Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Den M*ts (ML) som ska ha haft ett förhållande med L, verkar ha varit scout enligt tidigare inlägg,
stämmer att han inte bor i Örebro. Förmodligen är det samma M*ts du tänker på.
För övrigt så är han vän på Facebook med LW, HD och JG, dock inte med SD.
Mycket intressant att du skriver att man bör kolla lite runt JG, kan du ev dela med dig
om varför du anser det?
De antaganden jag har idag är så klart rena spekulationer men det är väl det som Flashback är till för och kanske för att få olika människors synfallsvinklar.
Jag kan redogöra för mina tankegångar och intuition i fallet till dags datum:
Man har tidigt, redan vid försvinnandet av BO antagit att det handlar om svartsjuka/triangeldrama och därefter har det kommit uppgifter om att SD och BO har haft en relation, troligen av sexuell karaktär.
Givetvis blir då ett tänkbart triangeldrama mellan SD, HD och BO som man först fokuserar på men det kanske även finns möjligt triangeldrama av annan art och det är där JG (=GG) kommer in i bilden i mina tankar.
JG och BO har ju vad man kan få fram spenderat en
hel del tid tillsammans på tu man hand, liksom de har umgåtts tillsammans båda två med SD (och säkert också en del andra personer i olika konstellationer)
Efter anmälan om misshandeln av SD mot BO förra året så upphör kontakten med BO och SD på Facebook, den upphör
även mellan JG och BO i samma tidsperiod vilket talar för att JG har tagit ett parti i saken ELLER så har han också haft någon form av relation eller i alla fall förhoppning om att kunna få det med BO men för att det inte ska vara märkligt så tar han också bort BO på sin Facebook (trots att han ju uppenbarligen haft en egen om än så vänskaplig eller annan typ av relation med BO) och vuxna människor bör väl inte behöva ta någons parti om två vuxna människor har olika åsikter om saker. Eller så har han helt enkelt blivit sur, svartsjuk och arg för att det kommer fram att BO och SD har haft en relation som han själv inte visste om (och kanske hoppades på att få ha relationen själv med BO)
Både SD och JG kan så klart ha haft en fortsatt kommunikation med BO, det finns ju fler sätt än FB och med tanke på att HD också enligt utsago ska ha förbjudit SD att ha vidare kontakt med BO så är väl -ta bort vän- knappen ganska logisk att använda sig av.
JG har observerats skjutsa SD på Fredagen veckan innan han blev anhållen och häktad, alltså efter USA-resan eller försök till denna resa...
OM JG nu som person är av den art att han tagit parti för SD när BO anmälde honom för misshandel och därmed avslutade vänskapsrelation på Facebook på grund av detta så borde han väl i nu i det här fallet ha tagit ett parti i att inte ha kontakt och framförallt inte hjälpa SD med något när det vid den tidpunkten i alla fall såg ut som att det var han som kunde anses som MGM med spekulationerna som gick (beslag av SD's bil osv)
Varför ställer JG upp på SD i den milda grad att man nästan kan börja fundera över om han gör det för att han har någon form av skuldkänslor?
Han hade ju givetvis kunnat meddela SD att han inte ville skjutsa honom, eventuellt förse honom med tak över huvudet (obekräftade uppgifter vad jag vet) om han enkelt kan ta bort människor från Facebook på grund av saker som inte direkt berör honom i person.
HD kan ju anses ha motiv men är ju ganska uppenbarligen avfärdad som MGM, SD är idag MGM i och med häktningen men det känns oroväckande att man inte fått fram mer när klockan tickar på.
Något säger mig att JG vet saker i alla fall.
ML har ju haft kontakt och umgänge med BO sedan långt innan JG och SD kom in i bilden har jag uppfattning om, sedan kan han ju givetvis ha brukats som en spelpjäs i ett spel för att framkalla någon form av svartsjuka också.
Finns flera tänkbara senario på att olika personer haft en vilja att framkalla svartsjuka hos någon annan, ibland när det är denna typ av draman med flera personer inblandade kan det ju lätt också gå över till ett maktspel där ingen vill vara den sårade som står övergiven och därför tar till alla tänkbara medel för att jävlas med motparten.
Att BO skulle vara så rädd för SD efter att hon uppgett att hon blivit misshandlad av SD att hon därför inte skulle våga träffa honom på natten när hon försvann ser jag inte heller som särskilt sannolikt, det är snarare ofta precis tvärtom att en misshandlad kvinna inte helt ovanligt står med skuldkänslor om det förekommer i nära relationer och om den misshandlande då tar kontakt för att reda ut saker så kanske ett hopp om försoning föddes, det urartade och BO hotade med att berätta allting för HD och bägaren rann över.
I min bok pekar det mesta på SD men jag skulle absolut granska JG och hans förehavanden den natten då BO försvann samt följande dagar om jag satt med utredningen framför mig med den information jag har framför mig idag.