2018-06-06, 19:00
Medlem
Jag tycker synd om dom som inte tar sig ur den där misären.
Citera
2018-06-06, 19:01
Medlem
vad hände med kem-vapen analysen? känns väldigt segt av dom där "världens bästa experter" som fick uppdraget, snart dags att nynna på Tova Carlssons " alla har glömt" ?
Citera
2018-06-06, 19:04
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En undran. Varför i hel fridens namn försvarar vänsterintellektuella Soros? Den absolut värsta av alla rovkapitalister som har gjort sig en förmögenhet på ren valutaspekulation i megaklassen. Alltså inte ens något produktivt till nytta för mänskligheten. Är det kanske för att en del av dem får rundligt betalt av honom och hans organisationer?

Inte bara det, hans valutaspekulationer i början av 90-talet ledde till att socialdemokratiska folkhemmet avvecklades och massarbetslöshet följde därefter. Men de är väl nöjda i och med att de fick identitetspolitik och annat tjafs från Soros "NGO"s...
Citera
2018-06-06, 19:09
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
vad hände med kem-vapen analysen? känns väldigt segt av dom där "världens bästa experter" som fick uppdraget, snart dags att nynna på Tova Carlssons " alla har glömt" ?

Oroa dig inte, om Assad fortsätter sin framryckning lär en ny "kemattack" ordnas, då kan du vänta på den analysen istället..
Citera
2018-06-06, 19:13
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ja, och som sagt jag gillar kurder i synnerhet de jag känner privat. Kan inte förstå att det blir så tokigt men det måste bero på usla ledare. Nu tycker jag faktiskt att Assad ska vara snäll mot dem. Det är nog det bästa för freden. Hoppas bara han ser hur de hanterade Kurdistan-Irak och inte går med på liknande överenskommelser.
Tidigare i tråden har du snackat skit om kurder non stopp och nu helt plötsligt gillar du dem. Du sa att du är en "Israelvän" men tidigare har du skrivit att shithole landet Syrien ska ta tillbaka Golanhöjderna. Samtidigt hyllar du Hezbollah bara för dom räddade dina påhittade kristna sandnegrer.
Du är full skit......
Citera
2018-06-06, 19:23
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Menar du att Soros inte är jude? för att han attackerat Israel ? Är det antisemitiskt att kalla en jude en jude om han är en jude.

OnT
Ju mer kriget har utvecklats har Israels position blivit tydlig. Israel vill behandla Syrien som de gör Palestina. Föga smickrande. Och främst för stölden av olja i Golan av Genie.
Inte nödvändigtvis antisemitiskt, det är bara irrelevant.

Israel kan börja pumpa olja från Golan när de känner för det, involveringen i Syriens inbördeskrig är endast för att hålla Iran borta från gränsen.
Citera
2018-06-06, 19:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Tidigare i tråden har du snackat skit om kurder non stopp och nu helt plötsligt gillar du dem. Du sa att du är en "Israelvän" men tidigare har du skrivit att shithole landet Syrien ska ta tillbaka Golanhöjderna. Samtidigt hyllar du Hezbollah bara för dom räddade dina påhittade kristna sandnegrer.
Du är full skit......
Jag förstår inte motsägelserna i det du säger. Vad har att vara Israelvän med att man tycker att det är dags för dem att hålla sig till internationell lag och göra upp med Syrien om Golanhöjderna? Och jag har redan talat om för dig att "heja på olika lag" får man göra på skolgården. Faktum är att man anser i Libanon att utan Hezbollah så hade Daesh tagit sig dit med. Och ja, jag ogillar kurder som är terrorister som de i YPG.

Jag jobbar som frivilligarbetare ibland för ett land som lidit under en vänstergerilla under flera decennier och jag vet hur jävla låsta dessa människor är i sitt tänk.
Citera
2018-06-06, 19:28
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Citat:
Ja, och som sagt jag gillar kurder i synnerhet de jag känner privat. Kan inte förstå att det blir så tokigt men det måste bero på usla ledare. Nu tycker jag faktiskt att Assad ska vara snäll mot dem. Det är nog det bästa för freden. Hoppas bara han ser hur de hanterade Kurdistan-Irak och inte går med på liknande överenskommelser.
Du är full skit......
LOL, ni två är raka motsatser!

Draken smaug är en absolutist; inget kan ändras, "negrer är negrer".
SVR-agenten arbetet flyger med vinden, vad som än passar bäst för bossarna i Kreml.

Inte konstigt att ni hatar varandra...
Citera
2018-06-06, 19:38
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Jag förstår inte motsägelserna i det du säger. Vad har att vara Israelvän med att man tycker att det är dags för dem att hålla sig till internationell lag och göra upp med Syrien om Golanhöjderna? Och jag har redan talat om för dig att "heja på olika lag" får man göra på skolgården. Faktum är att man anser i Libanon att utan Hezbollah så hade Daesh tagit sig dit med. Och ja, jag ogillar kurder som är terrorister som de i YPG.

Jag jobbar som frivilligarbetare ibland för ett land som lidit under en vänstergerilla under flera decennier och jag vet hur jävla låsta dessa människor är i sitt tänk.
Om du vill att Israel ska ge Mt. Hermons bergskedja till en regim som svurit att förgöra landet är du per definition inte "Israelvän". Samt förråder du de lokala druserna som föredrar Israel framför Syrien åtta dagar i veckan.
Citera
2018-06-06, 20:13
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Tom PYDs gamla ordförandes storebror som är kurd har flytt till Turkiet. Men om han inte intervjuas av västmedier så kommer du i din enfald förneka detta. Jävla zombie...

http://www.mesop.de/mesop-background-salih-muslims-brother-slams-syrian-kurdish-pyd-a-stalinistic-system/

Vad konstigt att syrianer är inte lika imponerade. Här har du en länk från hujadå, tidningen för Assyriska Riksförbundet och vad de tycker om PYD. Konstigt att syrianer från regionen är inte lika entusiastiska som du. Men, men Aftonbladet säger ju motsatsen, inte så konstigt att en zombie som du inte kan ta in detta...

http://www.hujada.com/article_print.php?ar=2722

Turkiet har stött och stödjer FSA. Det är ingen hemlighet precis...

Det enda empiriska är att DAESH slaktades i Al-Bab. Turkiska soldater gav sitt liv för att få bort eländet från regionen. Detta är mycket mer än vad många Europeiska länder har gjort. Hur många tyska eller franska soldater har dött mot DAESH? Inte många eller hur zombie? Detta är empiri, inte en massa goja från västmedierna...

FSA är en skuggmoniker som används av radikala islamister.

Vad hade hänt utan YPG med de religiösa minoriteterna i norra Syrien? Det är upp till dig att förklara varför varenda organisation och millis som representerar assyriska intressen i Syrien samarbetat med YPG. Oberoende om vad diasporaorganisationer hävdar om en obetydlig milis som inte ens varit med vid betydande slag och försvarat området.
Citera
2018-06-06, 20:16
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jag är inte direkt imponerad av kvalitativa metoder och annat postmodernt trams trots att det är mitt eget område. Jag tar mig friheten här och bedömer källorna och jag har utförligt redogjort för varför jag tycker att de inte är trovärdiga. Du har hittills inte bemött detta mer än att envist hävda dina NGO:s förträfflighet och ofelbarhet fast du dessutom har fått ett flertal exempel på motsatsen och även andras - t.o.m. experters - omdömen om dem. Det enda du kommer med är att alla ljuger, är konspiratörer eller diktaturkramare etc.

Sedan visar det sig att du har helt fel i dina analyser om läget i Syrien och kommer med svammel om kurdernas unika förmåga att bygga samhällen. Jag tror att du är en människa som sitter med mycket stor sakkunskap om saker och ting men saknar helt livserfarenhet för att förstå hur världen fungerar. Det är bra att ha ideal men tyvärr stöter verkligheten på alltför ofta.

Nu har jag faktiskt jobbat samtidigt som jag har skrivit här och är ganska trött så du får i fortsättning bete dig som en slusk mot de andra här i tråden.

Tala nu om varför Kenneth Roth är trovärdig om Syrien. Använd gärna exempel så ska jag kanske titta på det under morgondagen om jag har lust.

Bara för att ni är lögnare, diktaturkramare och konspirationsteoretiker så blir ni kallade det. Om ni inte var det så hade jag avstått från anklagelsen.

Kvalitativ metod är en grundsten som används i princip nästan alla samhällsvetenskaplig forskning.
Citera
2018-06-06, 20:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
LOL, ni två är raka motsatser!

Draken smaug är en absolutist; inget kan ändras, "negrer är negrer".
SVR-agenten arbetet flyger med vinden, vad som än passar bäst för bossarna i Kreml.

Inte konstigt att ni hatar varandra...
Om du bara visste hur fel du har.
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Om du vill att Israel ska ge Mt. Hermons bergskedja till en regim som svurit att förgöra landet är du per definition inte "Israelvän". Samt förråder du de lokala druserna som föredrar Israel framför Syrien åtta dagar i veckan.
Eh, nej. Jag ser ett Israel som är på väg mot sin egen avgrund om man inte får hejd på tokigheterna. Och jag tror nog man ska arbeta mot en lösning i MÖ som omfattar alla parter, alla länder, men det blir nog bara möjligt den dagen USA drar sig tillbaka eller kommer på bättre tankar. Netanyahus flört med Saudi är också något som bara kommer att leda till elände för både Israel och regionen.
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Bara för att ni är lögnare, diktaturkramare och konspirationsteoretiker så blir ni kallade det. Om ni inte var det så hade jag avstått från anklagelsen.

Kvalitativ metod är en grundsten som används i princip nästan alla samhällsvetenskaplig forskning.
Aha, nu börjar jag fatta det där med forensisk arkitektur. Nåt, med hermeneutik? Eller kanske deltagande intervjuer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in