Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Tusen tack för att du delger dina tankar och funderingar eftersom du känner till de inblandade!
Verkar i mina ögon också underligt att JG verkar ha tagit parti för S och skjutsat honom och
H efter USA-resan. Har ju även skrivits att J lånat ut sin sommarstuga till (ex)paret.
J och L har spenderat mycket tid tillsammans skriver du, kanske som du säger också att han
hoppats på en djupare relation med L och blivit upprörd över S och L:s relation - om han nu
inte kände till den. Men varför tror du att J ev skulle ha skuldkänslor gentemot S?
Att det är ett svartsjukedrama med flera personer inblandade verkar helt klart. Verkar inte
heller orimligt att någon person används som spelpjäs för att framkalla svartsjuka hos tredje
person, som du skriver. Något säger dig att JG känner till saker och ting - polisen har
förmodligen hört honom om vad han har för kännedom om de inbladade, mycket intressant
kan komma fram där.
Jag tror inte heller att L var rädd för S och inte vågade träffa honom. Ja, det är synnerligen
oroväckande att inte mer kommit fram, tiden börjar rinna ut.
Tack än en gång för ett mycket informativt och givande inlägg!
Tack!
Givande inlägg är intressanta att läsa och just därför försöker jag hålla mig saklig när jag väl skriver något
OM JG skulle vara inblandad på ett eller annat sätt så kan det kanske framkalla någon form av skuldkänslor gentemot SD för att:
1. SD får skulden för någonting han möjligen kanske inte gjort och detta vet JG.
2. JG uppger information till polisen gällande SD som gör att han idag är MGM.
Jag antar också att JG är hörd av polisen men sedan är ju frågan i vilken form, är det för att redogöra vad han själv har varit och gjort eller för att redogöra för vad han vet om SD och BO's förhållanden med varandra.
Mycket beror väl på vilken strategi polisen har med sina frågeställningar med tanke på vilken person de har framför sig inbillar jag mig i alla fall. De hör ju inte alla personer som MGM om de inte har något belägg för det i kartläggningen när de arbetar.
Nu är det ju möjligt att JG har ett vattentätt alibi och inte alls är aktuell men om man inte får frågan -vad gjorde du den natten?- så behöver man ju inte heller tala om det tänker jag i mitt stilla sinne.