2018-06-06, 22:09
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Vad som är något oroande med Sentiosiffrorna är att bara KD åker ut. För landets väl är det viktigare att MP får <4% än om SD får 23% eller 26%.
ett underskattat SD drar undan mattan under fötterna på MP. Och M o S kan vara något underskattade också liksom vänstern.
2018-06-06, 22:12
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Önsketänkande, dessvärre. Annie har flörtat till sig MPs väljare genom att driva extrem invandringspolitik när MP stängde gränserna. C kommer göra ett kanonval.
Inget kanonval ,många kommer att lämna på grund av 9000 ljugande vuxna män,några dårar kommer att komma från MP ,Fi men det lär inte kompensera..
2018-06-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Ooops. Vet jag ju egentligen.

Tänkte Ylva Johansson ett slag. Hon hör till de S-kvinnor som känts redigast senaste tiden. Hög igenkänningsfaktor och troligen en som inte skulle sänka partiet ännu mer.

OnT. Sentio satt som en smäck. Även om resultatet inte berörs i gammelmedia, så vet alla rikspolitiker redan att SD ligger på 26+ och att SAP och M toktappar. De vet också att Sentio brukar pricka SD närmast och att de ligger i vinnarhålet inför den långa heta sommaren. Jimmie Åkesson har fått ett stort självförtroende och det syns i alla TV-intervjuer.

SD har nu ett exceptionellt bra utgångsläge inför sommaren. De kommer öka av bara farten, utan att göra någonting fram till valet. En Sverigeturné skulle dra tusentals åhörare till varje torgmöte där Jimmie visar upp sig. Han har rockstjärnestatus nu. Måste kännas underbart för honom och för resten av gammel-SD:arna som har offrat så mycket.

Börjar SD krypa över 21-22% i de traditionella OI under sommaren, så ligger 30% inom räckhåll. Framgång föder framgång.
Ylva Johansson är den perfekta politruken, startade som vidrig kommunist, blev en vidrig PK-sosse, och kanske skulle hon bli den perfekta brun-sossen. Så länge hon får ha sin 11rummae kvar på Kungsholmen så.. Nej hon kommer aldrig att bli partiledare (inte minst eftersom Jämtin-Stockholms-falangen förmodligen kommer att bli utsparkade efter valet).

Maggan är mitt stalltips. Lika kul som som en bergsget, men den enda hyfsat obefläckade de har (och under förutsättning att hon inte tittar för djupt i flaskan).

SD förväntade valvinst kommer att generera politiska tsunamis, med stor sannolikhet. Vi kan förvänta oss härliga falang- och inbördesstrider, samt svekdebatter. Jag kan knappt bärga mig ,)
2018-06-06, 22:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Vad som är något oroande med Sentiosiffrorna är att bara KD åker ut. För landets väl är det viktigare att MP får <4% än om SD får 23% eller 26%.
Håller med. Att MP åker ut är av största vikt. Vilket media försöker motverka, därav den accelererade klimathysterin på senare tid.
2018-06-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Jag tror faktiskt det. Isen är bruten. När både expressen och aftonbladet har utpekat invandrare so skyldiga till i stort sett alla gruppvåldtäkter så lär sentioresultat också godkännas i ett och annat MSM.
Vi får väl se om SvT tar upp det imorgon.
Det kan ligga något i detta. PK faller ihop som ett korthus nu. Förresten, när hörde vi något från södermalmsmaffian senast? Det gäller ju att bli lie taktisk nu, det kan bli nya arbetsgivare efter valet (för skattefinansierade kulturarbetare..)
2018-06-06, 22:20
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
SENTIO JUNI
Moderaterna 17,1 (20,4)
“Liberalerna” 7,0 (3,7)
Centerpartiet 7,2 (7,6)
Kristdemokraterna 3,3 (2,1)
Socialdemokraterna 21,7 (25,3)
Vänsterpartiet 9,7 (9,2)
Miljöpartiet 4,8 (4,4)
Sverigedemokraterna 26,1 (23,1)
Varför skriver Nyheter Idag alltid Liberalerna som "Liberalerna", någon som vet? Är det bara för att de inte tycker att partiet gör skäl för sitt namn, så kör de samma skämt varje gång?

Jag gillar inte att Aftonbladet sätter den trista färgen grå på SD's staplar. Det är en ful taktik. Och eftersom jag vill att alla partier ska behandlas respektfullt så tycker jag inte om att tidningen hånar Liberalerna på detta sätt.
2018-06-06, 22:20
Medlem
Enydrions avatar
Jag brukar rösta ganska tidigt, är ju inte på posten längre (de är ju nerlagda och säkert för dyra) utan i nån annan lokal som kommunen fixat) nu senast så tog jag bara SD valsedlar i stället, och väntade inte på nån ledig skärm utan ställde mig mitt på golvet och stoppade i dem i kuverten...

När jag röstade på valdagen så brukade det stå folk utanför vallokalen och delade ut valsedlar, brukade bara var folk från S där har jag för mig (var ganska många år sen) och ofta hade de barn som delade ut valsedlarna... men jag låter mig inte störas av sådana trix utan ganska osvenskt vägrar jag ta emot dem, eller kastar i papperskorgen precis innanför dörren, minns faktiskt inte då det är mer än tio år sen jag röstade på valdagen...
2018-06-06, 22:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Så är det definitivt.
Roade mig med att se valutfrågningarna av respektive partiledare från 2014.
Vilken skillnad då jämfört med hur Jimmie bemöts nu 2018!
Jimmie bemöts numera med betydligt mer respekt! Journalisterna vet att SD är ett parti att räkna med. Man vågar inte gå lika hårt åt som förr. Detta föder framgång för SD.

Ja det är ju trist som politisk reporter att bli utfryst av statsministern. Då får man nog sparken för vad skall tidningen/SVT ha hen till då?

Edit: Expressen blev portade från SDs valvaka och det sved mer än de ville erkänna. Chang Frick rapporterade om det på ett förtjänstfullt sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=yg9et2FDW8w
Senast redigerad av HejaFinland 2018-06-06 kl. 23:16. Anledning: Tillägg jag kom på
2018-06-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Håller med. Att MP åker ut är av största vikt. Vilket media försöker motverka, därav den accelererade klimathysterin på senare tid.
Ja, mycket uppenbart. Och är det inte MP, är det Centern som gynnas. En win-win för PK - men denna lilla förhoppning är också det enda som finns kvar av deras tidigare kejserliga PK-imperium.
2018-06-06, 22:27
Medlem
Jumalautas avatar
Går det att laborera med tanken att Ls kraftiga ökning är en slags reaktion mot SDs uppenbara tillväxt? Borgerliga väljare som vill protestera mot SDs politiska budskap men som samtidigt inte vill gå till galningarna i C. M är för nära SD för dessa.
2018-06-06, 22:31
Medlem
Jag tror man helt ska ignorera ökningen för L. Inget vi sett tidigare bekräftar den trenden. Demoskop kommer i morgon eller på fredag. Om vi ser något liknande där så kan vi börja bli oroliga, men sannolikt är det bara Sentios normala brus. I verkligheten är M större och L mindre än vad Sentio visar.
2018-06-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag tänker precis tvärtom, ett stort Mp/V/FI hade gynnat SD och därmed Sverige tror jag.
"A hero is only as good as his villian"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in