2018-06-07, 08:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tycker alldeles för många här lägger in sin egen värdegrund och principer på dom inblandade, ofta sitter ni på väldigt höga hästar och agerar moralens väktare.

Ni tror att ni kan lära känna olika individers personligheter med hjälp av lite bilder och utdrag av texter.
Det är bara det sämsta tänkbara som tas upp och analyseras, aldrig bra agerande, vettiga texter eller liknade.

Exempelvis dykloggen som dryftats. Vet ni bakgrunde, hans sinnesstämning o.d. I och med denna började han klassas som narcissist.
Skulle man fråga honom om loggen idag kanske han skulle själv reagera och tycka det var otroligt onödigt. Om han dessutom berättar bakgrunden så kanske man själv tycker att han skrev alldeles för mäktigt och nu själva skulle skriva betydligt argare i hans situation.

Vad vet jag, men jag har svårt att döma personer för lösryckta texter och bilder.

Så länge det handlar om en skattning av sannolikheten för att det är den trolige GM i detta specifika fall så ser jag inget större problem med det. Om man låste in folk eller ens hängde ut dem för vad de gjort eller skrivit för tio år sen så hade vi varit i en helt annan tråd.

Det har bara trubbigt indikativt värde.

Men det handlar om mord, och vem som helst begår inte mord. Och ett kräk i skrift är sannolikare kräk i handling än den väl fostrade, som kan hantera sociala mellanhavanden. Men det är inget bevis.

I så fall hade man fått fängsla varenda teatersällskap som spelar Hamlet och Macbeth. Etc.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-07 kl. 08:57.
Citera
2018-06-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kan ärligt svara Nej på den frågan
Det enda Du kan svara ärligt på är om LW hade ett förhållande med Dig... och antar att det är det Du gjorde.
Citera
2018-06-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
jag påstår att du har fel i det
känner flera som haft förhållande med LW som det finns liknande bilder av på både insta och FB

Ok vilka tänker du på då och är det möjliga gärningsmän?
LW sa nämligen att hon INTE hade några förhållanden, men att hon träffade "någon" för ... intimitet.

Detta tycker jag är talande för er tvivlare, från NA
"L*na W*sström har polisanmält sin misstänkte mördare minst två gånger de senaste åren."
Citera
2018-06-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja kropp är hittad, och därmed också givetvis FP. Id är säkrad. Och dödsorsak. Men i övrigt? Vad vet vi? Kan inte utifrån detta känna samma optimism.

Vad jag menar är att utredningen har alla bitar som kan tänkas behövas för att få till en bra och grundlig utredning till mordet. De har även en MT i ärendet. De vet med all säkerhet hur LW dog, vilka hon varit i kontakt med dagarna och veckorna före mordet, de har hållit flera förhör och börjar även få svar på analyser från BP gjorda av NFC.
Allt sammantaget ger goda förutsättningar till att hitta bevisning som pekar mot en gärningsperson. Antingen finner utredningen stöd i bevisningen mot SD eller inte. Stödjer inte bevisningen deras arbetshypotes så kommer SD att släppas.
Förefaller det sig så att analyssvaren från NFC fortsättningsvis pekar mot att SD är inblandad så kommer han antagligen att sitta kvar i häktet. Det gäller som sagt att ha lite tur med analyserna också.

Edit; förtydligande angående analyserna. Många analyser kommer tillbaka som ofullständiga och kan inte indikera varken det ena eller det andra och inte heller peka mot en viss person.
Senast redigerad av KSP 2018-06-07 kl. 09:10.
Citera
2018-06-07, 09:09
Medlem
Citat:
LW sa nämligen att hon INTE hade några förhållanden, men att hon träffade "någon" för ... intimitet.

"L*na W*sström har polisanmält sin misstänkte mördare minst två gånger de senaste åren."
Och vad jag förstår tagit tillbaka / blivit nedlagt. Tror Du verkligen att hon skulle berätta allt för Dig?
Citera
2018-06-07, 09:17
Medlem
Citat:

@Sh.Holmes. Förlåt mig om detta nu blir för personligt. Men det är något i dina poster som rör mig. Jag upplever att du känner dig fruktansvärt sårad och sviken. Jag vet inte om det är av SD eller av LW. Jag misstänker av båda.

Förstår att du hamnat i en svår sits och att du känner dig kluven.

Vill tacka dig för att du ändå delar med dig av dina erfarenheter.

Denna tacksamhet gäller samtligt i tråden som delar med sig av sina erfarenheter.

Även Utredar-Ulf och andra med honom som har en tendens att gå mot strömmen ska ha ett tack. Att bli ifrågasatt är bra. Det får en att bli mer exakt i sin egen gärningmannabeskrivning.

Dags att knäcka några nötter
Citera
2018-06-07, 09:19
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:

Hur kan du svara helt 100 på den frågan? det är nog bara LW som vet

Citat:

som det står Misstänkte INTE Åtalade

men finns även många andra cachare från Örebro området med på liknande bilder med LW
då frågade jag om hon hade förhållande med alla dem
det svarade du "Kan ärligt svara Nej på den frågan" vilket du inte med 100% kan veta.
lika lite som att SD skulle vara gärningsmannen,
och skulle du veta det med 100% säkerhet veta det, så skulle betyda att du var med när det hände
Citera
2018-06-07, 09:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad jag menar är att utredningen har alla bitar som kan tänkas behövas för att få till en bra och grundlig utredning till mordet. De har även en MT i ärendet. De vet med all säkerhet hur LW dog, vilka hon varit i kontakt med dagarna och veckorna före mordet, de har hållit flera förhör och börjar även få svar på analyser från BP gjorda av NFC.
Allt sammantaget ger goda förutsättningar till att hitta bevisning som pekar mot en gärningsperson. Antingen finner utredningen stöd i bevisningen mot SD eller inte. Stödjer inte bevisningen deras arbetshypotes så kommer SD att släppas.
Förefaller det sig så att analyssvaren från NFC fortsättningsvis pekar mot att SD är inblandad så kommer han antagligen att sitta kvar i häktet. Det gäller som sagt att ha lite tur med analyserna också.

Edit; förtydligande angående analyserna. Många analyser kommer tillbaka som ofullständiga och kan inte indikera varken det ena eller det andra och inte heller peka mot en viss person.
Det räcker att analysresultaten ger en indikation för att han blir omhäktad på det högra misstankegraden sannolika skäl men inte fullt ut till senare dom där GM kan ge alternativa förklaringar på analysresultaten.
Citera
2018-06-07, 09:22
Medlem
Citat:

En tolkning som fler än jag gjort angående händelsen i bilen är att SD ville avsluta relationen och det accepterade inte LW. Hon vägrade gå ut ur bilen.
Om hon nu som några indikerat var hunsad av SD skulle väl hon klivit ut direkt han sa det?

Så ja, jag är en stark tvivlare på dom anmälningar som gjorts. Känns mer som en desperat kvinna som är kär.
Citera
2018-06-07, 09:25
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En tolkning som fler än jag gjort angående händelsen i bilen är att SD ville avsluta relationen och det accepterade inte LW. Hon vägrade gå ut ur bilen.
Om hon nu som några indikerat var hunsad av SD skulle väl hon klivit ut direkt han sa det?

Så ja, jag är en stark tvivlare på dom anmälningar som gjorts. Känns mer som en desperat kvinna som är kär.

Håller nog med här
Citera
2018-06-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och vad jag förstår tagit tillbaka / blivit nedlagt. Tror Du verkligen att hon skulle berätta allt för Dig?

Kan ärligt svara Nej på den frågan också

Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
@Sh.Holmes. Förlåt mig om detta nu blir för personligt. Men det är något i dina poster som rör mig. Jag upplever att du känner dig fruktansvärt sårad och sviken. Jag vet inte om det är av SD eller av LW. Jag misstänker av båda.

Förstår att du hamnat i en svår sits och att du känner dig kluven.

Vill tacka dig för att du ändå delar med dig av dina erfarenheter.

Denna tacksamhet gäller samtligt i tråden som delar med sig av sina erfarenheter.

Även Utredar-Ulf och andra med honom som har en tendens att gå mot strömmen ska ha ett tack. Att bli ifrågasatt är bra. Det får en att bli mer exakt i sin egen gärningmannabeskrivning.

Dags att knäcka några nötter

Tack, ja det är en väldigt jobbig tid för alla närstående och vänner. Det går både upp och ner, sorgen blandas med en vrede och känsla av overklighet.
Klart är iaf att livet aldrig kommer att bli som förr för många av oss, vi saknar LW väldigt mycket.
Citera
2018-06-07, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det räcker att analysresultaten ger en indikation för att han blir omhäktad på det högra misstankegraden sannolika skäl men inte fullt ut till senare dom där GM kan ge alternativa förklaringar på analysresultaten.

Om mötet med LW föregås av ett sms eller samtal från SD via hans mobil några minuter innan hon dör, så blir det väldigt svårt för SD att förklara att han inte är inblandad i hennes död.
Skulle det även finnas blodbesudlingar (i mikroskopiska mängder) på hans kläder, skor eller inuti bilen som härrör LW blir det ännu svårare för SD att förklara hur det eventuella blodet kommit dit. Detta i sig kanske inte räcker för en fällande dom, men det håller honom häktad tillsvidare och ger utredningen ytterligare tid till att samla in mer stöd- bevisning.

Nu tror jag att kroppen kommer att ha spår från GM eftersom denne hanterat kroppen efter döden. Risken finns att det sätter DNA spår. Alternativa berättelser från SD kommer troligtvis att komma till en början, men är bevisningen tydlig så vore det bättre för hans egen del att erkänna och berätta vad som de facto hände. För allas del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in