2018-06-07, 08:11
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
SD sitter med fulla restriktioner vilket åklg begärde i sin häktningsframställan, så även om nu media rapporterar om det kommer inte infon fram till SD.
Sedan väntar polisen att gå ut med uppgiften i detta tidiga skede. Men det kommer nog nästa vecka när SD blir omhäktad i morgon.

Eller så går SD in här och läser allt om han släpps ut i morgon..
Citera
2018-06-07, 08:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Eller så går SD in här och läser allt om han släpps ut i morgon..
Tvivlar dock på det. Och släpps han så kommer det inte att gå till åtal ändå. Har de inte fått fram mer teknisk bevisning än de hade förra veckan så släpps han och då har det ingen betydelse för utredningen.
Citera
2018-06-07, 08:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Utan att ha koll på exakta datum så är kan väl ett tänkbart scenario se ut som följande;

HD får på något sätt reda på att LW och SD har ett förhållande som på gått bakom hennes rygg en längre tid.

HD begär skilsmässa och flyttar ut från deras gemensamma bostad

SD vill inte skiljas och lovar att avsluta förhållandet med LW

LW vill fortsätta att träffas, men SD står på sig och håller avstånd

LW försöker på alla möjliga sätt att få tillbaka SD och ligger på angående detta

Det uppstår konflikter mellan LW och SD (LW kanske "hotar" SD med att berätta allt för HD)

LW vill "prata ut" med SD och försonas (hon känner sig lämnad, sviken och vill prata om detta)

Efter en längre tid med diverse bråk och tjafs bestämmer sig SD för att "prata ut" med LW

SD vill att LW kommer och möter honom vid planket för att prata

Pratandet går överstyr och LW dör

Jag har en tanke om att platsen där LW hittades är en välkänd och undanskymd plats för de som bor i området och att det så sent på kvällen är tomt (vardag). Anledningen till att SD vill träffas där är dels att barnen hos LW inte skall bli störda och att de vill prata ifred, dels ligger platsen fri från insyn och mötet med LW inte kan ses av grannar eller HD. Det är en bra plats i anslutning till LW bostad helt enkelt.
Exakt så skulle jag formulera mig, ordagrant. Tro du är nära sanningen.
Citera
2018-06-07, 08:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
SD sitter med fulla restriktioner vilket åklg begärde i sin häktningsframställan, så även om nu media rapporterar om det kommer inte infon fram till SD.
Sedan väntar polisen att gå ut med uppgiften i detta tidiga skede. Men det kommer nog nästa vecka när SD blir omhäktad i morgon.

Det var värst....
Om de har dåligt på SD och det travar in en person och erkänner efter ett scenario ihopsatt av ljug och uppgifter från pressen så blir det rörigt för utredningen.

Varför ställa till det så?
Citera
2018-06-07, 08:29
Medlem
Citat:
Och släpps han så kommer det inte att gå till åtal ändå. Har de inte fått fram mer teknisk bevisning än de hade förra veckan så släpps han och då har det ingen betydelse för utredningen.

Men om han släpps nu/i veckan så kan det väl ändå inte uteslutas att det i ett senare skede framkommer bevisning som leder till en ny häktning och åtal?
Citera
2018-06-07, 08:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om han släpps nu/i veckan så kan det väl ändå inte uteslutas att det i ett senare skede framkommer bevisning som leder till en ny häktning och åtal?
Självklart inte..
Citera
2018-06-07, 08:33
Medlem
Jag tycker alldeles för många här lägger in sin egen värdegrund och principer på dom inblandade, ofta sitter ni på väldigt höga hästar och agerar moralens väktare.

Ni tror att ni kan lära känna olika individers personligheter med hjälp av lite bilder och utdrag av texter.
Det är bara det sämsta tänkbara som tas upp och analyseras, aldrig bra agerande, vettiga texter eller liknade.

Exempelvis dykloggen som dryftats. Vet ni bakgrunde, hans sinnesstämning o.d. I och med denna började han klassas som narcissist.
Skulle man fråga honom om loggen idag kanske han skulle själv reagera och tycka det var otroligt onödigt. Om han dessutom berättar bakgrunden så kanske man själv tycker att han skrev alldeles för mäktigt och nu själva skulle skriva betydligt argare i hans situation.

Vad vet jag, men jag har svårt att döma personer för lösryckta texter och bilder.
Citera
2018-06-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Kroppen är hittad, fynd- och mordplats är säkrad - utredningen har m.a.o. alla förutsättningar till ett fullgott resultat i ärendet. Jag är optimistisk
Citera
2018-06-07, 08:36
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kan ärligt svara Nej på den frågan

jag påstår att du har fel i det
känner flera som haft förhållande med LW som det finns liknande bilder av på både insta och FB
Citera
2018-06-07, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Självklart inte..

Tackar för svar. Men det var en sk retorisk fråga till Champisclocken som jag hoppas att hen vid tillfälle bemöter.
Citera
2018-06-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kroppen är hittad, fynd- och mordplats är säkrad - utredningen har m.a.o. alla förutsättningar till ett fullgott resultat i ärendet. Jag är optimistisk

Ja kropp är hittad, och därmed också givetvis FP. Id är säkrad. Och dödsorsak. Men i övrigt? Vad vet vi? Kan inte utifrån detta känna samma optimism.
Citera
2018-06-07, 08:52
Medlem
Har funderat och funderat. Ännu inte pusslat färdigt i min lilla hjärna lol.

Läst allt med intresse.

Blivit störd av Utredar-Ulfs undvikande svar på vissa frågor som han viftar bort likt irriterande flugor. M a o jag tror inte att hemmet eller bilen är brottsplatsen.
Eller?

Tänk om överfallet på henne var överlagt? I sådana fall skulle hemmet kunna vara brottsplats. Bortförandet av kroppen vid det senariot skulle vara tidsvinst. Tidsvinsten skulle överstiga risken. Usaresan var bokad (eller bokades) vilket ytterligare gav en möjlighet att undvika inblandning i utredningen.
Vid bortforsling användes bilen.
- Varför inte föra kroppen till en mer undanskymd plats?
Det har att göra med telefonmaster. SD ville att hans telefon enbart skulle visa att han varit i/runt hemmet vid tidpunkten för brottet. Att slå av den vid tidpunkten skulle verka suspekt. Att pingas på avlägsen plats nära kroppen likaså.

Kvarstår frågan: Är SD kapabel till att utföra ett överlagt mord?
-Vad skulle i sådana fall ha kunnat utlösa det?
Det måste ha hänt något nytt dem emellan i sådant fall.

Ovanstånde verkar för långsökt enl mig. Men är trots allt en möjlighet.

Snarare tror jag att brottet var oöverlagt. Exakt hur det gick till måste jag fundera lite mer på lol

Må väl alla i tråden ☀️☀️☀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in