Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Det första vittnet som ser den svarta SUV bilen är den före detta polisen Bertil som passerar cafeet strax efter 18.00 och ser en svart SUV som han anser hör inte hemma där, den skulle ha varit slarvigt parkerad på parkeringen.
Bertil vittnar i Hovrätten, men vet inte märke eller registreringsnummer på bilen, därför har det inget större värde hans vittnesuppgifter.
Nu är det många vittnen som observerar den svarta SUV bilen och det som framgår av vittnen är att den lämnar parkeringen när tjejerna börjar stänga cafeet alltså innan 18.30 och kör sakta mot Källbyhållet.
För att veta om chauffören på bilen hade någonting med Lisas försvinnande att göra måste bilen och den som körde bilen ha spårats upp och blivit förhörd.
Det som är förvånande är att ingen kunnat säga märket på bilen och inte heller registreringsnummer på den.
Enligt de uppgifter som vittnen kommit med anser jag att det bör vara en Toyota eller Honda, Toyota har alltid den välkända Logon både fram och bak på bilen, som ingen borde missa.
Honda har ett H både fram och bak, däremot det som sitter bak är ett litet H.
Jag skulle kunna tro att det är en Honda CRV, som är ingen SUV men stort bagageutrymme när stolarna bak fälls ned, och det är högt i tak.
Baken går att vika upp som gör det lätt att lasta in i , det har diskuterats tidigare om att kunna transportera en motorbike och med en sådan bil är det inga problem.
Det bör vara två personer som gör att man tar upp framhjulet tillsammans och en går in i utrymmet och håller styrseln och samtidigt drar in biken, och den andre personen skjuter på och samtidigt lyfter baken på motorbiken.
Jag skulle kunna tro att det är en Honda CRV, som är ingen SUV .
Vad kallar du den bilmodellen om det inte är en SUV ?
Baken går att vika upp .
Det är ett jävla problem att transportera en "motorbike" i en sådan bil .
Högt att lyfta och litet bagageutrymme .
Hur många var dom som lastade in mopeden ?
Det hade gått åt minst tre .
Var satt alla på väg tillbaka till cafét med sätena nedfällda ?
Hur fick man dessutom plats med kroppen ?
Vilken väg körde man tillbaka ?
Vem var mördaren och vilka var hans medhjälpare ?