2018-06-06, 21:42
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tvärtom. Du vet själv att det inte spelar någon roll, så länge SD inte får 51 procent av rösterna. Det finns inga partier som vill samarbeta med SD på riksnivå. SD kommer förstås att kunna skada Sverige som de gjorde förra gången , om partiet blir vågmästare. Du minns väl " Give the hell"?
Sd Lär aldrig behöva mer än knappt 45% för kvalificerad majoritet..

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo det skulle krossa dem i valet 2022. Det vet de nog därför kommer de att försöka lura folket med en DÖ 2.0 för att dölja att det är sjupartiet som styr. De tror nog de lyckats med den charaden under denna mandatperiod men valresultatet får visa om folket gick på deras bluff om att "alliansen" var i opposition denna mandatperiod.
Finns ingen sjuklöver efter valet,vill man vara med och regera får man komma med mössan i hand
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du får inte glömma att Nya M's partiledning och konservativa väljarbas strävar i olika riktningar.
Mitt tips är att Nya M kommer att transformeras till Gamla M, den liberala vänsterinriktade partiledningen kommer att bytas ut till en konservativ och ett samarbete kommer att inledas med SD.

I.o.f.s. ifrån September förra året, men säkert mycket aktuellt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QLwgP/m-valjarna-fortsatt-halla-oppet-for-sd

Kristersson kommer säkert fortsätta att neka till varje form av samarbete med SD. Han håller ju fast vid Alliansen och i.o.m. det ett samarbete med C.

Det är ofrånkomligt, Nya M kommer att byta till en konservativ ledare och med stormsteg närma sig SD.

De konservativa bland lokalavdelningarna kommer att säga sitt, var så säker!
Nu vet kristersson att Batra närmade sig SD för att medlemmarna krävde det,vilket fick pressen och övriga alliansen att löpa amok. håller han den här ståndpunkten får han övrig allians och press att hålla käften.Kan ändå mycket väl bli samarbete efter valet.
Citat:
Ursprungligen postat av SweZionist
Lite konspiratoriskt, men tror ni Kristersson fortsätter neka samarbete med SD, så att Moderaterna kan maxa alliansväljare som fortfarande är skeptiska till SD, och för att efter valet säga att dom ej har något val, då M kanske ligger på cirkus 22-25 %, och sd 25+? Och S-väljare som nu flyr det sjunkande skeppet kan välja mellan M och SD beroende på deras preferenser, och efter valet kan SD+M vara väldigt nära en egen majoritet, speciellt i riksdagsplatser räknat.
efter valet struntar han i alliansen,så får man egen majoritet lär han gå med på samarbete.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Pinsamt vad off SCB är. Visst 18.5 är en klar ökning men långt ifrån den verkliga ökningen. SCB har ju en hel del erfarenhet vilket borde leda de att parkera SD på minst 20% Det är riktigt skrattretande detta. Lite som några OU som hade SD på ca 5-6% inför förra valet. Att de inte skäms.
Med svarsbortfallet SCB har är dom helt ointressanta annat än hur trenden är.men visst borde dom kunna prestera bättre ,om dom ville..
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sossarna gick med på amnestin för att MP inte skulle lämna regeringen så nära inpå valet. Sossarna räknade med att förslaget ändå var chanslöst i riksdagen & skulle röstas ner. Men dom kunde inte riktigt räkna ur hur satans efterblivna flickrumsautisterna i Centern skulle visa sig vara.

Så nu sitter både Löfven & Lööf med en dubbeldildo-liknande Svarte Petter i tvåan.
Så kan det gå.
helt korrekt beskrivet.Tycker man något är dåligt ska man inte låta det komma till omröstning,men sossarna börjar nog inse att tar man fan i båten måste man ro honom i land..
2018-06-06, 21:43
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Det torde ju bli en kvinna eller en invandrare. Och eftersom det som återstår av väljare för ett S under 20% är muslimer och andra invandrare, identitetsvänstern, feminister och senila pensionärer, så blir det antingen en identitetsvänsterkvinna (Alice Bah Kunke) eller en invandrare (Ibrahim Baylan eller Ardalan Shekarabi). Bommersvikskvinnorna behåller sitt starka grepp om SAP och kör kraschen ända in i kaklet.

Med ovanstående scenario, så skulle SAP förintas under nästa mandatperiod och SD vinna i opinionen månad för månad.
Ja eller så försöker dom desperat ta tillbaka dom väljare som gick till SD och då lär det ju inte bli en invandrare man använder som lockbete. Det lär nog bli en svensk kvinna isåfall.
2018-06-06, 21:48
Medlem
Förutom att SD ökar i alla OI ser det också ut som om C har peakat och att Lööfs framgång har brutits. Mitt tips är att C mycket väl kan hamna under fyra procent i valet. Från att ha varit ett stabilt landsbygdsparti har C utvecklats till ett trendigt nyliberalt storstadsparti. Trendväljare är flyktiga och när nu momentum förlorats: Vilka väljare blir kvar? Ja, en och annan trogen småortsväljare som är totalt ointresserad av politik.
Faktiskt tror jag C lever farligare än L. Liberalerna har trots allt en ideologi och en konsekvent partiledare. Godnatt Annie, det var kul ett tag.
2018-06-06, 21:51
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Kommer svensk ljug-media våga presentera denna Sentio?
Mycket tveksamt ,Nej skulle jag säga..
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Statsvetaren Henrik Oscarsson säger att det inte är säkert att (SD) fortfarande underskattas i opinionsmätningarna. Jag håller med om att vi inte kan vara helt och hållet säkra på att de olika sammanvägningarna, som Poll of Polls, fortfarande underskattar (SD). Men jag tror ändå det, möjligen i en lite lägre utsträckning. Dessutom är det viktigt för folkrörelser att hålla fanan högt och bibehålla momentumet.

https://nyheteridag.se/plus/statsvetare-inte-sakert-att-sd-fortfarande-underskattas-i-opinionsmatningarna/
vi vet inte heller om det finns troll och tomtar i skogen,eller om det verkligen finns hederliga zigenare? så sannolikheten att underskattningen är större än förr är nog betydligt troligare än att den är mindre.Att SD inte underskattas?

Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Jag tror SD är underskattade. Nu när SD bryter ny mark i tidigare outforskade terränger kommer skrämselfaktorn öka ännu mer. SD blev kanske någorlunda normaliserat efter valet i det nya klustret av väljare de fick mellan 2010 och 2014 där personer som tänkte rösta på SD inte sa det högt. Nu har den processen börjat om igen i en annan del av populationen där tabuna är starkare och de potentiella skadeverkningarna för SD-väljare är högre.

Jag har svårt att tro att SD numera helt saknar väljare inom de stora mediehusen eller bland tjänstemän inom statsförvaltningen. När mångkulturen kommer för nära medelklassens skolor och fritidsverksamheter är det inte lika roligt med mångfald längre. Politiskt korrekta mammor vill inte skicka sina barn till skolor fulla av somalier och 25-åriga afghaner.
Jag har själv fått bekräftat hur enormt många lärare som sympatiserar med SD,trots lärarfackets odemokratiska utspel ,hur många poliser etc och att i princip alla på jobbet nu är pro SD,viser hur SD växer tom i storstäderna ,så givetvis är dom rejält underskattade 1,59 tvivlar jag räcker..
2018-06-06, 21:59
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Förutom att SD ökar i alla OI ser det också ut som om C har peakat och att Lööfs framgång har brutits. Mitt tips är att C mycket väl kan hamna under fyra procent i valet. Från att ha varit ett stabilt landsbygdsparti har C utvecklats till ett trendigt nyliberalt storstadsparti. Trendväljare är flyktiga och när nu momentum förlorats: Vilka väljare blir kvar? Ja, en och annan trogen småortsväljare som är totalt ointresserad av politik.
Faktiskt tror jag C lever farligare än L. Liberalerna har trots allt en ideologi och en konsekvent partiledare. Godnatt Annie, det var kul ett tag.
Tyvärr tror jag du har fel.Centern är det rikaste partiet ,som folk ansluter sig till genom modersmjölken,så tyvärr är det alltför få som kommer att lämna,men man kan ju alltid hoppas.L är ju oftast ett av de mest motbjudande partierna,mest för att dom är totala vindflöjlar,för vissa ideal som L har är ju i teorin bra.
2018-06-06, 22:00
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Kunkhe är inte sosse.

Ooops. Vet jag ju egentligen.

Tänkte Ylva Johansson ett slag. Hon hör till de S-kvinnor som känts redigast senaste tiden. Hög igenkänningsfaktor och troligen en som inte skulle sänka partiet ännu mer.

OnT. Sentio satt som en smäck. Även om resultatet inte berörs i gammelmedia, så vet alla rikspolitiker redan att SD ligger på 26+ och att SAP och M toktappar. De vet också att Sentio brukar pricka SD närmast och att de ligger i vinnarhålet inför den långa heta sommaren. Jimmie Åkesson har fått ett stort självförtroende och det syns i alla TV-intervjuer.

SD har nu ett exceptionellt bra utgångsläge inför sommaren. De kommer öka av bara farten, utan att göra någonting fram till valet. En Sverigeturné skulle dra tusentals åhörare till varje torgmöte där Jimmie visar upp sig. Han har rockstjärnestatus nu. Måste kännas underbart för honom och för resten av gammel-SD:arna som har offrat så mycket.

Börjar SD krypa över 21-22% i de traditionella OI under sommaren, så ligger 30% inom räckhåll. Framgång föder framgång.
2018-06-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Kommer svensk ljug-media våga presentera denna Sentio?

Jag tror faktiskt det. Isen är bruten. När både expressen och aftonbladet har utpekat invandrare so skyldiga till i stort sett alla gruppvåldtäkter så lär sentioresultat också godkännas i ett och annat MSM.
Vi får väl se om SvT tar upp det imorgon.
2018-06-06, 22:03
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
När nordens största institut har presenterat sina siffror så är det givetvis korrekta. Tycker de harmonirerar så bra mot vekligheten.
Vi vet att SCB är skräp på att visa rätt,men tendenser fixar dom S ner och SD UPP. ,Sentio är tveksamma på övriga partier men bäst på SD ,fast alltid för lågt..
Så blanda inte tabletter och alkohol nu..
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Vad som är något oroande med Sentiosiffrorna är att bara KD åker ut. För landets väl är det viktigare att MP får <4% än om SD får 23% eller 26%.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

Önsketänkande, dessvärre. Annie har flörtat till sig MPs väljare genom att driva extrem invandringspolitik när MP stängde gränserna. C kommer göra ett kanonval.
2018-06-06, 22:05
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Ooops. Vet jag ju egentligen.

Tänkte Ylva Johansson ett slag. Hon hör till de S-kvinnor som känts redigast senaste tiden. Hög igenkänningsfaktor och troligen en som inte skulle sänka partiet ännu mer.

OnT. Sentio satt som en smäck. Även om resultatet inte berörs i gammelmedia, så vet alla rikspolitiker redan att SD ligger på 26+ och att SAP och M toktappar. De vet också att Sentio brukar pricka SD närmast och att de ligger i vinnarhålet inför den långa heta sommaren. Jimmie Åkesson har fått ett stort självförtroende och det syns i alla TV-intervjuer.

SD har nu ett exceptionellt bra utgångsläge inför sommaren. De kommer öka av bara farten, utan att göra någonting fram till valet. En Sverigeturné skulle dra tusentals åhörare till varje torgmöte där Jimmie visar upp sig. Han har rockstjärnestatus nu. Måste kännas underbart för honom och för resten av gammel-SD:arna som har offrat så mycket.

Börjar SD krypa över 21-22% i de traditionella OI under sommaren, så ligger 30% inom räckhåll. Framgång föder framgång.
Jo Ylva är ju i teorin ett av de starkaste korten,men vill hon? ,och accepterar alla verkligen en konverterad kommunist?
2018-06-06, 22:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Hmmm, jag känner en gammal sosse som röstat S i 40 år. Han gillar nu Jan Björklund säger han. Kanske är han rädd att gå till SD eller M, jag vet inte. Det kan vara så att vissa besvikna sossar går till L för att det känns lagom neutralt.
Ja det har ju påståtts förut att SD-väljare kommer från S via M. Sossar har gått till M för att senare gå till SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in