömt något, kanske till födelsedagen, i bilen och gått eller cyklat upp till den. Eller ställt upp den för natten?

Du vet väl att de bilderna inte är i realtid? De kan vara (och är troligen) flera år gamla...Dessutom har de ju gemensamma barn, så hämtning/lämning är ju en inte alltför vild gissning?
Senast redigerad av SPAMZ 2018-06-08 kl. 06:38.
Citera
2018-06-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakb
Snyggt skrivet, det var nästan exakt som min teori, som jag skrev förra veckan. Min teori var kanske inte lika detaljerad som din. 🤣
Jag tror att det är ungefär som du skriver. Jag tror att BP är bakom planket. Jag tror också att den misstänkte gått på utsidan av hela planket, inte inne i bostadsområdet, bort mot bron som leder till vivalla-skogen, på så sätt dumpat telefon och sen gått hem till sitt hus, som ligger i anslutning till skogen.
Och att allt detta skett, p.g.a att hela SDs värld rasar samman. (på något sätt). Därför tror jag att det finns en jävla massa bevis på SD. Imorgon kommer det garanterat visa sig. Jag är övertygad om att polisen har tillräckligt för "sannolika skäl" 👍

Ja precis ! Han gick norrut längs planket på utsidan sedan skogen mot vivalla , slänger mobil sedan runt i skog till eget hus
Citera
2018-06-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Hej columbo bra inlägg! Bra iaktagelse
Citera
2018-06-08, 07:44
Medlem
Viktig dag idag.

Vid frisläppande har jag svårt att se detta fall klaras upp.
Rätt man sitter där. Det vet polisen om.

Frågan är om han gjort det tillräckligt "snyggt".
Citera
2018-06-08, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Du vet väl att de bilderna inte är i realtid? De kan vara (och är troligen) flera år gamla...Dessutom har de ju gemensamma barn, så hämtning/lämning är ju en inte alltför vild gissning?

Eller så använder hon platsen som parkering för att det är bättre och säkrare än hemma på gatan
Citera
2018-06-08, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte att det finns någon tid utsatt, vill minnas att åkl enl nån artikel uppgav att man skulle hålla nya förhör under fre morgon. Det kan ju hända att åkl släpper SD utan förhandling om hon bedömer att hon inte har 'sannolika' att lägga fram. Men tror säkert att hon försöker få till en häktning.
12:00 är deadline alltid, oavsett när anhållande eller häktning sker (3/7/14 dagar efter, men alltid senast 12:00)
Citera
2018-06-08, 08:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Viktig dag idag.

Vid frisläppande har jag svårt att se detta fall klaras upp.
Rätt man sitter där. Det vet polisen om.

Frågan är om han gjort det tillräckligt "snyggt".

Ja de borde ju va rätt GM som är häktad, nu har de haft över en vecka att få fram tillräckligt. Tror de va ganska säkra redan när han togs in av olika anledningar, inte bara tidigare anmälan om misshandel. Nu har de väntat in svar från NFC tex.
Återstår att se idag men min magkänsla är att de har rätt GM
Citera
2018-06-08, 08:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag tänkte på en sak: kan mordet vara någon slags hämnd även mot hennes exman?Någon skrev att han troligen hade någon smått hemlig militär befattning typ att han är kopplad mot KSI eller Högkvarteret.Kanske någon galning fick för sig att den kunde komma åt honom genom mordet?
Citera
2018-06-08, 08:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tänkte på en sak: kan mordet vara någon slags hämnd även mot hennes exman?Någon skrev att han troligen hade någon smått hemlig militär befattning typ att han är kopplad mot KSI eller Högkvarteret.Kanske någon galning fick för sig att den kunde komma åt honom genom mordet?

Svårts att se det motivet, de var skilda sedan länge. Exmannen omgift efter detta men separad även från andra frun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in