2018-06-06, 19:58
Medlem
Vem är denna Jorma? Någon son vet? Vem hade en vit bil som figurerade i utredningen? Enligt J ska ju kroppen ligga nära hemmet Jag vet inget, bara spekulerar.
Citera
2018-06-06, 19:59
Medlem
Mördaren eller de två enligt borde vara nära familjen och vad säger systrarna A?
Citera
2018-06-06, 20:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Eget logiskt tänk utifrån GW.

Hur såg kopplingen mellan BW och KM ut vid denna aktuella tidpunkt? Om nu dessa två gick tillsammans med Helena på/efter bron, varför lade inte "brovittnet" märkte till detta? Hon nämnde bara Helena och en kille.
Citera
2018-06-06, 22:07
Medlem
GM kombination KM-BW tror jag inte på.

Bj*rn hade sänkt Kl*s där i dungen. Nä, den stämmer inte!
Citera
2018-06-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn

Mm precis, å glöm inte:
1. PW och MÖ har sagt att BW inte är relevant för utredningen.
2. Han är kompis med UA på fb.

Så logisk gm är han väl ändå inte, hur drogs den slutsatsen Quentin?
Citera
2018-06-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Mm precis, å glöm inte:
1. PW och MÖ har sagt att BW inte är relevant för utredningen.
2. Han är kompis med UA på fb.

Så logisk gm är han väl ändå inte, hur drogs den slutsatsen Quentin?

Däremot så bör BW och gänget på hans vänlista, typ HJ och RE ha bra koll på saker. Alla dessa har i sin tur ett rätt stort gäng vänner kvar i Mariestad. Så att det är så tyst är fortfarande väldigt märkligt.
Citera
2018-06-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Vem är denna Jorma? Någon son vet? Vem hade en vit bil som figurerade i utredningen? Enligt J ska ju kroppen ligga nära hemmet Jag vet inget, bara spekulerar.

Jag tror du åsyftar en Jarno.

Men, nej och åter nej! Vi har gm här i tråden! Det finns två huvudspår. Frågan är vilken väg vi ska följa?
Citera
2018-06-07, 01:03
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Jag tror du åsyftar en Jarno.

Men, nej och åter nej! Vi har gm här i tråden! Det finns två huvudspår. Frågan är vilken väg vi ska följa?

Hur vet denna Jarno att kroppen skulle finnas nära hemmet?
Återigen: Elektriker har tillgång till många områden, de jobbar jour och har nycklar och passerkort e t c. Nu frågar jag igen om KM, då någon bekräftade här att det var han som jobbade som elektriker vi tidpunkten för dådet, vilka områden hade han tillgång till? Fokus på renovering och nybyggnation, t e x bygge av större anläggning och att kroppen kan finnas i anknytning till någon form av byggnation, det känns inte som att den finns i närheten av hemmet, HA har fraktats bort i bil. Det är väldigt viktigt att t e x om man bygger en större tvättstuga, tvättinrättning att alla el-ledningar blir dragna rätt och skyddade emot vatten. Mycket jord kablar måste dras. Det grävs och gjuts och nya maskiner ska in.
Gärningsmannen finns i tråden, instämmer fullständigt. Kan även finnas en medarbetare.
Citera
2018-06-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Gärningsmannen finns i tråden, instämmer fullständigt. Kan även finnas en medarbetare.

Ondskan finns bland oss🌚
Citera
2018-06-07, 08:42
Medlem
Var det något el-arbete i samband med att man byggde om E-20? För det var väl runt denna tiden, -92, som den gjordes om vid bl.a. Grevby.
Citera
2018-06-07, 08:47
Medlem
Citat:

OM de skulle varit en kombo VARFÖR skulle B-jörn sänkt K-las menar du?
Det var väl Helena de skulle sänka?
Att utgå från vänlistor och kontaktnät på FB ger väl inte så mycket ändå. U-rika är vän med B-jörn på Facebook..... Hur goda vänner är de irl, det är vad som spelar till! Ingen av närmsta vännerna har läckt ut som misstänkt gm genom åren som jag vet, eller andra namn heller. De har nog en god kännedom de flesta av dem vid detta laget och att de inte vill droppa namn kan bero på att man inte droppar namn på en i innersta kretsen så länge det inte finns klara bevis SPECIELLT INTE om det är någon som tar täten för att söka efter Helena och älskar henne i mängder högt och tydligt.
Jag menar kom igen. B-jörn kutade in i rätten och skrek emot dansken, hetsade emot honom, medan systrarna VISSTE att han (dansken) var oskyldig från dag ett. Detta var säkert inget de höll för sig själva under den tiden men B-jörn missade det? Eller tog chansen att stärka pekpinnen åt danskens håll för att få bort den från sig själv. Vad jag vill få sagt med det är att man kanske inte ska utgå från Facebook. Umgås B-jörn och U-lrika idag? Vilka umgicks K-las med förutom R-olkert? Ingen som har mer info om tiden runt försvinnandet och B-jörn B-erggren? Undrar dessutom fortfarande över vårt Freija och Ugglan tagit vägen, båda tror jag har god kunskap om B-jörn W-allberg att dela!
Citera
2018-06-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
OM de skulle varit en kombo VARFÖR skulle B-jörn sänkt K-las menar du?
Det var väl Helena de skulle sänka?
Att utgå från vänlistor och kontaktnät på FB ger väl inte så mycket ändå. U-rika är vän med B-jörn på Facebook..... Hur goda vänner är de irl, det är vad som spelar till! Ingen av närmsta vännerna har läckt ut som misstänkt gm genom åren som jag vet, eller andra namn heller. De har nog en god kännedom de flesta av dem vid detta laget och att de inte vill droppa namn kan bero på att man inte droppar namn på en i innersta kretsen så länge det inte finns klara bevis SPECIELLT INTE om det är någon som tar täten för att söka efter Helena och älskar henne i mängder högt och tydligt.
Jag menar kom igen. B-jörn kutade in i rätten och skrek emot dansken, hetsade emot honom, medan systrarna VISSTE att han (dansken) var oskyldig från dag ett. Detta var säkert inget de höll för sig själva under den tiden men B-jörn missade det? Eller tog chansen att stärka pekpinnen åt danskens håll för att få bort den från sig själv. Vad jag vill få sagt med det är att man kanske inte ska utgå från Facebook. Umgås B-jörn och U-lrika idag? Vilka umgicks K-las med förutom R-olkert? Ingen som har mer info om tiden runt försvinnandet och B-jörn B-erggren? Undrar dessutom fortfarande över vårt Freija och Ugglan tagit vägen, båda tror jag har god kunskap om B-jörn W-allberg att dela!

Instämmer.....vore enkelt att utesluta alla för vetskap eller inblandning pga att de ingår i Us vänlista på FB.
Intressant om det högljudda utpekande i rätten mot dansken......Påminner om killen på fyllan som ihärdigt hetsade och utpekade mot person åt annat håll. För att senare ändra sej och visa tvärt att egentligen visste han vad som skett och då handlade det inte om tidigare upprörda känslan mot viss person. Tvära kast från högljutt öppet anklagande till lågmält vetande och då bestämd tystnad i ett och samma samtal. Underligt.

Sedan kan vi analysera och gissa som inget vet.
Man kan kanske anta att U har ältat med BW om vad Helena sa utanför statt, hur hon verkade vara om hon var ensam, om någon släntrade efter henne, var han själv gick därefter osv..
Om man utgår från det och att som anhörig vill försäkra sej att den närmsta omgivningen har berättat allt då visar Us förhållnings sätt idag tydligt att inga frågetecken råder. Vid minsta tvekan blir det nog jobbigt att upprätthålla en vänskap i det läget. Om känslorna för Helena styr så blir det kanske naturligt att ta avstånd vid minsta tveksamhet.

Lite jobbigt att BW prickar många rätt...men det kanske beror på att det som förklarar honom inte är allmänt känt?
PWs svar i chatten om att han inte togs med i serien i brist på relevans eller att det inte förde utredningen framåt, väcker nyfikenhet. Det togs med en hel del målande kring Helena som beskrev dagen/kvällen. För min del skulle det varit högst passande med BWs vittnes uppgifter från mötet med Helena utanför statt. Tycker att medvetet utesluta det ter sej mer märkligt i sammanhanget. Undrar varför och hur PW menade?...Det är högst relevant att ta med samtalet utanför statt med tanke på allt annat material som togs med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in