2018-06-06, 18:10
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kapitulation på gång?

EHSANI2
‏ @EHSANI22

https://twitter.com/EHSANI22/status/1004361928288948224

Herregud. Jag undrar hur det är ställt i bollen på de kurdiska ledarna. När USA väl kommit överens med Turkiet så passar det att diskutera med Assad. Jag hoppas innerligt att Assad inte går med på några villkor. Kurderna kommer oavsett att vara förlorare i slutändan, det var man så fort man bestämde sig för att samarbeta med USA. Tragiskt, jag som faktiskt gillade syftet med SDF från början.
Citera
2018-06-06, 18:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Syrien är enat?

Om man betonar hans judiska ursprung som influerade på hans destruktiva inflytande är man antisemit samt om man ser han som handen bakom samhällsförändringar globalt sett, i synnerhet i Europa är man en konspirationsteoretiker.

Vänstern hejade på Hitler? Ska du förvränga historien lite också?

Du ska prata om hjärntvätt? Vet du hur mycket du gjort kullerbytta om verkligheten för att få ditt narrativ att stämma?

är inte jag rasist, kurd och MB-medlem enligt dig
Du verkar alltså inte ha någon som helst koll. Kommunisterna stod eniga bakom Ribbentrop-Molotovpakten på order från Moskva. En av anledningarna till att de sattes i arbetsläger istället för på regementen under kriget. Dessutom var man ytterst förstående mot de tyska nazisterna i mellankrigstiden för att de hade fått en så dålig deal i Versaillesfreden.

Tack! Med det visade du att du inte har någon som helst bildning utan är bara en skrikig vänsterextremist.
Citera
2018-06-06, 18:17
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Har jag sagt att man har manipulerat? Vet du ens vad ett vetenskapligt arbete är? Det tas fram för andra att bedöma trovärdigheten i det och saknas det möjlighet till det så är det liksom inte värt pappret det är skrivet på.

Ja, typ 50 gånger i tråden. Du hävdar att de presenterar islamister och rebeller som oberoende vittnen i sina rapporter.

Sedan så undrar jag vilken organisation av deras sort som offentliggör all information nödvändig för att bilda en egen slutsats. De har aldrig varit skyldiga till det samt så har inte EN ENDA jävla källa du presenterat varit trovärdig med närvaro av tusentals faktafel. Det är intervjubaserade rapporter med empirisk information för att verifiera utlåtanden som framförts.

organisationerna har högt anseende och ingen anledning till att ljuga samt "dölja" den primära informationen från allmänheten. Som de inte ens gör. Om du läser rapporterna går de i detalj i genom metodologin samt framför exempel för att illustrera hur arbetet genomförts.
Citera
2018-06-06, 18:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Herregud. Jag undrar hur det är ställt i bollen på de kurdiska ledarna. När USA väl kommit överens med Turkiet så passar det att diskutera med Assad. Jag hoppas innerligt att Assad inte går med på några villkor. Kurderna kommer oavsett att vara förlorare i slutändan, det var man så fort man bestämde sig för att samarbeta med USA. Tragiskt, jag som faktiskt gillade syftet med SDF från början.
Ja, och som sagt jag gillar kurder i synnerhet de jag känner privat. Kan inte förstå att det blir så tokigt men det måste bero på usla ledare. Nu tycker jag faktiskt att Assad ska vara snäll mot dem. Det är nog det bästa för freden. Hoppas bara han ser hur de hanterade Kurdistan-Irak och inte går med på liknande överenskommelser.
Citera
2018-06-06, 18:22
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Du verkar alltså inte ha någon som helst koll. Kommunisterna stod eniga bakom Ribbentrop-Molotovpakten på order från Moskva. En av anledningarna till att de sattes i arbetsläger istället för på regementen under kriget. Dessutom var man ytterst förstående mot de tyska nazisterna i mellankrigstiden för att de hade fått en så dålig deal i Versaillesfreden.

Tack! Med det visade du att du inte har någon som helst bildning utan är bara en skrikig vänsterextremist.

Stalinistapor representerar inte vänstern, inte då och inte nu.

Sedan så hatar jag auktoritär kommunism men vet att dina avsikter bakom detta är att tona ner faktumet att det kommunistiska motståndet utgjorde den primära kraften mot Axelmakterna i många länder.

Tack! Din obildade libertarian. Gå och be vid dit Suharto och Pinochet altare nu!
Citera
2018-06-06, 18:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, typ 50 gånger i tråden. Du hävdar att de presenterar islamister och rebeller som oberoende vittnen i sina rapporter.

Sedan så undrar jag vilken organisation av deras sort som offentliggör all information nödvändig för att bilda en egen slutsats. De har aldrig varit skyldiga till det samt så har inte EN ENDA jävla källa du presenterat varit trovärdig med närvaro av tusentals faktafel. Det är intervjubaserade rapporter med empirisk information för att verifiera utlåtanden som framförts.

organisationerna har högt anseende och ingen anledning till att ljuga samt "dölja" den primära informationen från allmänheten. Som de inte ens gör. Om du läser rapporterna går de i detalj i genom metodologin samt framför exempel för att illustrera hur arbetet genomförts.
Precis, de har dåliga källor. Och jag har läst igenom metodologin flera gånger som det där med forensisk arkitektur t.ex. Det är inte det samma som att jag skulle säga att de manipulerar data. Deras källmaterial är dåligt från början. Och det är faktiskt på det viset att kallar man något man presenterar för en vetenskaplig rapport så ingår det också att man ger läsaren tillgång till källorna. Annars är det något annat man presenterar.
Citera
2018-06-06, 18:26
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Precis, de har dåliga källor. Och jag har läst igenom metodologin flera gånger som det där med forensisk arkitektur t.ex. Det är inte det samma som att jag skulle säga att de manipulerar data. Deras källmaterial är dålig från början. Och det är faktiskt på det viset att kallar man något man presenterar för en vetenskaplig rapport så ingår det också att man ger läsaren tillgång till källorna. Annars är det något annat man presenterar.

Enligt vem? Dessa organisationer har systematiskt använt sig av dålig metodologi trots deras meriter och höga anseende? Den anonyma flashbackaren slår till igen.

vad är skillnaden mellan samhällsvetenskaplig arbetsmetod och naturvetenskaplig?
Citera
2018-06-06, 18:28
Medlem
Citat:
Lite åsikter om Kenneth Roth från Susan Dirgham:
Susan Dirgham is an English as a Second Language Teacher. She taught at the British Council in Damascus for 2 years. Her classes at AMES Australia have included Syrians on humanitarian visas. Susan is a keen photographer. She has a Bachelor of Arts from Melbourne University.

Hennes åsikter får väl naturligtvis stå för henne men det kanske kan ge ett perspektiv. Lite utdrag:

Kenneth Roth and “Human Rights Watch”: campaigners for war and terror in Syria
The war in Syria has entered its fourth year, yet “Human Rights Watch” and its executive director, Kenneth Roth effectively campaign for its prolongation.
HRW avoids informing us of the extent of the suffering of ordinary Syrian people at the hands of 1,000 or more militant groups, many of them dominated by foreign fighters. It is well-known that Al-Qaeda and similar groups operate in Syria and that quite a few Australians have been caught up in the violent extremism in Syria. However, HRW rarely relates the personal stories of terror victims.
Instead it focuses principally on the alleged crimes of the Syrian government, thus fomenting more outrage against the government and the country’s president, outrage which could muffle protest in the west if America or another country carries out a military strike against Syria.
In December 2013, there was information slowly emerging in the media about radical groups attacking Adra, a workers’ town on the outskirts of Damascus. Even the ABC reported that a ‘savage massacre had been committed’.
/…/
It is possible to pursue the truth in Syria with integrity. I believe some foreign journalists have done this, for example, in regards to the Houla massacre and another massacre in Aqrab.
Syria burns and its people continue to suffer. In the meantime, most politicians, journalists, and NGOs in the west choose not to be associated with any stand that could be construed as supportive of the Syrian government. They dare not.
By not taking a much stronger condemnatory stand against the armed groups in Syria and their supporters, HRW not only jeopardizes the lives of millions of people in Syria and the region, but it also puts at risk the peace and security of western societies. Exposing extremist ideologies, foreign jihads and armed insurrections is ultimately in everyone’s interest .
Why is HRW so partisan in its stand on Syria? Is it because one of its most generous donors, George Soros, supports the ‘Arab Spring’ even if it takes decades to settle? Or is it as crass as Roth and Dr Sparrow wanting more invitations to the White House? Keane Bhatt, another critic of Human Rights Watch, has noted how “HRW’s institutional culture is shaped by its leadership’s intimate links to various arms of the U.S. government“.
https://australiansforreconciliationinsyria.org/kenneth-roth-and-human-rights-watch-campaigners-for-war-and-terror-in-syria/

En undran. Varför i hel fridens namn försvarar vänsterintellektuella Soros? Den absolut värsta av alla rovkapitalister som har gjort sig en förmögenhet på ren valutaspekulation i megaklassen. Alltså inte ens något produktivt till nytta för mänskligheten. Är det kanske för att en del av dem får rundligt betalt av honom och hans organisationer?

För att han betalar dem. Sådana kallas för nyttiga idioter.
Citera
2018-06-06, 18:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag gillade att kurderna bekämpade IS i början, men sedan tog de fan i båten och då kan det gå riktigt illa. Som väl är finns det krafter som inte vill att de skall förlora allt, utan ändå klara sig med livet i behåll.
Men jag undrar om den här inviten till Assad är ett sätt att få behålla sina vapen.
Citera
2018-06-06, 18:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Enligt vem? Dessa organisationer har systematiskt använt sig av dålig metodologi trots deras meriter och höga anseende? Den anonyma flashbackaren slår till igen.

vad är skillnaden mellan samhällsvetenskaplig arbetsmetod och naturvetenskaplig?
Jag är inte direkt imponerad av kvalitativa metoder och annat postmodernt trams trots att det är mitt eget område. Jag tar mig friheten här och bedömer källorna och jag har utförligt redogjort för varför jag tycker att de inte är trovärdiga. Du har hittills inte bemött detta mer än att envist hävda dina NGO:s förträfflighet och ofelbarhet fast du dessutom har fått ett flertal exempel på motsatsen och även andras - t.o.m. experters - omdömen om dem. Det enda du kommer med är att alla ljuger, är konspiratörer eller diktaturkramare etc.

Sedan visar det sig att du har helt fel i dina analyser om läget i Syrien och kommer med svammel om kurdernas unika förmåga att bygga samhällen. Jag tror att du är en människa som sitter med mycket stor sakkunskap om saker och ting men saknar helt livserfarenhet för att förstå hur världen fungerar. Det är bra att ha ideal men tyvärr stöter verkligheten på alltför ofta.

Nu har jag faktiskt jobbat samtidigt som jag har skrivit här och är ganska trött så du får i fortsättning bete dig som en slusk mot de andra här i tråden.

Tala nu om varför Kenneth Roth är trovärdig om Syrien. Använd gärna exempel så ska jag kanske titta på det under morgondagen om jag har lust.
Citera
2018-06-06, 18:56
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Länkar till en sida staffad av människor kopplade till rysk och Iransk statsmedia. Bra jobbat där, idiot!

Tom PYDs gamla ordförandes storebror som är kurd har flytt till Turkiet. Men om han inte intervjuas av västmedier så kommer du i din enfald förneka detta. Jävla zombie...

Citat:
Dr Mustafa Muslim, the brother of Salih Muslim, the co-head of the Syrian Kurdish PYD, has said that the PYD represents only 10 percent of the Kurds in Syria and the reason for its strength is the fact that it has weapons. Speaking to Turkey’s Anadolu Agency, Mustafa Muslim said the PYD was detaining all those opposed to it and does not want to see different ideologies to it arising among Syrian Kurds.Himself an exile from the Kurdish regions of northern Syria, also known as Rojava, the 60-year-old theology professor who works in Zehra University in the southeastern Turkish province of Gaziantep was one of the critics silenced by his own brother.

http://www.mesop.de/mesop-background-salih-muslims-brother-slams-syrian-kurdish-pyd-a-stalinistic-system/

Citat:
Vad hade hänt med de religiösa minoriteterna i norrra Syrien utan YPG? Har redan tydliggjort för att alla miliser av betydelse samt organisationer som representerar assyrier samarbetat med YPG i varierande mån.

Vad konstigt att syrianer är inte lika imponerade. Här har du en länk från hujadå, tidningen för Assyriska Riksförbundet och vad de tycker om PYD. Konstigt att syrianer från regionen är inte lika entusiastiska som du. Men, men Aftonbladet säger ju motsatsen, inte så konstigt att en zombie som du inte kan ta in detta...

http://www.hujada.com/article_print.php?ar=2722

Citat:
ASSYRIEN Den självutnämnda kurdiska administrationen i Gozarto, under ledning av PKK:s dotterorganisation PYD, visar allt mer öppet sin chauvinistiska agenda gentemot andra etniska grupper. Konfiskering av utvandrarnas egendom, nya läroplaner i privata och statliga skolor, tvångsrekrytering av ungdomar till YPG-milisen och extra skatter, är några av de senaste övergreppen, skriver journalisten Augin Kurt Haninke.

Citat:
Vilka länkar? Vilka grupperingar har Turkiet främst understödjt sedan konfliktens början? Sossar eller?

Turkiet har stött och stödjer FSA. Det är ingen hemlighet precis...

Citat:
Du kan tjata hur mycket du vill om AL-bab, förhindrar inte den empiriska informationen tillgänglig kring Turkiets samröre med islamistiska extremister.

Det enda empiriska är att DAESH slaktades i Al-Bab. Turkiska soldater gav sitt liv för att få bort eländet från regionen. Detta är mycket mer än vad många Europeiska länder har gjort. Hur många tyska eller franska soldater har dött mot DAESH? Inte många eller hur zombie? Detta är empiri, inte en massa goja från västmedierna...
Citera
2018-06-06, 18:59
Medlem
Yaskos avatar
Till alla får i tråden som tar in det "NGO"s hävdar som helig sanning...

Citat:
"Syrian Observatory for Human Rights", frequently cited by media without qualification, was secretly funded by the UK government--a billigerent in the war

http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/2018/872-the-syrian-observatory-funded-by-the-foreign-office.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in