2018-06-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Så du vill göra gällande att Abdallah Salen El Barawany och deras arabiska familj bara står
Som bulvaner på pappret åt MVTB som då i verkligheten ägdes av den nu avlidna LB.

Kan säkert varit medveten och till viss del inblandad med i princip är det LB som styrt och skött verksamheten.
Citera
2018-06-06, 20:48
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
LB hade generalfullmakt.

Säkerligen. Men de pengar som eventuellt finns kvar i firman lär ju araben komma åt, så besvikna underleverantörer lär väl slå honom en signal...
Citera
2018-06-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eit99
En bekant till mig var ute i sin trädgård när detta inträffade (några hundra meter bort) och han påstår att han såg röken från bilen innan skotten hördes. Är inte det lite märkligt? Varför tände de på bilen innan de skjutit?
Möjligen för att man hade annat flykt fordon eller hade annan lösning på att fly. Så kan bli mer krångel att gå tillbaka till den bil man kom med.
Om det nu var så det gick till vill säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag vill bara ge hela Flashback och alla medlemmar här en stor eloge då ni faktiskt plockade fram rätt offer långt innan aftonhoran eller annan dagstidning gick ut med samma historia. Säkert har de läst denna tråd och fått veta sanningen.

Bra jobbat av allmänheten.

Kanske skulle vi här på Flaschback kunna hjälpa polisen med lösningen på många fler brott om vi bara fick mer information från början.
Haha. Där 95% av flashbackare tycker att en otrogen kvinna ska straffas hårdare än den utpressande älskaren.
Nej tack.
Citera
2018-06-06, 21:08
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eit99
En bekant till mig var ute i sin trädgård när detta inträffade (några hundra meter bort) och han påstår att han såg röken från bilen innan skotten hördes. Är inte det lite märkligt? Varför tände de på bilen innan de skjutit?

Enda villaträdgårdar i närheten av branden och som kunde höra skotten pga topografin ligger norr om Herserudsvägen, så jag skulle nog dubbelkolla om han verkligen sett och hört rätt. Dessutom var det kraftig blåst så röken for rakt söderut i låg vinkel över vattnet, vilket gjorde det svårt för andra omkring att både se röken och lokalisera branden.

Här satellitbild mixad med brofoto så ni får uppfattningen om rök och hur ljudet for.
https://s33.postimg.cc/meb6gz78v/r_k_baggeby.png

Hade dom tuttat på bilen innan skjutningen, måste dom då ha vetat exakt när Lelle skulle komma, eftersom dom då redan röjt sig för omgivningen genom att sätta bilen i brand, och vittnen sa ju i pressen att dom åkte iväg i en vit bil ( som man sen hittade c:a 100m bort runt hörnet i full brand).

Men det blir intressant genom att polisen stoppade alla bilar oavsett färg, när det tidigt fanns vittnen om en vit bil som stack iväg. Någon som har tidpunkten när larmet kom om brinnande bil och när brandkåren kom fram ?
Citera
2018-06-06, 21:10
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Har kommit lite olika bud i tråden om vilka etniciteter som ligger bakom mordet.

Tre personer ska ha gripits varav två på bron. Den ena såg mörk ut både i hårfärgen och under det pixlade. Den andre var mörkhörig men ljusare hudton och tredje gripne finns inte bild på under gripandet (kan det vara tjejen som satt i bilen). En på bron är möjligtvis svensk och en är med stor sannolikhet inte det och hur ofta är det som en infödd och en invandrare i samförstånd har ihjäl någon? Inte så frekvent nej. Så vi kan därför av statistik att döma anta att båda är utländska, men varifrån?
I vilken bil satt det en tjej? Den enda bil jag hört om i detta fall eldades upp och den enda tjej eller kvinna som nämnts är hon som var ute och gick med BO då han sköts.
Citera
2018-06-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
I vilken bil satt det en tjej? Den enda bil jag hört om i detta fall eldades upp och den enda tjej eller kvinna som nämnts är hon som var ute och gick med BO då han sköts.

Fel av mig, blandade ihop detta med en annan tråd just i det fallet. Har ingen aning om vem den tredje gripne är.
Citera
2018-06-06, 21:27
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Hade dom tuttat på bilen innan skjutningen, måste dom då ha vetat exakt när Lelle skulle komma, eftersom dom då redan röjt sig för omgivningen genom att sätta bilen i brand, och vittnen sa ju i pressen att dom åkte iväg i en vit bil ( som man sen hittade c:a 100m bort runt hörnet i full brand).

Men det blir intressant genom att polisen stoppade alla bilar oavsett färg, när det tidigt fanns vittnen om en vit bil som stack iväg. Någon som har tidpunkten när larmet kom om brinnande bil och när brandkåren kom fram ?
Tror polisen har en viss erfarenhet av att kriminella byter bilar under sin flykt från brottsplatsen. Dessa bilar kan förmodligen tänkas ha olika färg ibland.
Citera
2018-06-06, 21:42
Medlem
Noble-Joes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Var LB förmögen?
Nej inte alls, men som han sa till mig, jag är en money-maker.
Citera
2018-06-06, 22:18
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Var LB förmögen?

jaa, tänkt dig blåsa folk på blocket och jämför det med bygg branschen jag tror han var miljonär men inte miljardär men ganska rik mijonär minst 50miljoner. svarta byggbranschen omsätter miljoner.
Citera
2018-06-06, 22:23
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jaa, tänkt dig blåsa folk på blocket och jämför det med bygg branschen jag tror han var miljonär men inte miljardär men ganska rik mijonär minst 50miljoner. svarta byggbranschen omsätter miljoner.

Mmm...säkert. Det var därför han bodde i en lägenhet på Lidingö. Det gör i stort sett alla väldigt förmögna...*facepalm*
Citera
2018-06-06, 22:28
Medlem
https://www.facebook.com/profile.php?id=734997003

https://www.facebook.com/profile.php?id=594331853
Citera
2018-06-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Enda villaträdgårdar i närheten av branden och som kunde höra skotten pga topografin ligger norr om Herserudsvägen, så jag skulle nog dubbelkolla om han verkligen sett och hört rätt. Dessutom var det kraftig blåst så röken for rakt söderut i låg vinkel över vattnet, vilket gjorde det svårt för andra omkring att både se röken och lokalisera branden.

Här satellitbild mixad med brofoto så ni får uppfattningen om rök och hur ljudet for.
https://s33.postimg.cc/meb6gz78v/r_k_baggeby.png

Vi vet ju inte om MGM är skyldiga ännu. Eller om rätt personer är gripna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in