Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-07, 12:41
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Är ditt bud att enligt samma princip förlåta och ta emot Akilov, låta honom ta lastbilskörkort på vår bekostnad och integreras i samhället som lastbilschaufför i instegsjobb?

Naturligtvis inte. Jag tycker att han ska sitta länge (oklart om han någonsin kan släppas ut) och sedan utvisas omedelbart.
Citera
2018-06-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Satan vad det ljugs friskt i den artikeln.

Han borde ha gått ur högstadiet ca. 1990. Skolan var redan då kraftigt vänsterinfiltrerad & att en SYO-konsulent skulle ha sagt så, dessutom till den som hade bäst betyg (om nu det är sant) stämmer helt enkelt inte. Det är fullständigt osannolikt & ett rent jävla påhitt.

Jag slogs av samma tanke. Det är påfallande ofta en artikel eller ett framförande från Özz tar utgångspunkt i en vendetta eller behov av att revanschera sig. Är det lite ont om riktiga hatobjekt? Finns det inga fler gamla tanter på bussen som kan hotas med stryk? Då är det kanske dags att klippa ut en ondskefull SYO-konsulent i papp.

Jag har också svårt att föreställa mig att Özz hade toppbetyg. Han slår inte mig som något skolljus, men man vet ju aldrig. Jag läste Åsne Seierstads bok om de två somaliska flickorna som blev jihad-krigare i Syrien, och där påstås det ju också att i varje fall den ena flickan var någon sorts skolgeni. Jag trodde inte på det heller efter att ha letat mig fram till deras rätta identitet och läst deras bloggar och hemsidor. Å andra sidan ger boken även en bild av enormt inställsamma och välvilliga lärare, som verkar ha belönat dem med stjärnbetyg i princip bara för att delta i lektioner utan att sabotera undervisningen eller anmäla någon.

Så vem vet hur Özz är funtad innanför pannbenet. Jag är dock, liksom Enoch Tullin, beredd att hålla en knapp på att de professionella bedömningar av unge Özz framtidsutsikter som verkligen kan ha gjorts näppeligen varit mindre generösa än för oss vanliga dödliga.

Lite OT, men i skrivande stund drar sig undertecknade till minnes ett möte med skolans SYO-konsulent i åttonde klass. Utan att titta upp ur sina papper och möta min blick snäste han: "Jaha? Na eller Humanistsisk linje? Du får väl se om du har betyg till det när det väl är dags".
Citera
2018-06-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vad heter kurden egentligen? Loran Özz Ceko Nujen eller Loran Azad Nujen ? En hal typ som borde blivit synad för länge sedan.

Loran Azad Nujen är hans riktiga namn vad jag kan förstå, (L) Özz är ett smeknamn eller artistnamn, typ..

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ledsen, men nån hel sammanfattning hinner jag inte med att göra (jobbet väntar), men vi kan koka ned det till att den här tråden har visat att man kan inte lita på Özz Nujen -alls!

Ett citat ur vad 'MuhammedsArsle' postade i inlägget #6595 och som fångade mitt intresse (min fetning):

<OBS Rättelse, det verkar vara ett fel i länken, den ska vara
https://www.expressen.se/kultur/jann...-med-dig-igen/

Krönikan verkar innehålla ett fel, eller en lögn, Özzen skrev att hens vänner fick övernatta hemma hos henom. Men så illa var det ju inte vid terrordådet, all trafik var ju inte stoppad. Så det är möjligt att Özzen har någon annan bostad, vilken vi inte vet något om. Eller så är det ljug att vännerna bodde i samma villa som föräldrarna?
>

Det där var en mycket vaken obervation!
Eftersom vi VET att Özz Nujen gärna "slarvar" med (läs: ljuger) om sin gällande folkbokföringsadress, så är det möjligt att han här avslöjade sig själv!

Jag vill påminna om att ÖN i januari 2010 åkte på en skattesmäll på över miljonen! Redan tidigare har jag påpekat detta:
https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat

Det är därför sannolikt att haverikurden har en bostad mer centralt än ute i Nacka! Av artikeln i Nyheter24 framgår att ÖN alltså bluffat med adress, men skyller på att han haft för "hög arbetsbelastning"..

Var bor Özz Nujen?

Ja, det står i artikeln att vännerna fick bo hos henom eftersom de inte kunde ta sig hem,
Men det var ju bara Stockholms innerstad plus Pendeltåg, Fjärrtåg och T-Banan som var tillfälligt stängd för trafik, dvs plus att inga
genomfartsleder var öppna att ta sig in i innerstaden

Jag skulle kunna anta att Nacka och Wärmdövägen var öppen för trafik. Om nu SL hade trafiken igång på Wärmdövägen det vet jag inte, men vanlig biltrafik och tex taxitrafiken ska ha fungerat,
Och tex de som inte kunde ta sig ifrån innerstaden med kollektivtrafik fick gå till fots över broarna.

Först omkring kl 21-22 så släpptes tex bussar och taxibilar in i innerstaden, men då mycket begränsat
Akilov greps väl först senare på natten eller morgonen om jag inte minns fel, men då i Märsta

Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Är det inte logik?

Han är skriven i Nacka (om jag fattade saken rätt), men skrävlar om att efter terrordådet han finansierade lät personer bo ”hos honom” i Stockholms innerstad?

Om det är Stockholms innerstad som menas det vet vi ju just inte, men det var bara en del av Stockholms innerstad som var helt avstängd för trafik,

Så nånting i detta påstående som (L)Özzen framför att vännerna bodde hos henom är kanhända en lögn
Om den är en uppsåtlig lögn eller inte det vet vi inte, alltså en lögn för att dölja en annan lögn.
Det kan ju också vara frågan om någon slags andrahandsboende, tredjehandsboende, eller svartboendekontrakt
Eller så kan ju påståendet vara en förbannad lögn i att vännerna inte alls övernattade hos henom
Förmodligen har (L)Özzen någon anledning att fortsätta vara skriven i Nacka,
och inte uppge sin riktiga adress

Den vanligaste anledningen förr att inte uppge en innerstadsadress var oftast att det utgick något slags bostadsbidrag på samma lägenhet. Så i så fall är de också ett bostadsbidragsbrott bakom.
Plus att det i regel handlar om ockerhyror också.

Att hen tidigare åkt på skattesmäll plus folkbokföringsbrott gör väl avståndet till att också åka dit för bokföringsbrott plus ytterligare skattebrott inte heller är särskilt stort

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det som populärt brukar kallas för "skrivarlya". Den drar man av.

Om "den sk skrivarlyan" används som en bostad så är det i regel ett brott emot BRFs stadgar, flera av dessa innerstadshus som är BRF och som har kommersiella lokaler är inte avsedda att bo i, anledningen kan bla vara att hygienstandard, brandskydd och utrymningsvägar osv är otillräckligt

Men (L)Özzen kan ju inte dra av något som "inte finns", dvs det måste finnas ett kontrakt på skrivarlyan/bostaden/fågelholken (med gökunge i), plus hyresavi.

Men vi känner ju till att (L)Özzen har en svaghet för allt som är svarta pengar, så högst troligt så betalar hen svarthyra också för den här "sk skrivarlyan", som hen låter vänner övernatta i, och att inget avdrag tas upp hos SKV för denna. Det är ju ingen mening att ta upp svarthyra som avdrag eftersom kvitton ju saknas
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-07 kl. 12:59.
Citera
2018-06-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vad heter kurden egentligen? Loran Özz Ceko Nujen eller Loran Azad Nujen? En hal typ som borde blivit synad för länge sedan.

I skolan så kallades han för Özgur alla fall.

Hans namn var Özgür Gezgin ser jag på Sveriges befolkning 1990. Men står Gegin på Wikipedia av nån anledning.
Senast redigerad av Nyasalladsbladet 2018-06-07 kl. 13:25.
Citera
2018-06-07, 13:04
Medlem
Har AddjÖzz twittrat om livstidsdomen på Akilov ännu?
Citera
2018-06-07, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Skulle tippa på att 10-15% var svenskar då. Nu är det noll svenskar som går där.
Finns ju skolkataloger kvar och där borde syokonsulenten finnas med på bild. Jag får väl göra ett besök hos mina föräldrar under semestern.
Det hela känns som förtal mot SYO-Konsulenten.
Citera
2018-06-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
GRATTIS, ÖZZ!
Du och din familj har hjälpt till att fixa Sveriges värsta terroristbrott i modern tid!
Vad kan vi vänta oss från Expressen och Özz nu?
Citera
2018-06-07, 13:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescript-pants
Jag slogs av samma tanke. Det är påfallande ofta en artikel eller ett framförande från Özz tar utgångspunkt i en vendetta eller behov av att revanschera sig. Är det lite ont om riktiga hatobjekt? Finns det inga fler gamla tanter på bussen som kan hotas med stryk? Då är det kanske dags att klippa ut en ondskefull SYO-konsulent i papp.

Jag har också svårt att föreställa mig att Özz hade toppbetyg. Han slår inte mig som något skolljus, men man vet ju aldrig. Jag läste Åsne Seierstads bok om de två somaliska flickorna som blev jihad-krigare i Syrien, och där påstås det ju också att i varje fall den ena flickan var någon sorts skolgeni. Jag trodde inte på det heller efter att ha letat mig fram till deras rätta identitet och läst deras bloggar och hemsidor. Å andra sidan ger boken även en bild av enormt inställsamma och välvilliga lärare, som verkar ha belönat dem med stjärnbetyg i princip bara för att delta i lektioner utan att sabotera undervisningen eller anmäla någon.

Så vem vet hur Özz är funtad innanför pannbenet. Jag är dock, liksom Enoch Tullin, beredd att hålla en knapp på att de professionella bedömningar av unge Özz framtidsutsikter som verkligen kan ha gjorts näppeligen varit mindre generösa än för oss vanliga dödliga.

Lite OT, men i skrivande stund drar sig undertecknade till minnes ett möte med skolans SYO-konsulent i åttonde klass. Utan att titta upp ur sina papper och möta min blick snäste han: "Jaha? Na eller Humanistsisk linje? Du får väl se om du har betyg till det när det väl är dags".
Är inte skolbetygen offentlig handling som vem som helst kan begära kopia på?
Citera
2018-06-07, 13:19
Medlem
Citat:
Gissningsvis har hans företag något centralt "kontor" som i själva verket är hans egentliga bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det som populärt brukar kallas för "skrivarlya". Den drar man av.

Ja, i Stadshagen.
Citera
2018-06-07, 13:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Ja, i Stadshagen.
Aha, tack. Det är ju inte billigt där precis. Skönt då att kunna köpa en lägenhet på firman med oskattade pengar.
Citera
2018-06-07, 13:27
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Aha, tack. Det är ju inte billigt där precis. Skönt då att kunna köpa en lägenhet på firman med oskattade pengar.

Özz och skatt är en återkommande koppling. Så underhållande att en person som säger sig älska att betala skatt, gör allting för att smita undan att betala skatt.

AFTONBLADET, nu har ni eran chans. Expressen gav sig ju på eran Virtanen, nu har ni chansen att ge igen.
Ta och utred allting om Özz Nujen, ta kontakt med den syo-konsulent på rinkebyskolan som Özgur (haha) påstår har varit så rasistiskt mot honom. Kolla upp alla fastigheter som han äger, om han fifflar med skatten på något boende inne i stan. Kolla vad han har för kopplingar till Akilov, om Özz syster lärde känna honom via sitt yrke. Leta upp alla svartjobbare som var i Gotland och hitta mönster och samband mellan dessa och Özz
.
Citera
2018-06-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Vad kan vi vänta oss från Expressen och Özz nu?

En ursäkt vore ju på sin plats, men eftersom en sådan från Özz Nujen inte hade känts ärlig, så tycker jag att han lika gärna kan låta bli.
Özz Nujen har haft gott om tillfällen att beklaga händelserna på Drottninggatan, men som den oempatiske psykopat han är, så har han istället ångat på som tidigare och fortsatt håna svensken. Han är extremt obehaglig, Özz Nujen!

Från Expressen är inte heller nån ursäkt till svenska folket att vänta. Trots att Thomas Mattsson & Co mycket väl känner till att familjen Nujen betalat Akilov massa svarta pengar, så har Expressen ändå valt att ha kvar Özz Nujen som krönikör.
Ett feltänk och felbeslut av rent episka proportioner, vilket så småningom lär komma att visa sig, när The Nujens utretts och dömts för sina grova ekonomiska brott. Den dagen väntar jag spänt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in