2018-06-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Hur vet man att det inte visats? Eller det stod på testamentet, missa det då.

Formulerade mig lite slarvigt. Det finns inget krav på att vittnena måste veta innehållet i testamentet.
Citera
2018-06-07, 19:34
Medlem
Tre av de fyra underskrifterna är VÄLDIGT lika.
Skriver inte det för att konspirera utan tycker verkligen det. En högst personlig åsikt.
Citera
2018-06-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Faktiskt inte så halt underlag. Skulle någon överklaga så fick de säkert rätt med tanke på vad som utspelade sig en eller två dagar efteråt.
Svenska fängelser är fulla med mördare, våldtäktsmän, pedofiler och all möjlig annan bråte som har bedömts fullt friska. Så jag är inte säker på att någon blir förklarad för att vara utom sina sinnens fulla bruk bara för att man kan tycka det.
Citera
2018-06-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Tre av de fyra underskrifterna är VÄLDIGT lika.
Skriver inte det för att konspirera utan tycker verkligen det. En högst personlig åsikt.
Eftersom två av fyra lever så är det väl lätt att kolla?
Citera
2018-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är ute på hal is med den slutledningen. Vad baserar du det på?

Tycker du att man i sina sinnes fulla bruk kan mörda sina barn och därefter begå självmord? Utan att vara deprimerad eller dylikt?
Citera
2018-06-07, 20:01
Medlem
Citat:
Svenska fängelser är fulla med mördare, våldtäktsmän, pedofiler och all möjlig annan bråte som har bedömts fullt friska. Så jag är inte säker på att någon blir förklarad för att vara utom sina sinnens fulla bruk bara för att man kan tycka det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Tycker du att man i sina sinnes fulla bruk kan mörda sina barn och därefter begå självmord? Utan att vara deprimerad eller dylikt?

Jag har redan svarat. Det här handlar inte om vad du eller jag tycker. Det handlar om hur bedömningen skulle göras vid en prövning. Att man utför ett brott eller annan handling innebär förmodligen inte automatiskt att man inte skulle vara vid sina sinnens fulla bruk. När det gäller andra mord så förefaller det nästan som att planering bedöms som ett bevis på motsatsen. Jag vet inte om bedömningen vid arvstvister är likadan som vid brottsmål, men det handlar väl i grunden om samma sinnen?
Citera
2018-06-07, 20:10
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat. Det här handlar inte om vad du eller jag tycker. Det handlar om hur bedömningen skulle göras vid en prövning. Att man utför ett brott eller annan handling innebär förmodligen inte automatiskt att man inte skulle vara vid sina sinnens fulla bruk. När det gäller andra mord så förefaller det nästan som att planering bedöms som ett bevis på motsatsen. Jag vet inte om bedömningen vid arvstvister är likadan som vid brottsmål, men det handlar väl i grunden om samma sinnen?

Du har rätt där, det spelar ingen roll vad vi tycker. Det spelar ju ingen roll för oss heller om det är föräldrarna eller syskonen som ärver. Det får de sköta själv och det har de säkert också gjort för längesen.
Citera
2018-06-07, 20:31
Medlem
Citat:
Du har rätt där, det spelar ingen roll vad vi tycker. Det spelar ju ingen roll för oss heller om det är föräldrarna eller syskonen som ärver. Det får de sköta själv och det har de säkert också gjort för längesen.
Det är sant. Det som hände går inte att göra ogjort. Det jag tycker är intressant med testamentet är att det styrker att det var en gemensam och planerad handling som skedde i samförstånd. Att testamentet dyker upp visar även att det jäser och bubblar på sina håll. Det kommer att dyka upp ytterligare information.
Citera
2018-06-07, 20:32
Medlem
Citat:
Känns verkligen som de visste att barnen inte skulle leva mer när de skrev det. Fy vad hemskt!

Ja, så verkar det. Om föräldrarna inte skulle ha bedömts som sjuka (psykiskt) och om de planerade morden genom att bland annat ordna med testamente alldeles innan - i så fall bör de båda två ha varit ovanliga som personer? De verkar ha haft ett annorlunda sätt att tänka jämfört med andra. Två udda personer som funnit varandra?
Citera
2018-06-07, 20:33
Medlem
Citat:
Eftersom två av fyra lever så är det väl lätt att kolla?

Hur kan testamentet vara bevittnat i mars 2018?
Citera
2018-06-07, 20:38
Medlem
Citat:

Så är det nog.

Är det dags att inse att paret Henkow Brenton har varit så rådiga som vem som helst kan vara och handlat i berått mod när de planlagt och mördat sina barn. Vi pratar om ren och skär ondska. Kallsinnighet utan motstycke. Lättare att förstå varför Goebbels barn måste dö i den osäkerhet de skulle möta efter nazismen. Eller hur?
Citera
2018-06-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Att bevittna UNDERSKRIFT av ett testamente innebär att man endast bevittnar att personen/erna har samma identitet som är det namn som står som undertecknare, och att man är vid sina sinnens fulle bruk samt inte utsatt för hot vid undertecknandet.
Vittnena bevittnar inte själva innehållet.
Observera att man måste se när personen gör underskriften. Att i efterhand skriva på bara för att man ser att det är personens underskrift gör testamentet ogiltigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in