2018-06-07, 14:57
Medlem
Hej på er.
Har aldrig skrivit något här. Men funderar mycket på detta. Tycker det är helt otroligt att detta inte är löst. Jag har hört att denna vita bil som de tog in för att kolla, med säkerhet hade spår från HA. Men har fått uppfattning om att det har tystats ner. Varför?
Jag tror till 100% att de var 2-3 st. Jag tror att det hände vid lekplatsen. Jag tror också att det var en granne. Någon som var typ lika gammal som HA eller lite äldre.
Jag hoppas att det är ok att skriva här, vad min tro är.

Hej hopp
Citera
2018-06-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
Jag tror också att det var en granne. Någon som var typ lika gammal som HA eller lite äldre.

Varför tror du att det är en granne?
Citera
2018-06-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
OM de skulle varit en kombo VARFÖR skulle B-jörn sänkt K-las menar du?

De skulle knappast ha samarbetat. Därför är jag högst tveksam till denna kombination.
Citera
2018-06-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Instämmer.....vore enkelt att utesluta alla för vetskap eller inblandning pga att de ingår i Us vänlista på FB.
Intressant om det högljudda utpekande i rätten mot dansken......Påminner om killen på fyllan som ihärdigt hetsade och utpekade mot person åt annat håll. För att senare ändra sej och visa tvärt att egentligen visste han vad som skett och då handlade det inte om tidigare upprörda känslan mot viss person. Tvära kast från högljutt öppet anklagande till lågmält vetande och då bestämd tystnad i ett och samma samtal. Underligt.

Sedan kan vi analysera och gissa som inget vet.
Man kan kanske anta att U har ältat med BW om vad Helena sa utanför statt, hur hon verkade vara om hon var ensam, om någon släntrade efter henne, var han själv gick därefter osv..
Om man utgår från det och att som anhörig vill försäkra sej att den närmsta omgivningen har berättat allt då visar Us förhållnings sätt idag tydligt att inga frågetecken råder. Vid minsta tvekan blir det nog jobbigt att upprätthålla en vänskap i det läget. Om känslorna för Helena styr så blir det kanske naturligt att ta avstånd vid minsta tveksamhet.

Lite jobbigt att BW prickar många rätt...men det kanske beror på att det som förklarar honom inte är allmänt känt?
PWs svar i chatten om att han inte togs med i serien i brist på relevans eller att det inte förde utredningen framåt, väcker nyfikenhet. Det togs med en hel del målande kring Helena som beskrev dagen/kvällen. För min del skulle det varit högst passande med BWs vittnes uppgifter från mötet med Helena utanför statt. Tycker att medvetet utesluta det ter sej mer märkligt i sammanhanget. Undrar varför och hur PW menade?...Det är högst relevant att ta med samtalet utanför statt med tanke på allt annat material som togs med.

Så du skulle behålla folk på din lista som du tror är inblandade i mord på dina syskon? Vi tänker olika, kanske är taktiskt.
Senast redigerad av lubbe75 2018-06-07 kl. 18:34.
Citera
2018-06-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Så du skulle behålla folk på din lista som du tror är inblandade i mord på dina syskon? Vi tänker olika, kanske är taktiskt.

Förtydligar det jag skrev.
Us förhållningssätt tyder på att inga frågetecken råder ang BW....utgår från vänlistan som du påtalat.
Antar att hon har frågat om sista samtalet han hade med Helena både en och två ggr osv....Eftersom de var nära vänner vid tiden. Utgår från att hon har fått svaren som bejakar fortsatt vänskap.
Det är bara vi som inte vet som ser de slumpartade tillfällena som pekar på BWs inblandning.

Intressant vilket hans alibi var.
Var han ställde bilen.
Hjälpte han till på söndagen hos U.
Senast redigerad av exsist 2018-06-07 kl. 19:17.
Citera
2018-06-07, 20:31
Medlem
Citat:
Hej på er.
Har aldrig skrivit något här. Men funderar mycket på detta. Tycker det är helt otroligt att detta inte är löst. Jag har hört att denna vita bil som de tog in för att kolla, med säkerhet hade spår från HA. Men har fått uppfattning om att det har tystats ner. Varför?
Jag tror till 100% att de var 2-3 st. Jag tror att det hände vid lekplatsen. Jag tror också att det var en granne. Någon som var typ lika gammal som HA eller lite äldre.

Hej hopp

Hej - hur fick du höra om grannen - i vilket sammanhang? Har alltid tänkt det kunde varit en förälder som skyddat i detta fall....men min övertygelse är att KM varit inblandad på nåt sätt.
Citera
2018-06-07, 21:23
Medlem
Citat:
Instämmer.....vore enkelt att utesluta alla för vetskap eller inblandning pga att de ingår i Us vänlista på FB.
Intressant om det högljudda utpekande i rätten mot dansken......Påminner om killen på fyllan som ihärdigt hetsade och utpekade mot person åt annat håll. För att senare ändra sej och visa tvärt att egentligen visste han vad som skett och då handlade det inte om tidigare upprörda känslan mot viss person. Tvära kast från högljutt öppet anklagande till lågmält vetande och då bestämd tystnad i ett och samma samtal. Underligt.

Sedan kan vi analysera och gissa som inget vet.
Man kan kanske anta att U har ältat med BW om vad Helena sa utanför statt, hur hon verkade vara om hon var ensam, om någon släntrade efter henne, var han själv gick därefter osv..
Om man utgår från det och att som anhörig vill försäkra sej att den närmsta omgivningen har berättat allt då visar Us förhållnings sätt idag tydligt att inga frågetecken råder. Vid minsta tvekan blir det nog jobbigt att upprätthålla en vänskap i det läget. Om känslorna för Helena styr så blir det kanske naturligt att ta avstånd vid minsta tveksamhet.

Lite jobbigt att BW prickar många rätt...men det kanske beror på att det som förklarar honom inte är allmänt känt?
PWs svar i chatten om att han inte togs med i serien i brist på relevans eller att det inte förde utredningen framåt, väcker nyfikenhet. Det togs med en hel del målande kring Helena som beskrev dagen/kvällen. För min del skulle det varit högst passande med BWs vittnes uppgifter från mötet med Helena utanför statt. Tycker att medvetet utesluta det ter sej mer märkligt i sammanhanget. Undrar varför och hur PW menade?...Det är högst relevant att ta med samtalet utanför statt med tanke på allt annat material som togs med.
Finns det signalement på " han på fylla" och vart var det? Om du orkar ta något igen som säker redan tagits. Det var en kuslig liknelse nämligen.
Citera
2018-06-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Citat:
Förtydligar det jag skrev.
Us förhållningssätt tyder på att inga frågetecken råder ang BW....utgår från vänlistan som du påtalat.
Antar att hon har frågat om sista samtalet han hade med Helena både en och två ggr osv....Eftersom de var nära vänner vid tiden. Utgår från att hon har fått svaren som bejakar fortsatt vänskap.
Det är bara vi som inte vet som ser de slumpartade tillfällena som pekar på BWs inblandning.

Intressant vilket hans alibi var.
Var han ställde bilen.
Hjälpte han till på söndagen hos U.

Alla har vi olika förhållandesätt till Facebook.
Hur menar du att U-rika visat att där inte råder några frågetecken? U-lrika själv döljer något och det kan mycket väl ha med B-jörn att göra eller vara en hemlighet de delar. Hon kanske inte vill riskera att vända sig bort ifrån B-jörn. De har inget nu men ännu mindre om de bränner broar. Det är bara en tanke för att påskina att så svart eller vitt är det inte. Vet du mer? Har hon uttryckligen offentligt stått upp för honom som en stor del av mariestadsborna misstänk under årens lopp? Det gör man för vänner OM man kan friställa dem från skuld alt om de håller en pistol emot ens huvud och man har barn. Utveckla gärna!
Senast redigerad av Svanunge 2018-06-07 kl. 21:35.
Citera
2018-06-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Varför tror du att det är en granne?

Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej - hur fick du höra om grannen - i vilket sammanhang? Har alltid tänkt det kunde varit en förälder som skyddat i detta fall....men min övertygelse är att KM varit inblandad på nåt sätt.

Varför jag tror det är en granne. Jag tror inte att det var något planerat utan bara att det gick jäkligt fel. Ingen av de jag tror är inblandade har det skrivits om här.
Som sagt den vita bilen tror jag är hög intressant.
Sen tror jag att den vita bilen och dess ägare känner en granne nära HAs hem.
Sen som du skriver kan vara en förälder inblandad också som vill skydda sin son. Därför svårt att säga hur många det är som är just inblandade.
Vart jag fått min info från är från olika håll. Jag har läst mycket här sen pratat med så många jag kan om detta. Jag har funderat och lagt ihop och detta är min tro.
Nu kände jag att jag ville testa min tro här.

Hej Hopp
Citera
2018-06-07, 23:14
Medlem
Citat:
Varför jag tror det är en granne. Jag tror inte att det var något planerat utan bara att det gick jäkligt fel. Ingen av de jag tror är inblandade har det skrivits om här.
Som sagt den vita bilen tror jag är hög intressant.
Sen tror jag att den vita bilen och dess ägare känner en granne nära HAs hem.
Sen som du skriver kan vara en förälder inblandad också som vill skydda sin son. Därför svårt att säga hur många det är som är just inblandade.
Vart jag fått min info från är från olika håll. Jag har läst mycket här sen pratat med så många jag kan om detta. Jag har funderat och lagt ihop och detta är min tro.
Nu kände jag att jag ville testa min tro här.

Hej Hopp

Så vilken/vilka är de potentiella grannen/grannarna du talar om? Är HJ en kandidat? Familjen BB?
Senast redigerad av lubbe75 2018-06-07 kl. 23:17.
Citera
2018-06-08, 00:22
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Hej på er.

Hej hopp

Hej. Hoppet sägs vara det sista som ger upp.

Jag tror många med mig som tittar in här för att de fångats av ödet som den här uppenbart levnadsglada tjej mötte så orättvist, just bör det där hoppet om att sanningen och inget annat än den kommer fram i ljuset.

Anhörigas lidande, oskyldigas utpekanden, och så någonstans finns en sanning som förmodligen en del mer än gärningsman/männen vet om men tiger med. Otroligt ovärdigt.

Den skulden skulle jag inte vilja komma nära. Går det ens att sova?

Lilla Mariestad, varför så svårt att komma ut med sanningen.
Citera
2018-06-08, 01:43
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
OM de skulle varit en kombo VARFÖR skulle B-jörn sänkt K-las menar du?
Det var väl Helena de skulle sänka?
Att utgå från vänlistor och kontaktnät på FB ger väl inte så mycket ändå. U-rika är vän med B-jörn på Facebook..... Hur goda vänner är de irl, det är vad som spelar till! Ingen av närmsta vännerna har läckt ut som misstänkt gm genom åren som jag vet, eller andra namn heller. De har nog en god kännedom de flesta av dem vid detta laget och att de inte vill droppa namn kan bero på att man inte droppar namn på en i innersta kretsen så länge det inte finns klara bevis SPECIELLT INTE om det är någon som tar täten för att söka efter Helena och älskar henne i mängder högt och tydligt.
Jag menar kom igen. B-jörn kutade in i rätten och skrek emot dansken, hetsade emot honom, medan systrarna VISSTE att han (dansken) var oskyldig från dag ett. Detta var säkert inget de höll för sig själva under den tiden men B-jörn missade det? Eller tog chansen att stärka pekpinnen åt danskens håll för att få bort den från sig själv. Vad jag vill få sagt med det är att man kanske inte ska utgå från Facebook. Umgås B-jörn och U-lrika idag? Vilka umgicks K-las med förutom R-olkert? Ingen som har mer info om tiden runt försvinnandet och B-jörn B-erggren? Undrar dessutom fortfarande över vårt Freija och Ugglan tagit vägen, båda tror jag har god kunskap om B-jörn W-allberg att dela!

Mycket intressant!
Och mycket intressant att detta måste vara relativt allmänt känt och ingen säger något förutom du.
Håller med ang vänlista.
Återigen tack för info.
Gudarna ska veta den inte kommer ofta från m-stads bor.
Och ändå ska detta lösas tycks det tros ,vilken undebar filosofi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in