2018-06-06, 16:24
Medlem
Durgas avatar
I gårdagens Aktuellt så såg vi för första gången när tanken inte bara blev tänkt utan även uttalad i det politiskt korrekta "rummet" då Mats Knutsson sammanställde eventuella regeringskoalitioner grundade på SCBmätningen och la ihop M och SD siffror som ett möjligt alternativ.

https://www.svtplay.se/video/18111951/aktuellt/aktuellt-5-jun-21-00-2?start=auto

Tid 11,03

Går inte att hålla fast locket på en tryckkokare även "PK" inser det.

I detta nu, budkavlen går landet runt , väldigt få begriper nog vad det kan "ställa" till med i valet, då svensken rör sig i samma cirklar.

SD största parti alldeles säkert, frågan är bara hur mycket och det kan som sagt bli jävligt mycket, bollen är i rullning definitivt.
2018-06-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
I gårdagens Aktuellt så såg vi för första gången när tanken inte bara blev tänkt utan även uttalad i det politiskt korrekta "rummet" då Mats Knutsson sammanställde eventuella regeringskoalitioner grundade på SCBmätningen och la ihop M och SD siffror som ett möjligt alternativ.

https://www.svtplay.se/video/18111951/aktuellt/aktuellt-5-jun-21-00-2?start=auto

Tid 11,03

I detta nu, budkavlen går landet runt , väldigt få begriper nog vad det kan "ställa" till med i valet, då svensken rör sig i samma cirklar.

SD största parti alldeles säkert, frågan är bara hur mycket och det kan som sagt bli jävligt mycket, bollen är i rullning definitivt.

Problemet är nog större för de etablissemanget än vad Mats Knutson säger. Vi kan få en situation där endast V, C, M, S och SD blir kvar i riksdagen. Alternativet är då en M, S och C regering vilket gör V och SD till de enda oppositionspartierna. Jag skulle gissa på att vi kommer få en sådana här situation. Det är oundvikligt. Det kanske sker i valet 2018 eller så sker det i valet 2022 men det kommer ske. Egentligen är det ju förvånande att inte bara Alliansen redan 2010 gjorde upp med SD för att få bort dem från oppositionen. Alliansen har ett bedrägligt självskadebeteende.
2018-06-06, 16:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Problemet är nog större för de etablissemanget än vad Mats Knutson säger. Vi kan få en situation där endast V, C, M, S och SD blir kvar i riksdagen. Alternativet är då en M, S och C regering vilket gör V och SD till de enda oppositionspartierna. Jag skulle gissa på att vi kommer få en sådana här situation. Det är oundvikligt. Det kanske sker i valet 2018 eller så sker det i valet 2022 men det kommer ske. Egentligen är det ju förvånande att inte bara Alliansen redan 2010 gjorde upp med SD för att få bort dem från oppositionen. Alliansen har ett bedrägligt självskadebeteende.

Valet 2020 är det intressanta.
2018-06-06, 17:04
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Är Småland verkligen SD:s starkaste fäste som SCB ger sken av?

Småland låg ju efter Gävleborgs län, Dalarna och klart efter Skåne och Blekinge vid senaste valresultatet 2014.

Har Småland drabbats lite extra av flyktingvågen 2015 och invasionen av ensamkommande? Har SD vunnit mycket på diskussionen om böneutrop? Har de vunnit på det faktum att KD är på väg ur och att en del KD-väljare ser det som meningslöst att rösta på partiet? KD är ju trots allt ganska stora i Jönköpings län samt Hultsfred och Markaryd.

Småland har drabbats enormt av massinvasionen 2015 och politiker som var/är helt skogstokiga. Var för inte så länge sedan i Alvesta på ett 40-års kalas. Jag (vi) bodde centralt på hotell Rådmannen. Oerhört mycket burkor, niqaber, hijaber och folk från MENA på gator och torg. När jag var där 2009 såg det ut som en vanlig, sömnig liten småstad där etniska svenskar och en och annan från f d Jugoslavien strosade omkring. NU - nio år senare - var hela stadsbilden förändrad. Snart har vi förvandlat var och varannan småländsk by till små kopior av Mogadishu. Men det är ju det som är Annie Lööfs mål... som det verkar?
Senast redigerad av Smoothman 2018-06-06 kl. 17:07.
2018-06-06, 17:21
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Småland har drabbats enormt av massinvasionen 2015 och politiker som var/är helt skogstokiga. Var för inte så länge sedan i Alvesta på ett 40-års kalas. Jag (vi) bodde centralt på hotell Rådmannen. Oerhört mycket burkor, niqaber, hijaber och folk från MENA på gator och torg. När jag var där 2009 såg det ut som en vanlig, sömnig liten småstad där etniska svenskar och en och annan från f d Jugoslavien strosade omkring. NU - nio år senare - var hela stadsbilden förändrad. Snart har vi förvandlat var och varannan småländsk by till små kopior av Mogadishu. Men det är ju det som är Annie Lööfs mål... som det verkar?
Där har jag åkt igenom ett par gånger de senaste åren. Jag fick mig ett uppvaknande kan man lugnt säga... Hucklen med barnvagnar ta mig fan överallt utmed huvudgatan som går genom samhället. Bortsett från förortsghetton som Rinkeby, Bergsjön, Rosengård, Vivalla o.s.v. så är Alvesta det absolut värsta jag (hittills) har sett. Man undrar hur det kommer att gå för lilla Alvesta framöver...

OnT. Kul att SD går som tåget genom opinionen. Jag tror och hoppas att det håller i sig fram till valet. För varje dag som går så drabbas fler och fler svenskar av mångkulturen.
Senast redigerad av knullklasson 2018-06-06 kl. 17:25.
2018-06-06, 17:35
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Där har jag åkt igenom ett par gånger de senaste åren. Jag fick mig ett uppvaknande kan man lugnt säga... Hucklen med barnvagnar ta mig fan överallt utmed huvudgatan som går genom samhället. Bortsett från förortsghetton som Rinkeby, Bergsjön, Rosengård, Vivalla o.s.v. så är Alvesta det absolut värsta jag (hittills) har sett. Man undrar hur det kommer att gå för lilla Alvesta framöver...

OnT. Kul att SD går som tåget genom opinionen. Jag tror och hoppas att det håller i sig fram till valet. För varje dag som går så drabbas fler och fler svenskar av mångkulturen.

Det kommer onekligen att bli extra spännande att följa SD i kommunalvalen på många platser i Sverige i höst. Inte nog med att Växjö blev tidigt ute med minaret och ett jäkla rabalder om detta i alla medier och på plats, nu kommer dessutom en av södra Sveriges största moskéer att uppföras i just Alvesta...

http://www.friatider.se/mosk-f-r-500-personer-byggs-i-alvesta-vi-r-j-ttem-nga-muslimer-vi-beh-ver-detta

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/klartecken-for-moskebygge-i-alvesta

Allt detta påverkar naturligtvis de infödda och SD gynnas enormt av sådant här. Att Småland nu gått om andra platser och tar täten med flest SD-väljare är ingen överraskning - jag förutspår att SD kommer att rusa i opinionen därnere.
2018-06-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Att sossar och Löfven skulle acceptera sitta i regering som minoritet och bli uppläxade, kan jag aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig!
Mycket hellre i opposition, och drömma om comeback och fornstora dar!

SD kommer garanterat sitta på nyckeln efter valet, inte ens uteslutet med regering S + SD, eller en ren sosseregering med SD som stödparti.
2018-06-06, 18:36
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Det kommer onekligen att bli extra spännande att följa SD i kommunalvalen på många platser i Sverige i höst. Inte nog med att Växjö blev tidigt ute med minaret och ett jäkla rabalder om detta i alla medier och på plats, nu kommer dessutom en av södra Sveriges största moskéer att uppföras i just Alvesta...

http://www.friatider.se/mosk-f-r-500-personer-byggs-i-alvesta-vi-r-j-ttem-nga-muslimer-vi-beh-ver-detta

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/klartecken-for-moskebygge-i-alvesta

Allt detta påverkar naturligtvis de infödda och SD gynnas enormt av sådant här. Att Småland nu gått om andra platser och tar täten med flest SD-väljare är ingen överraskning - jag förutspår att SD kommer att rusa i opinionen därnere.
Absolut blir det intressant, många små och medelstora kommuner som blivit berikade och fått uppleva vågor av våldsbrott som dom tidigare varit förskonade ifrån. Kommuner där SD knappt haft några mandat alls kommer att vakna upp till en ny politisk karta efter valnatten.
2018-06-06, 18:45
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

De ansvariga inom M kommer dock att att inse de politiska konsekvenserna och komplikationerna samt självbevarelsedriftens betydelse - mannen kommer därför att bytas ut när bilden klarnar ytterligar.

Tyvärr inte helt övertygad om detta. För Moderater nuförtiden är inte makten så viktigt. Det viktiga är att man har över 20 procent så att man kan få ut sin lön och sitta vid köttgrytorna. De skiter i vilken politik som förs och skiter i hur det går för landet. Så som man agerat de senaste åren så vet vi hur bisarra individer som leder partiet. SD är de enda som bryr sig om Sverige och dess invånare på riktigt.
2018-06-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Möjligt, fast om jag minns rätt hade väl Frick vid nåt tillfälle fixat fram rådata från Sentio som visade att de viktar ner SD från en ännu högre nivå? Så Sentio själva bedömer att det finns en inneboende överskattning som behöver åtgärdas. Alltså kan det inte gärna gömma sig shy-SD bland deras 30% osäkra, när det finns så många oblyga att de måste hållas tillbaka.

Sedan är det ju frågan om Sentio viktar ned för att inte sticka ut för mkt mot övriga OI's. Det var en rekordmätning för SD just denna gång:

https://nyheteridag.se/sentio-efter-terrordadet-nytt-sd-rekord-pa-272-procent/

Hade varit intressant o veta om denna nedviktning gällde även vid valet 2014.
2018-06-06, 19:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Tid 11,03

Situationen förvärras i landet och jag tror även etablissemanget ser det. De som arbetar på TV har också barn. De har tur att det bara är 3 månader till valet för var månad som går växer SD. Den svenska konsensusmentaliteten kan snart slå över till SDs fördel. Det blir PK att vara SD.
2018-06-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

I Köping är det likadant. Det enda man ser dagtid är somalier och arabhucklen överallt.Speciellt runt Nygård.Nibble. Lägg till Köping på kartan sär SD kommer att göra ett kanonval i höst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in