2018-06-07, 18:02
Medlem
Oj jag fattar inget, är det någon som förstår att strömningarna går så snabbt. Jag hade ju dagskurs på 21,4% men nu stämmer ju inte mina beräkningar alls.

Vad kommer att hända? Kommer det på rapport och aktuellt SVT så att folket ser detta?

Vad har hänt med Sossarna? Vad FAN sysslar dom med? Har dom blivit alkoholister hela bunten?
2018-06-07, 18:03
Medlem
CylonToasters avatar
Nästa OU som kommer efter dagens beslut om afghan haveriet kommer bli intressant. Sitter som på nålar redan.

Vet för övrigt ett flertal Sverigevänner som tagit ledigt från jobben den 10e. Ska valvakas med god mat och dryck i goda vänners lag.

Någon som vet om SVT genomför sina ValU på samma ställen? Eller om dom flyttar runt dom till olika vallokaler mellan valen? Jag svarade på en för några år sedan, skulle vara kul om man fick chansen igen.
2018-06-07, 18:03
Medlem
Novus majmätning gjordes 16 april – 13 maj.
Junimätningen 14 maj-6 juni.

Är en kraftig ökning på bara några få veckor, undra vad vi kommer att få se från övriga institut och speciellt mätningarna som kommer i juli när man lyckas fånga in beslutet av afghanerna.

Sedan brukar inte Novus släppas runt 20-25 varje månad?
2018-06-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj jag fattar inget, är det någon som förstår att strömningarna går så snabbt. Jag hade ju dagskurs på 21,4% men nu stämmer ju inte mina beräkningar alls.

Vad kommer att hända? Kommer det på rapport och aktuellt SVT så att folket ser detta?

Vad har hänt med Sossarna? Vad FAN sysslar dom med? Har dom blivit alkoholister hela bunten?
https://www.svtplay.se/video/18113503/rapport/rapport-7-jun-18-00-2

Det kom med på rapport som är nu 18:00.
2018-06-07, 18:07
Medlem
happilappis avatar
Vilka jävla siffror
Medlem
ace_secs avatar
"Just när statsminister Stefan Löfven trodde att botten var nådd visar SVT/Novus ett nytt väljarras. Nu är paniken nära."
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Löfven såg i gårdagens nationaldagsfirande ut som han vore på begravning, härdsmältan är ett faktum. SD blir största parti med råge till september, klart som korvspad !🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪

Det är rent komiskt det vi nu bevittnar. S och M står bildligt bredvid och tittar på utan att kunna göra ett skit. Löfven är om möjligt ändå mer körd än vad han var innan iom skitbeslutet som kom idag. Kristersson trodde nog han kunde bida sin tid och slå till efter valet. Dvs bjuda Åkesson till dans i lugnan ro med stöd av fina siffror....haha detta är en hissnande utveckling.

Anser att sossarna är körda om de inte flörtar med Sd. Det intressanta nu är hur moderaterna ska hantera detta. Kan inte tänka mig att de stillasittande låter Sd bli största parti. Det vore en formidabel knäpp på näsan att Kristersson "tvingas" bli statsminister med ett sd som är större än alla andra.

Vi närmar oss nu den tidpunkten där något eller några partier bjuder in Åkesson för ett litet snack på tu man hand. Vi kanske redan är där.
2018-06-07, 18:08
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 770723

Är en kraftig ökning på bara några få veckor, undra vad vi kommer att få se från övriga institut och speciellt mätningarna som kommer i juli när man lyckas fånga in beslutet av afghanerna.

Det sker ofta extra mätningar i viktiga skeden som nu gällande SD:s enorma framgångar och S enorma ras. Dels går vi mot riktig sommar och semestrar varav vissa mätningar tidigare läggas och andra tar uppehåll över juli. Åtminstone när det inte är valår, vi får se hur det blir angående respektive institut i år angående juli månads mätningar.
Senast redigerad av 8711 2018-06-07 kl. 18:11.
2018-06-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
S 23,8% (-3,1) Extrema ras för S, långt under Juholt-nivåer nu. Kan Löfven sparkas redan före valet?

Han har några få pe kvar, Novus januari 2012 S 22.9%
2018-06-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 770723

Nä det var förr i tiden. Har varit mitten av månaden sedan de gick från TV4 till SVT. Jag tror dock att den stora ökning vi sett hos alla OI senaste månaden beror på just afghanamnestin, den blev i praktiken ett faktum i slutet av april när C meddelade hur de kommer att rösta. Debatten har pågått sedan dess. Dagens omröstning var bara formalia. Ytterligare ökningar på grund av samma kända anledning tror jag inte man ska hoppas på.
Medlem
ace_secs avatar
"Om vi tittar på väljarströmmarna kan vi se att Socialdemokraterna tappar flest väljare till Moderaterna och Sverigedemokraterna, medan Moderaterna i sin tur tappar flest väljare till just Sverigedemokraterna. "
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu är jag nyfiken på Powergirls kommentar. Är Novus ett tillräckligt seriöst OI? Kommer de rödgröna att få egen majoitet i det här valet?
Ungefär vad jag befarade. Det är dock långt kvar till valet och många mätningar kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in