2018-06-07, 17:02
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Men om hon inte uppskattar svensk kultur och svenska värderingar kanske hon mår bättre nån annanstans.

Hon får självklart flytta om hon vill. Ingen tvingar henne att bo kvar i Sverige. Men att utvisa henne på dessa grunder är helt fel.
Citera
2018-06-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är en sak att utvisa illegala och kraftigt minska invandringen. En helt annan sak att utvisa laglydiga medborgare som har jobb och kan språket. Men AfS tycker att det är samma sak.

Hon vill inte integreras. Då är det bättre att hon återvänder till sitt hemland.
Citera
2018-06-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Konferens i Ryssland! De skall ha kontakt med svenska folket. De verkar sitta och trycka på sina rum i bästa globaliststil för att lära oss att svensk politik sköts bäst från utlandet. Typ Åkessons svärmor som körde massageinstitut i två år på ledamotslön. Aftobladet jublade och tyckte det var en bra idé.

Okej, helt uppenbart att du är oseriös. Skulle AfS som haft flera torgmöten och flygblads-utdelningar och som säkert kommer ha minst 50 till innan valrörelsen är över sitta och trycka på sina rum? Knappast. Glöm inte Jeff Ahl som har ett Flashback-konto och skriver lite då och då.

Vad har Åkessons svärmor med Afs att göra?
Citera
2018-06-07, 17:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Hon vill inte integreras. Då är det bättre att hon återvänder till sitt hemland.

Jag utgår ifrån att hon redan är laglydig, kan språket och har jobb. Så vad mer ska hon integreras till? Hur svenskar kör bil?
Citera
2018-06-07, 17:11
Bannlyst
Citat:
Hon får självklart flytta om hon vill. Ingen tvingar henne att bo kvar i Sverige. Men att utvisa henne på dessa grunder är helt fel.
AFS propagerar ju för flyttahem-bidrag, så de som inte trivs kommer vilja flytta hem. Tvångsutvisning endast när det gäller kriminella och fuskare vad jag förstår.
Citera
2018-06-07, 17:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Okej, helt uppenbart att du är oseriös. Skulle AfS som haft flera torgmöten och flygblads-utdelningar och som säkert kommer ha minst 50 till innan valrörelsen är över sitta och trycka på sina rum? Knappast. Glöm inte Jeff Ahl som har ett Flashback-konto och skriver lite då och då.

Vad har Åkessons svärmor med Afs att göra?
Jag tror de har haft 6 torgmöten på 3 månader. Startat partiet 6 mån före valet. Inte seriöst.

Men det jag tog upp nu var riksdagsledamöterna. Det är viktiga personer i Sverige. Har man sådana i partiet skall de lyftas fram och redogöra för sin och partiets inställning. De har också ett ansvar inför väljarna att göra det.

Här är svaret på frågan
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-06-07, 17:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
AFS propagerar ju för flyttahem-bidrag, så de som inte trivs kommer vilja flytta hem. Tvångsutvisning endast när det gäller kriminella och fuskare vad jag förstår.

På Jeff Ahl låter det mer som tvångsutvisning även då det gäller lagliga invandrare.
Citera
2018-06-07, 17:15
Medlem
Citat:
Jag utgår ifrån att hon redan är laglydig, kan språket och har jobb. Så vad mer ska hon integreras till? Hur svenskar kör bil?

Det är hon själv som säger att hon inte vill integreras i det svenska samhället och då är det bättre att hon återvänder hem. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-06-07, 17:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det är hon själv som säger att hon inte vill integreras i det svenska samhället och då är det bättre att hon återvänder hem. Svårare än så är det inte.

Ja men vad är det? Jag tror hon inte själv vet vad hon menar, utan skriver texten enbart för att provocera de lättprovocerade. Politiker ska inte vara så lättprovocerade, men Jeff Ahl gick rakt i fällan.

Hon får gärna återvända hem frivilligt. Men inte utvisas av lättprovocerade politiker.
Senast redigerad av JustZlatan 2018-06-07 kl. 17:24.
Citera
2018-06-07, 17:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är en sak att utvisa illegala och kraftigt minska invandringen. En helt annan sak att utvisa laglydiga medborgare som har jobb och kan språket. Men AfS tycker att det är samma sak.

Den här turkiska kvinnan valde att använda Sveriges nationaldag för att sprida svenskfientlig dynga. Hennes svenskfientlighet var så oförblommerad att hon var tvungen att avsluta artikeln med den här disclaimern:

Citat:
PS! Jag vill understryka att min text gäller en del individer och inte en hel grupp av etniskt tillhörighet.

Bra svenska där.

Det hon i praktiken förespråkar i artikeln är en värld utan etniska gränser där man kan hoppa fritt mellan olika etniska grupper för att "plocka ut diamanterna", det vill säga samma folkfientliga kosmopolitism som Sjuklövern arbetar för. Att Jeff Ahl provocerades av den artikeln är naturligt och lika naturligt är det att den turkiska kvinnan inte hör hemma i Sverige.
Citera
2018-06-07, 17:25
Medlem
Citat:
Vi ska inte ha parallella samhällen i Sverige och det är precis det här det handlar om. Att en dam i slöja arbetar på sjukhuset visar på ett förakt för patienter, då hennes religionsyttring är viktigare än det arbete hon ska utföra. Det är ingen del av en obligatorisk funktionell uniform. I offentlig miljö så ska ingen klä sig med religiösa symboler som visar att vi tar avstånd från svenska samhället. I vårt samhälle tvingar vi inte förskolebarn att bära slöja. I vårt samhälle ska niqab och burka vara förbjudna i offentlig miljö, precis som i Danmark och Norge!

Att prata svenska men sedan helt leva ett muslimskt liv är inte att vara en del av Svenska samhället, det är att vara samhällets problem. Finns många muslimska länder att bo och verka i. Det är bara att flytta!
Citera
2018-06-07, 17:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ta upp det med din riksdagsman innan omröstningen om repatrieringsuppgörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in