Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Vad heter kurden egentligen? Loran Özz Ceko Nujen eller Loran Azad Nujen ? En hal typ som borde blivit synad för länge sedan.
Loran Azad Nujen är hans riktiga namn vad jag kan förstå, (L) Özz är ett smeknamn eller artistnamn, typ..
Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Ledsen, men nån hel sammanfattning hinner jag inte med att göra (jobbet väntar), men vi kan koka ned det till att den här tråden har visat att
man kan inte lita på Özz Nujen -alls!
Ett citat ur vad 'MuhammedsArsle' postade i inlägget #6595 och som fångade mitt intresse (min fetning):
<
OBS Rättelse, det verkar vara ett fel i länken, den ska vara
https://www.expressen.se/kultur/jann...-med-dig-igen/
Krönikan verkar innehålla ett fel, eller en lögn, Özzen skrev att hens vänner fick övernatta hemma hos henom. Men så illa var det ju inte vid terrordådet, all trafik var ju inte stoppad. Så det är möjligt att Özzen har någon annan bostad, vilken vi inte vet något om. Eller så är det ljug att vännerna bodde i samma villa som föräldrarna? >
Det där var en mycket vaken obervation!
Eftersom vi VET att Özz Nujen gärna "slarvar" med (läs: ljuger) om sin gällande folkbokföringsadress, så är det möjligt att han här avslöjade sig själv!
Jag vill påminna om att ÖN i
januari 2010 åkte på en skattesmäll på över miljonen! Redan tidigare har jag påpekat detta:
https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat
Det är därför sannolikt att haverikurden har en bostad mer centralt än ute i Nacka! Av artikeln i Nyheter24 framgår att ÖN alltså bluffat med adress, men skyller på att han haft för "hög arbetsbelastning"..
Var bor Özz Nujen?
Ja, det står i artikeln att vännerna fick bo hos henom eftersom de inte kunde ta sig hem,
Men det var ju bara Stockholms innerstad plus
Pendeltåg, Fjärrtåg och T-Banan som var tillfälligt stängd för trafik, dvs plus att inga
genomfartsleder var öppna att ta sig in i innerstaden
Jag skulle kunna anta att Nacka och Wärmdövägen var öppen för trafik. Om nu SL hade trafiken igång på Wärmdövägen det vet jag inte, men vanlig biltrafik och tex taxitrafiken ska ha fungerat,
Och tex de som inte kunde ta sig ifrån innerstaden med kollektivtrafik fick gå till fots över broarna.
Först omkring kl 21-22 så släpptes tex bussar och taxibilar in i innerstaden, men då mycket begränsat
Akilov greps väl först senare på natten eller morgonen om jag inte minns fel, men då i Märsta
Citat:
Ursprungligen postat av
Motorprinsen
Är det inte logik?
Han är skriven i Nacka (om jag fattade saken rätt), men skrävlar om att efter terrordådet han finansierade lät personer bo ”hos honom” i Stockholms innerstad?
Om det är Stockholms innerstad som menas det vet vi ju just inte, men det var bara en del av Stockholms innerstad som var helt avstängd för trafik,
Så nånting i detta påstående som (L)Özzen framför att vännerna bodde hos henom är kanhända en lögn
Om den är en uppsåtlig lögn eller inte det vet vi inte, alltså en lögn för att dölja en annan lögn.
Det kan ju också vara frågan om någon slags andrahandsboende, tredjehandsboende, eller svartboendekontrakt
Eller så kan ju påståendet vara en förbannad lögn i att vännerna inte alls övernattade hos henom
Förmodligen har (L)Özzen någon anledning att fortsätta vara skriven i Nacka,
och inte uppge sin riktiga adress
Den vanligaste anledningen förr att inte uppge en innerstadsadress var oftast att det utgick något slags bostadsbidrag på samma lägenhet. Så i så fall är de också ett bostadsbidragsbrott bakom.
Plus att det i regel handlar om ockerhyror också.
Att hen tidigare åkt på skattesmäll plus folkbokföringsbrott gör väl avståndet till att också åka dit för bokföringsbrott plus ytterligare skattebrott inte heller är särskilt stort
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Det som populärt brukar kallas för "skrivarlya". Den drar man av.
Om "den sk skrivarlyan" används som en bostad så är det i regel ett brott emot BRFs stadgar, flera av dessa innerstadshus som är BRF och som har
kommersiella lokaler är inte avsedda att bo i, anledningen kan bla vara att hygienstandard, brandskydd och utrymningsvägar osv är otillräckligt
Men (L)Özzen kan ju inte dra av något som "inte finns", dvs det måste finnas ett kontrakt på skrivarlyan/bostaden/fågelholken (med gökunge i), plus hyresavi.
Men vi känner ju till att (L)Özzen har en svaghet för allt som är svarta pengar, så högst troligt så betalar hen svarthyra också för den här "sk skrivarlyan", som hen låter vänner övernatta i, och att inget avdrag tas upp hos SKV för denna. Det är ju ingen mening att ta upp svarthyra som avdrag eftersom kvitton ju saknas