2018-06-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Läste följande kommentar på ett inlägg av Helenas syster Gabriella. Det var någon som heter cicci som hade skrivit så här:

”Det är han jorma eller va han hette som de hade först . unga finnen ! Han har skryrit bland busarna i stan hur han kommit undan med det o att hon ligger i en dunge inte långt från sitt hem. Han bodde i Norge i flera år i väntan på att Det skulle preskriberas ! Ta in honom igen o piska ! Han fixade alibi o lånade en liten vit bil . la hennes saker som villospår o åkte tillbaka o festande efter . är hans egna ord bland busarna i stan !!!!”

Vad har ni för tankar angående detta uttalande? Vilken Jorma syftar hon på tror ni?

Var har du hittat det där inlägget ?
På Facebook?
Citera
2018-06-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hon talade med BW utanför, då var hon inte i sällskap med någon. BW bodde vid bron, han skulle åt samma håll. Var hade han ställt bilen han tog sej ned med?
BWs alibi är intressant.

Han bodde någonstans på Gärdet, nära Alhagen. Bilen tror jag han ställde vid Bantorget. Obs! TROR

Självklart vore det högintressant att få det här med alibit bekräftat som sanning eller trådpåhitt. Hans namn har ältats in absurdum.
Citera
2018-06-05, 20:17
Medlem
Det var BW och KM som gick med Helena vid bron. Jag tror att de har med detta mordet att göra. Även den vita bilen spelar ju roll.
Citera
2018-06-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Det var BW och KM som gick med Helena vid bron. Jag tror att de har med detta mordet att göra. Även den vita bilen spelar ju roll.
De 2 mest trol i denna utredn-----säk dessa som GW menar då han tror på 2 gm !
Citera
2018-06-05, 23:15
Medlem
Citat:

När kom dom och bli tre(3) stycken på bron?
Eller har jag missat något.
Citera
2018-06-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Han bodde någonstans på Gärdet, nära Alhagen. Bilen tror jag han ställde vid Bantorget. Obs! TROR

Självklart vore det högintressant att få det här med alibit bekräftat som sanning eller trådpåhitt. Hans namn har ältats in absurdum.
Gärdesgatan, men minns inte nummer. Kan det varit 8? Beroende på var så kan det ju faktiskt vara närmare hem från Stadt via badhusbron.
Men vrf parkera på Bantorget när man kommer från Radbyn och dessutom är påverkad? Verkar riskfyllt, bättre välja Trädgårdsskolan?!
Citera
2018-06-06, 00:38
Medlem
Citat:

Hej mr Q - såg att du var tidigt reg. Hur kommer det sig att du fått fram detta i dagljuset nu - någon pratat?
Citera
2018-06-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Men vrf parkera på Bantorget när man kommer från Radbyn och dessutom är påverkad? Verkar riskfyllt, bättre välja Trädgårdsskolan?!

Just därför att han var onykter. Färdas ned på Leksbergsvägen, efter Marieholmsbron in på Hamngatan/Nygatan därefter Katthavsvägen för att nå Bantorget från ”baksidan”.

En garanti för att slippa polis!
Citera
2018-06-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Var har du hittat det där inlägget ?
På Facebook?

Jag har hittat den inlägg du talar om. Tyvärr kunde jag inte se det förr.
Men Gabriella hade lagt fram en text med en liten vädjan och samtidigt ett tack till alla de som försöker hjälpa till med att äntligen förstå vad som hände den där tragiska sommarnatten.

Citat "Är det möjligt att bevis mot gärningsmannen är borta? Hur sjukt kan allt bli? Jag måste än en gång be alla i, och med anknytning till Mariestad, att dela detta, prata om det ni minns, försöka nysta i reaktioner efter Helenas försvinnande. Mamma, pappa, jag och Ulrika behöver all hjälp vi kan få för att utredningen ska kunna drivas framåt och den som har skadat Helena ska få ta sitt straff. Jag vet att jag bett om hjälp tidigare, och utan dna-spåret blir det än viktigare med iakttagelser från kvällen då det hände. Snälla dela vidare och hjälp till att se till att alla med kopplingar till Mariestad och till den här kvällen får veta hur viktigt det är." Slut citat.
Citera
2018-06-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag har hittat den inlägg du talar om. Tyvärr kunde jag inte se det förr.
Men Gabriella hade lagt fram en text med en liten vädjan och samtidigt ett tack till alla de som försöker hjälpa till med att äntligen förstå vad som hände den där tragiska sommarnatten.

Citat "Är det möjligt att bevis mot gärningsmannen är borta? Hur sjukt kan allt bli? Jag måste än en gång be alla i, och med anknytning till Mariestad, att dela detta, prata om det ni minns, försöka nysta i reaktioner efter Helenas försvinnande. Mamma, pappa, jag och Ulrika behöver all hjälp vi kan få för att utredningen ska kunna drivas framåt och den som har skadat Helena ska få ta sitt straff. Jag vet att jag bett om hjälp tidigare, och utan dna-spåret blir det än viktigare med iakttagelser från kvällen då det hände. Snälla dela vidare och hjälp till att se till att alla med kopplingar till Mariestad och till den här kvällen får veta hur viktigt det är." Slut citat.

Har inte Facebook, tack för info.
Skulle vilja ge bollen tillbaka. Har Gabriella vetskapen om efterspelet på söndagen fram till måndagen?
Menar då angående de som var där på söndagen och sökte i närområdet. Söktes det redan då kring den givna genvägen? Vet hon vad alla medverkande gjorde efter första skofyndet, besöktes platsen där skon legat? De nämndas reaktion om de deltog fortsättningsvis under natten fram till måndagen.
Har hon någon uppfattning om polisen var kvar hela natten samt om de fick hjälp av vänner till Helena? Det låg så nära hemmet och var så nära inpå händelsen så observationerna om vilka som deltog osv från sön fm till måndag morgon är viktiga. Undrar om Gabriella har förhörts sej väl om den initiala tiden? Det är en gåta hur lång tid det tog att finna resterande när så många personer finkammade området i så många timmar. Speciellt när de hade platsen för första skon att utgå ifrån. Mycket underligt hur det kan passera dem som så gärna vill ha svar.........
Citera
2018-06-06, 16:09
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Ser att du vart seriöst aktiv i Pierre N-tråden och tar dig därför därefter, varifrån har du fått uppfattningen att både BW och KM gick med Helena över bron?
Citera
2018-06-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ser att du vart seriöst aktiv i Pierre N-tråden och tar dig därför därefter, varifrån har du fått uppfattningen att både BW och KM gick med Helena över bron?
Eget logiskt tänk utifrån GW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in