Citat:
Ursprungligen postat av
Vaftrudner
Ooops. Vet jag ju egentligen.
Tänkte Ylva Johansson ett slag. Hon hör till de S-kvinnor som känts redigast senaste tiden. Hög igenkänningsfaktor och troligen en som inte skulle sänka partiet ännu mer.
OnT. Sentio satt som en smäck. Även om resultatet inte berörs i gammelmedia, så vet alla rikspolitiker redan att SD ligger på 26+ och att SAP och M toktappar. De vet också att Sentio brukar pricka SD närmast och att de ligger i vinnarhålet inför den långa heta sommaren. Jimmie Åkesson har fått ett stort självförtroende och det syns i alla TV-intervjuer.
SD har nu ett exceptionellt bra utgångsläge inför sommaren. De kommer öka av bara farten, utan att göra någonting fram till valet. En Sverigeturné skulle dra tusentals åhörare till varje torgmöte där Jimmie visar upp sig. Han har rockstjärnestatus nu. Måste kännas underbart för honom och för resten av gammel-SD:arna som har offrat så mycket.
Börjar SD krypa över 21-22% i de traditionella OI under sommaren, så ligger 30% inom räckhåll. Framgång föder framgång.
Ylva Johansson är den perfekta politruken, startade som vidrig kommunist, blev en vidrig PK-sosse, och kanske skulle hon bli den perfekta brun-sossen. Så länge hon får ha sin 11rummae kvar på Kungsholmen så.. Nej hon kommer aldrig att bli partiledare (inte minst eftersom Jämtin-Stockholms-falangen förmodligen kommer att bli utsparkade efter valet).
Maggan är mitt stalltips. Lika kul som som en bergsget, men den enda hyfsat obefläckade de har (och under förutsättning att hon inte tittar för djupt i flaskan).
SD förväntade valvinst kommer att generera politiska tsunamis, med stor sannolikhet. Vi kan förvänta oss härliga falang- och inbördesstrider, samt svekdebatter. Jag kan knappt bärga mig ,)