Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-06, 21:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Upplys mig, för fan!!
Du kan inte lite svagt ana att SDs framgångar till stor del har möjliggjorts av internets framväxt, sociala medier & sk. "alternativmedia"?

AfS kan givetvis göra använda samma kanaler.

Eller tror du det är Aftonbladet, Expressen & DN som har fört fram SD till dagens rekordsiffror?
Eller kanske röksignaler & magiskt tänkande?
Citera
2018-06-06, 21:34
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja det stämmer men Nyheter Idag och SamNytt + många andra är helt inne på SD. Nyheter Idag presenter ju en Sentiomätning idag som ger SD 26,1%...låt mig gissa....AfS...promilleparti. Det påstående om att AfS har alternativmedia med sig är falskt. De flesta stödjer SD.
Webbsajten nyheteridag.se drivs genom aktiebolaget Publicism NITEK AB, ett bolag som ägs av juden och homosexuelle Ilan Sadé, partiordförande i MED; så man kan numera utgå från att de är MED:s propagandakanal, även om juden/zigenaren Chang Frick en gång var dess skapare tillsammans med Jakob Bergman, då Chang var aktiv inom SD.

Lägger till: Svegot och Nya Tider, som är lite mer oberoende Sverigevänner och har hitintills varit positiva till AfS.

Noterar att både Ingrid Carlqvist och Dan Eriksson är ute på twitter och indirekt backar upp Jeff Ahl i kvällen twitterbråk med Claudia:
https://twitter.com/doppler3ffect/status/1004327227545223170
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Aldrig hört om dem, är det grönmögel-poddare?
Den ena bruden Claudia, som ”Stina1981” nämnde har kurdiskt påbrå och är utbildad jurist/åklagarnotarie
https://twitter.com/doppler3ffect/status/1004435598164267013

Den andra är tydligen ”fristående kolumnist på Expressen Ledare”, född i Sverige men med delvis arabiskt ursprung.
https://twitter.com/SofieLowenmark/status/1004408046938918913

Jeff ansågs tydligen ha varit lite grov i tonen idag i sitt svar på tal – på nationaldagen – då han lät sig bli provocerad av en artikel som en turk/svenska skrev i Aftonblaskan: En kvinna som inte ville assimilera sig fullt ut, utan skrev att hon istället valt att plocka russinen ur båda kulturkakorna: ”har noga valt ut diamanterna och bevarar dem i sammet”, nåt sånt. Sent bröt twittertjafset ut.
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1004309643492052992
Citera
2018-06-06, 21:38
Medlem
StillaHavets avatar
Jag vill mana till viss försiktighet vad gäller Sentios mätning i Nyheter Idag. AfS tycks visas över 1% men jag tycker mätningen känns väldigt märklig för att uttrycka mig försiktigt. Har aldrig sett en mätning som visar så suspekta förändringar och som så totalt skiljer sig från övriga. Mätningen visar att S+V+MP är större än M+C+L+KD. Det är det inte många andra som visar. Alla värden känns märkliga. PP 1,2, MED 0,1, F! 0,6, o.s.v. Moderaterna på 17 och sossarna på 22.

Kan någon lita på denna mätning? SD-Thailand och Heja-Jimmie är i extas i andra tråden men vad säger ni andra?

Från en annan tråd:

Moderaterna 17,1 (20,4)
“Liberalerna” 7,0 (3,7)
Centerpartiet 7,2 (7,6)
Kristdemokraterna 3,3 (2,1)
Socialdemokraterna 21,7 (25,3)
Vänsterpartiet 9,7 (9,2)
Miljöpartiet 4,8 (4,4)
Sverigedemokraterna 26,1 (23,1)
Fi 0,6 (2,2)
Piratpartiet 1,2 (0,5)
Medborgerlig samling 0,1 (0,7)

Övriga 1,2 (1,0)
Citera
2018-06-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kan inte lite svagt ana att SDs framgångar till stor del har möjliggjorts av internets framväxt, sociala medier & sk. "alternativmedia"?

AfS kan givetvis göra använda samma kanaler.

Eller tror du det är Aftonbladet, Expressen & DN som har fört fram SD till dagens rekordsiffror?
Eller kanske röksignaler & magiskt tänkande?

Självklart. Men internet har funnits hos gemene man sedan mitten av 90-talet. SD kom in i riksdagen först 2010. Problemet är att många här överskattar betydelsen och potentialen hos sociala medier och alternativmedia. AfS kommer nog in i riksdagen, tids nog, men, som sagt, det lär dröja.
Citera
2018-06-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag vill mana till viss försiktighet vad gäller Sentios mätning i Nyheter Idag. AfS tycks visas över 1% men jag tycker mätningen känns väldigt märklig för att uttrycka mig försiktigt. Har aldrig sett en mätning som visar så suspekta förändringar och som så totalt skiljer sig från övriga. Mätningen visar att S+V+MP är större än M+C+L+KD. Det är det inte många andra som visar. Alla värden känns märkliga. PP 1,2, MED 0,1, F! 0,6, o.s.v. Moderaterna på 17 och sossarna på 22.

Kan någon lita på denna mätning? SD-Thailand och Heja-Jimmie är i extas i andra tråden men vad säger ni andra?

Från en annan tråd:

Moderaterna 17,1 (20,4)
“Liberalerna” 7,0 (3,7)
Centerpartiet 7,2 (7,6)
Kristdemokraterna 3,3 (2,1)
Socialdemokraterna 21,7 (25,3)
Vänsterpartiet 9,7 (9,2)
Miljöpartiet 4,8 (4,4)
Sverigedemokraterna 26,1 (23,1)
Fi 0,6 (2,2)
Piratpartiet 1,2 (0,5)
Medborgerlig samling 0,1 (0,7)

Övriga 1,2 (1,0)

Nej, det känns som att SD och möjligen AfS ligger orealistiskt högt, och (s) och (m) alltför lågt. Liberalerna dessutom alldeles för högt.
Citera
2018-06-06, 21:49
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej, det känns som att SD och möjligen AfS ligger orealistiskt högt, och (s) och (m) alltför lågt. Liberalerna dessutom alldeles för högt.

Jag tar upp det för att många här ska förstå att Nyheter Idag och Sentio inte är något för AfS. Vi får istället hålla oss till YouGov och Novus. De visar AfS bättre f.n. och är mer trovärdiga. Sentio går bort helt för mig nu efter denna fiaskomätning publicerad av Nyheter Idag.
Citera
2018-06-06, 22:10
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Självklart. Men internet har funnits hos gemene man sedan mitten av 90-talet. SD kom in i riksdagen först 2010. Problemet är att många här överskattar betydelsen och potentialen hos sociala medier och alternativmedia. AfS kommer nog in i riksdagen, tids nog, men, som sagt, det lär dröja.

Internet har iofs funnits ett tag men det är först under senare år som mönstren för folks mediaanvändning på allvar börjat förändrats. Trump hade aldrig valts till president utan detta faktum. Enligt min mening förhåller det sig precis tvärtom. Alldeles för många lägger för stor vikt vid MSM.
Citera
2018-06-06, 22:32
Medlem
-Mystics avatar
AfS lär bli svåra att mäta i opinionsundersökningar i och med felmarginalen, visserligen så kan man mäta via andra sätt som deras interaktioner i sociala medier. Men frågan är hur stor påverkan just en sådan mätning har på det verkliga resultatet.

Känns som att det på valdagen kan gå hur som helst, ett realistiskt mål är väl att nå 2,5% för att få partistöd/valsedlar, under 1% känns spontant som ett grovt misslyckande. Medan +4% är ett helt fantastiskt resultat.

Uttåt sätt så är AfS mål att nå riksdagen, men frågan är hur det ser ut internt, kan tänka mig att de resonerar som mig där 2.5% är det realistiska målet.
Citera
2018-06-06, 22:36
Medlem
Jag kan nästan säga att jag är helt säker på att AfS kommer få 1% och gratis valsedlar till nästa val, riksdagen har jag väldigt svårt att tro att dem kommer in i detta valet, tror faktiskt inte detta är deras ambition heller, utan de vill få ihop 1% så dem har något att bygga på fram till nästa val. Gratis valsedlar utlagda i alla vallokaler betyder väldigt mycket för ett nytt parti. Sen tycker jag faktiskt att AfS ligger lite på latsidan vad det gäller valrörelsen, dem kunde gjort så mycket mer än vad dem gör, hållit fler torgmöten runt om i landet t.ex. AfS är "aktiva" på sociala medier, men man kan inte bara förlita sig på detta. Almedalen ser jag fram emot, men även där kommer det inte räcka med att bara synas. Och varför har t.ex. Kasselstrand inte släppt en film med ett eget "tal till nationen" så som vi sett i SVT med de etablerade partierna, t.o.m. NMR och FI har gjort detta, så varför inte AfS? Det hade verkligen fått genomslagskraft skulle jag tro. Nej, jag tycker det är lite väl tyst om/från AfS sida. Dem kunde gjort så mycket mer men verkar strunta i det. Jag kommer rösta på AfS som jag sagt tidigare, men händer det inte mer från partiets sida så kan jag lika gärna fortsätta rösta på SD som jag gjort i alla år!
Citera
2018-06-06, 23:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
AfS lär bli svåra att mäta i opinionsundersökningar i och med felmarginalen, visserligen så kan man mäta via andra sätt som deras interaktioner i sociala medier. Men frågan är hur stor påverkan just en sådan mätning har på det verkliga resultatet.

Känns som att det på valdagen kan gå hur som helst, ett realistiskt mål är väl att nå 2,5% för att få partistöd/valsedlar, under 1% känns spontant som ett grovt misslyckande. Medan +4% är ett helt fantastiskt resultat.

Uttåt sätt så är AfS mål att nå riksdagen, men frågan är hur det ser ut internt, kan tänka mig att de resonerar som mig där 2.5% är det realistiska målet.

Man siktar nog på att komma in redan i höst. 2% skulle jag bedöma att man redan har idag, mycket tack vare Växjö.
Citera
2018-06-07, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Det finns faktiskt ett viktigt skälför SD-sympatisörer att istället lägga sin röst på AfS. När Heja Jimmie går hem nu efter valet (vissa säger t o m valnatten a la Reinfeldt) så kommer partiet slitas sönder av de korrumperade trojkan längst upp i näringskedjan. Ni kan se det som taktiskt att inte lägga alla ägg i samma ruttna korg.
Många inom AfS har ett förflutet i SD och vet vad det handlar om.

Det finns en gräns som SD passerat när det gäller korruptionen. Vi ser partiet som förlorat. Inte i detta val, men inför nästa när all sörja blir offentlig på ett helt annat sätt än som nu är fallet. Troligen även åtal för ett flertal partitoppar.

Jag snackar inte ned SD, jag säger bara som det är.
Håller med. Jag tror att det kannse till och med skulle vara enklare att infiltrera S än SD med våra åsikter.
Citera
2018-06-07, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
I Sentios senaste mätning, vilket borde ge bra resultat för AfS då SD brukar få det, får de inte ens 1%. Haha. Jag säger det igen, ni som kommer rösta på AfS kommer bli så besvikna när de inte ens får 1% i valet. Snacka om bortkastade röster. Jag har varnat er åtskilliga gånger så kom inte och böla sen på valnatten. Ni är så jävla korkade som slänger bort era röster.
Är det inte ni Svärjeväner som altid klagar på att opioninstituten är felaktiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in