2018-06-06, 14:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förstår inte vad i så fall , har du kanske någon indikation på anledning?
Har du en tax som heter Sixten? TaxenSixten
Att pytsa ut bevis i omgångar för att bryta ned MGM till ett erkännande? Nej vete fasen men kan inte tro på att de blodiga kläderna inte givit något i analys.
De måste väl inte begäras ny häktningsförhandling innan fredag om bevis kom typ igår?
Har tyvärr ingen tax.
Citera
2018-06-06, 14:11
Medlem
Sockerhalss avatar
Åhåjaja... När man har ett mord i nära relation att lösa (om det nu är det) så ska det normalt sett inte ta så lång tid att skaffa teknisk bevisning. Man har en kropp. man har en bil, man har bostäder (tre stycken). OM nu den misstänkte eller hans fru är skyldiga, borde polis fått fram bevis och uppgradera misstankegraden. Det kan jag tycka iaf. Jag menar polisen famlar väl inte i blindo? Tycker dom ska erkänna det isf och börja leta efter mördaren.
Polis har tillgång till alla deras förehavanden före mordet. Varför står det still? Hade dom hittat nåt så skulle omförhandling ske omedelbart tydligen. Alltså har dom ej hittat nåt. Det är tragiskt dåligt polisarbete. Eller också är Stefan o Hanna helt oskyldiga.
Citera
2018-06-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att pytsa ut bevis i omgångar för att bryta ned MGM till ett erkännande? Nej vete fasen men kan inte tro på att de blodiga kläderna inte givit något i analys.
De måste väl inte begäras ny häktningsförhandling innan fredag om bevis kom typ igår?
Har tyvärr ingen tax.
Jo, åklagaren måste presentera detta direkt, men vet inte inom vilken tidsram. Dom får inte hålla inne bevis och framförallt om det talar för den anklagades fördel. Eftersom åklagaren vill alltid ha mer tid att bygga målet så skall det upp till TR direkt bevisläget förändras, åt ena eller andra hållet.
Men, vet någon tidsramen?
Citera
2018-06-06, 14:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Om ”dödsvrål” förekommit bakom planket mördades LW förmodat där. Samtidigt kan den/de som i tråden påstod sig larmat om detta ha önskat få oss att tro att FP är BP. Detta genom att intyga att ohyggliga skrik hörts samt tydligt redogöra för hur dessa ”färdats” från planket till deras sida av vägen.
Citera
2018-06-06, 14:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Åhåjaja... När man har ett mord i nära relation att lösa (om det nu är det) så ska det normalt sett inte ta så lång tid att skaffa teknisk bevisning. Man har en kropp. man har en bil, man har bostäder (tre stycken). OM nu den misstänkte eller hans fru är skyldiga, borde polis fått fram bevis och uppgradera misstankegraden. Det kan jag tycka iaf. Jag menar polisen famlar väl inte i blindo? Tycker dom ska erkänna det isf och börja leta efter mördaren.
Polis har tillgång till alla deras förehavanden före mordet. Varför står det still? Hade dom hittat nåt så skulle omförhandling ske omedelbart tydligen. Alltså har dom ej hittat nåt. Det är tragiskt dåligt polisarbete. Eller också är Stefan o Hanna helt oskyldiga.

Det tar lång tid, speciellt den här tiden på året då det är fullt upp.

Du är nyreggad, hade du följt andra mordtrådar här på FB så borde du veta att det tar tid.

Och ju färre poliser vi får samtidigt som befolkningen ökar så är det inte så konstigt att allt inte går lika fort som i tv-serien CSI.
Citera
2018-06-06, 14:26
Medlem
Sesambiffs avatar
Har inte hängt med i tråden de senaste två veckorna.

Finns någon sammanfattning?
Eller finns någon insatt som kan tänka sig göra en?
Citera
2018-06-06, 14:30
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om ”dödsvrål” förekommit bakom planket mördades LW förmodat där. Samtidigt kan den/de som i tråden påstod sig larmat om detta ha önskat få oss att tro att FP är BP. Detta genom att intyga att ohyggliga skrik hörts samt tydligt redogöra för hur dessa ”färdats” från planket till deras sida av vägen.

Hur menar du nu? Skulle de som rapporterade skriket vara medsammansvurna på något vis.
Att planket i så fall skärmar av ljudet så att det inte hörs så bra inom villaområdet är väl inte så långsökt. Det är ju det bullerplanket är till för - bilar och dödsskrin.

Detta är staketforskning, se...
Citera
2018-06-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och hur vet advokaten att en ville mer än den andra? Han har hört SD:s version och knappast LW:s.
Jaadu, den som det visste, kanske SD sagt det. Men det skulle kunna vara så, SD ville ha lite roligt när det passade och LW ville mer. Men vad jag förstått av tråden här så skulle deras relation ha avslutats för något år sedan, så dom borde inte haft något ouppklarat sej emellan nu. Men det är säkert mycket som vi inte vet, få se om det blir omhäktning på fredag. Om det nu är SD som är skyldig kan man bara hoppas att utredarna får fram tillräckligt med bevis som styrker det.
Citera
2018-06-06, 14:43
Medlem
sommarljums avatar
På fråga till åklagare om hur utredningen går svarar hon:

– Den går framåt precis som den gjorde innan häktningsförhandlingen – med förhör och med tekniska utredningar. Men vad de innehåller vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.

https://www.metro.se/artikel/polisens-kamp-mot-klockan-i-fallet-lena-wesstr%C3%B6m
Citera
2018-06-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW använde ordet vän om alla i hennes närhet. Denne man var hon i en djupare relation med och han har träffat barnen. Åtminstone två utav dessa har benämnt honom som "mammas kille".

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan nog avskrivas helt. M*ts L*rss*n befann sig i USA när mordet begicks - d v s om man ska lita till hans bilder på Instagram.

Kan SD känt till att personen ovan var i USA och därför tog kontakt med LW. Han behövde inte vara orolig att träffa på den "vännen" till LW.
Citera
2018-06-06, 14:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Hur menar du nu? Skulle de som rapporterade skriket vara medsammansvurna på något vis.
Att planket i så fall skärmar av ljudet så att det inte hörs så bra inom villaområdet är väl inte så långsökt. Det är ju det bullerplanket är till för - bilar och dödsskrin.

Detta är staketforskning, se...

Jag väntade mig att faktiskt att du skulle svara på mitt inlägg. Du har väl tidigare vad gäller ”skrikvittnesmålet” skrivit: ”Ditt vittnesmål är troligen ett av det viktigaste som framkommit i tråden hittills. Säkrare än t ex obestyrkta uppgifter om blod i lägenheten”. Du verkar väl insatt i vilka uppgifter som är styrkta respektive obestyrkta i detta tragiska fall. Det kan verkligen inte jag påstå mig vara. Är du bekant med någon som arbetar med utredningen?
Citera
2018-06-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinzimara
Jaadu, den som det visste, kanske SD sagt det. Men det skulle kunna vara så, SD ville ha lite roligt när det passade och LW ville mer. Men vad jag förstått av tråden här så skulle deras relation ha avslutats för något år sedan, så dom borde inte haft något ouppklarat sej emellan nu. Men det är säkert mycket som vi inte vet, få se om det blir omhäktning på fredag. Om det nu är SD som är skyldig kan man bara hoppas att utredarna får fram tillräckligt med bevis som styrker det.

Tror det e tvärt om.. LW ville eller kanske ville inte längre ha lite kul men SD ville mer. Därför han lämnat in om skillsmässa med HD. Nu ville inte LW detta längre och det brister för SD när han gått på hennes löften och han lämnat sin familj.
Senast redigerad av Rosaelefant99 2018-06-06 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in