2018-06-07, 18:11
Medlem
ace_secs avatar
Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad säger:
"Vi har haft ett visst tapp i opinionen de senaste veckorna"

Veckorna?
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
OnT: vilken jävla explosiv utveckling för SD, nu kan vad som helst hända!

Vänta bara när det brakar loss för kvinnorna och deras flockbeteende. Visst har det uppstått ett läckage, men dammen har inte brustit helt än.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruidolore
Han har några få pe kvar, Novus januari 2012 S 22.9%
Fast det var innan sossarnas genomklappning nere på kontinenten och den nästan totala utraderingen i Frankrike. Nu har man betydligt mer realistiska förväntningar än på Juholts tid... med det sagt kommer Löfven att gå vid en valförlust i vilket fall, även utan katastrofresultat.
2018-06-07, 18:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad säger:
"Vi har haft ett visst tapp i opinionen de senaste veckorna"

Veckorna?

"Ett visst tapp", typ 5 procentenheter rakt till Sverigedemokraterna på en månad eller så. Helt sjukt vilken framgång för Sverigedemokraterna och vilket ras för sossarna som drabbas av samma problem som i övriga europa nu.
2018-06-07, 18:15
Medlem
Snart kommer väl anklagelserna att ryssarna hackar våra OU....

Åkesson står stadigt o vinner varje debatt, sommaren kommer att ge SD ytterligare framgång då verkligheten inte går att stoppa.

Om nya ev vallöften från Morgan J, Annika S eller Löfven själv så är deras trovärdighet redan körd i botten - 250.000 röster från LO, pyttsan det där retade upp många tvångsanslutna!
Senast redigerad av CalleDussin 2018-06-07 kl. 18:39. Anledning: Dubblering i text
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Något kommer definitivt hända snart iom det här. Panikutspel både från höger och vänster kommer stå som spön i backen. Skall verkligen mycket till för att SD inte skall bli största parti nu.
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CylonToaster
Någon som vet om SVT genomför sina ValU på samma ställen? Eller om dom flyttar runt dom till olika vallokaler mellan valen? Jag svarade på en för några år sedan, skulle vara kul om man fick chansen igen.
Jag är också nyfiken på detta. Jag var med i Valu under förra valet, och givetvis så uppgav jag att jag hade röstat på FI
2018-06-07, 18:16
Medlem
8711s avatar
Den här månaden kan bli den månad när ALLA institut tvingas ge Sverigedemokraterna över 20%

Isåfall lär det även bli en rekordmånad.
2018-06-07, 18:18
Medlem
Problemet är att inte småpartierna åker ur riksdagen. Det gör att det blir svårt att glädjas åt resultaten i övrigt...
2018-06-07, 18:19
Medlem
Misstro mot regeringen och Alliansen

Opinionsutvecklingen just nu pekar på att väljarna misstror både regeringssidan och alliansen. Det kan vara en långsiktig effekt av hur partierna har agerat i riksdagen de senaste åren.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-hotas-av-genomklappning

Och för att ingen ska missförstå:

Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Löfven såg i gårdagens nationaldagsfirande ut som han vore på begravning, härdsmältan är ett faktum. SD blir största parti med råge till september, klart som korvspad !🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪

Statsrådsberedningen har förhandsinfo när det gäller mätningar. Han visste om resultatet av denna mätning redan igår, det är jag övertygad om.

När jag ser Löfvén så ser jag en totalt uppgiven man. Totalsargat självförtroende. Man ser att han redan har gett upp.
2018-06-07, 18:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ungefär vad jag befarade. Det är dock långt kvar till valet och många mätningar kvar.
Fast, som i alla lägen, måste du titta på trenden. Och den talar verkligen inte till S eller M:s fördel. Att bryta den här trenden nu, kommer bli sjukt svårt. Jag tror det är för sent och jag tror inte de klarar det. Sossarna och Moderaterna verkar mest förvirrade och det märker väljarna.

SD:s siffror är galet bra. Ska vi gissa på en fördubbling även till detta val?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in