2018-06-07, 09:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Man bör nog hålla huvudet kallt, men mycket tyder på att valvakan 2018 blir en synnerligen trivsam tilldragelse. Vi kan enligt vissa prognoser förvänta oss en kollaps av sjuklövern och en oöverträffad triumf för SD, vilket följaktligen lär rendera underhållande krumbukter hos MSM och kaxiga kulturprofiler. Stämmer prognoserna, eller rent av överträffas, kommer såväl kommentatorer som inbjudna gäster i TV-studion att se ut som härjade fågelholkar. Ett event som har alla förutsättningar att bli århundradets fest! Jag kommer andaktsfullt avnjuta evenemanget med kalla öl inom räckhåll.
Plus lite partiledaravgångar redan på valnatten. Det blir garanterat en trevlig kväll som rentav kan bli en riktig skrattfest när man visar upp diverse gråtande sossar & miljöpartister från deras respektive valvakor.
2018-06-07, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruidolore
SD huserar idag många väljare från både höger (M) och vänster (S). De har lyckats mobilisera dessa väljare inte baserat på en höger-vänster konflikt utan en GAL-TAN konflikt. En tydlig konfliktlinje mellan identitetsvänstern och SD hade kunnat alienera än fler TAN-väljare från både S och M.

Kollapsar MP,FI och C kommer debatten att gå tillbaka till en höger-vänster skala och SD får utkämpa ett tvåfrontskrig.
Tack för svar och ursäkta mitt dröjsmål, men natten kom emellan.
Jag grunnar på ditt svar och inser min begränsning. Jag skall fortsätta att analysera.
2018-06-07, 09:05
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
22 augusti. Dags att börja räkna ner.
Fast från utlandet kan du rösta ännu tidigare, 26 juli är första dagen man kan brevrösta från utlandet.

En stark rekommendation till alla som brukar hålla på sin valhemlighet är att rösta så fort som möjligt.
Tycker att vallokaler känns som obehagligt fiendeterritorium men biblioteket (vanligt ställe) är ganska lugnt att trava in på och förhandsrösta. Men det blir fler och fler som förhandsröstar har ja märkt inte som förut.
Den nationella oppositionen förhandsröstar. Kommunisterna tar på sig kostymen med det röda märket, som de ärvt av sin farfar, de går och röstar på valdagen.
2018-06-07, 09:13
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja, mycket uppenbart. Och är det inte MP, är det Centern som gynnas. En win-win för PK - men denna lilla förhoppning är också det enda som finns kvar av deras tidigare kejserliga PK-imperium.
Ja ni minns väl inför förra valet då media på allvar trodde att kampen om tredje största parti stod mellan MP ooch SD och att den var på nåt sätt jämn, tom fördel MP. Men känns viktigare att MP åker ut än C, då MP är totalt galna. Visserligen består ju C av kärnkraftmoståndare osm på senare år är tokiga im assinvandring men betalar det sig inte så byter de nog politik igen. MP däremot är helt insöade.
2018-06-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Minns hur Isabelle Ståhl satt och yrade om att nu är det feminismens tidevarv, HAHA! Jaja, var fick du den siffran ifrån? ochär FI största parti utanför riksdagen? Hade vart intressant att se hela "övr"

Nog kan man väl hålla med om att det är feminismens och fjollornas tidevarv. Vi har ju en feministisk regering. Fjollornas finns överallt. Det lyser igenom i det kulturella etablissemanget, bl.a.
Det är hög tid att få en regering som inte tillhör denna tärande skara.
2018-06-07, 09:23
Medlem
grey.eagles avatar
Glädjande siffror, men jag tror det kommer öka än mer det bubblar precis överallt, även i kretsar man inte kan tänka sig.
2018-06-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Och du tror inte att skitstövlarna försöker bryta regeln att talmannen ska komma från största parti? I stället låter de den med största stödet få bli förste vice.

Skitstövlarna kommer att överväga huruvida det gynnar dem opinionsmässigt eller om Sd kan tänkas jävlas tillbaks innan de bestämmer sig. SD är inte likaberättigade eller värda jämlikhet. Inte i "de sju skitstövlarnas" värd.

Det är ingen lag så vitt jag minns utan mer en överenskommelse.Det betyder ingenting att vara talman så vitt jag förstått det, men skulle S eller M snuva SD på det så lär det ju komma en hatstorm plus alla som säger att SD inte behandlas som andra partier får ju rätt. Det tappade förtroendet är ju sju resor värre än den lilla prestigen att vara talman. Talmannen är ju den mäktigaste personen i Sverige och skulle Sverige komma i ett krisläge så kanske den posten är viktig ändå. Finns säkert någon i tråden som vet mera.

Med SD som största parti kommer man också försöka göra om nämndemannasystemet. Det är därför man dragit upp konstiga beslut under mandatperioden.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vid förra valet skrev jag om hur jag hoppas att KD skulle åka ur. För att grupp 1 & 4 skulle bli kärnan i ett nytt riktigt konservativt parti. Nu gick det inte så & det tåget har nog lämnat stationen redan tyvärr.

Jag tror KD dog den dagen man accepterade homoäktenskap.

Citat:
Plus lite partiledaravgångar redan på valnatten. Det blir garanterat en trevlig kväll som rentav kan bli en riktig skrattfest när man visar upp diverse gråtande sossar & miljöpartister från deras respektive valvakor.

Det viktigaste vore ju om UK avgick och ersattes av en gammelmoderat. Jag tycker ingenting talar för det. Inget uppror bland gräsrötterna än så länge mot UK.

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
En stark rekommendation till alla som brukar hålla på sin valhemlighet är att rösta så fort som möjligt.
Tycker att vallokaler känns som obehagligt fiendeterritorium men biblioteket (vanligt ställe) är ganska lugnt att trava in på och förhandsrösta. Men det blir fler och fler som förhandsröstar har ja märkt inte som förut.
Den nationella oppositionen förhandsröstar. Kommunisterna tar på sig kostymen med det röda märket, som de ärvt av sin farfar, de går och röstar på valdagen.

Är det inte lättare att valfuska med poströsterna än med rösterna i vallokalen?
2018-06-07, 09:28
Medlem
motarbetars avatar
När kommer nästa stora opinionsundersökning? Sjukt spännande att följa detta nu inför valet.
2018-06-07, 09:45
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:

Ser också fram mot lite trevlig underhållning på TV - som omväxling!

Dessutom kommer med stor sannolikhet förändringar, som underlättar ambitionerna betydligt för SD...
2018-06-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tror att du har rätt. De interna opinionsundersökningar som partierna gör har säkert signalerat att läget varit långt allvarligare än vad som hittills framkommit. I synnerhet S har senaste tiden stundtals uppträtt i ren panikångest. Helt klart är att de internt känt till hur allvarligt läget är.

Att sedan SD går fram så som de nu gör i opinionen gör ju att panikångesten bara förvärras än mer. Hur ska SD stoppas? Vilka metoder krävs? Hur mycket valfläsk behövs egentligen då?

Satan vilken intressant utveckling vi är mitt inne i... Ingenting tidigare i svensk politik kommer i närheten av detta.
Att mina argument skulle bli söndessmulade här är din och dina gelikars åsikt. Flashback är ju numera en åsiktsforum, dominerat av extrenmhögern. Jag ser ingen framtid för SD på lång sikt då flyktingfrågan inte kommer att vara de enda viktiga frågan länge till. Något annat har ju SD inte att komma med. Opinionsundersökningarna kan ni förvisso glädjas åt just nu men vad händer sedan? Om SD får vågmästarrollen kommer vi åt se en trist upprepning av det som hände efter förra valet. Inget mer spännande är att vänta på kort sikt.
2018-06-07, 10:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att mina argument skulle bli söndessmulade här är din och dina gelikars åsikt. Flashback är ju numera en åsiktsforum, dominerat av extrenmhögern. Jag ser ingen framtid för SD på lång sikt då flyktingfrågan inte kommer att vara de enda viktiga frågan länge till. Något annat har ju SD inte att komma med. Opinionsundersökningarna kan ni förvisso glädjas åt just nu men vad händer sedan? Om SD får vågmästarrollen kommer vi åt se en trist upprepning av det som hände efter förra valet. Inget mer spännande är att vänta på kort sikt.

Nej, det som kommer att bli viktigare är klimathotet va? Klimatalarmism, köttskatt och veganism. Och när det gäller veganism har SD inget politiskt program. Dom har inget program för att subventionera vindsnurror eller solenergi heller. Trots att Elon Musk säger att solenergi är det bästa! Vilket skitparti va?

Det du inte förstår är att den omvandling vi nu ser början av kommer att döda globalisters "viktiga frågor" som är proxyfrågor för global kontroll. Klimatalarmism, hela världen måste enas! Under en världsregering! Det den svenska vänstern inte förstår är att dom agerat nyttiga idioter.

Nationerna och nationalstaterna är på väg tillbaka. Globalistiska proxyfrågor för global kontroll är lika ute som...ja, jag vet inte. It's deader than....death!
2018-06-07, 10:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Tvärtom, flyktingfrågan kommer att fortsätta vara brännhet i decennier, då varje invandrare enligt Ruists undersökning kostar de svenska skattebetalarna 74 000 SEK per år i snitt. Samtidigt föds det många barn av invandrare, varav många som kommer att orsaka stora kostnader och betydande kriminalitet. Detta kommer att påverka varenda område i statsbudgeten under överskådlig tid, och folk blir fly förbannade när de betalar så höga skatter och får så lite välfärd åter. Det finns därför inget tak för partier som SD och AfS.

Var god skölj - er tid är över! Ni har förstört landet tillräckligt.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-06-07 kl. 10:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in