2018-06-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De kanske håller på resultatet av en eller annan anledning. Det måste väl inte redovisas för pressen.

Nej, det går inte att "hålla på resultaten" av en eller annan anledning.

"Om någon häktas som skäligen misstänkt för ett brott så måste åklagaren så snart hen anser att det finns sannolika skäl för att den misstänkte begått brottet anmäla det till rätten och rätten hålla ny häktningsförhandling. Häktningsförhandling måste alltid hållas inom en vecka från det första beslutet oberoende av om någon sådan anmälan gjorts från åklagaren eller inte. Om misstankegraden vid den nya häktningsförhandlingen inte uppnår sannolika skäl ska häktningen hävas och den misstänkte försättas på fri fot."

Hittills ha åklagaren inget som når upp till sannolika skäl.

Igår var det tre veckor sedan LW försvann. Det är många dagar av utredning.
Citera
2018-06-06, 12:34
Medlem
Lagt ner lite energi och pratat lite med folk som kännde Lena lite bättre. Hon verkar ju uppenbart vart en ganska självgod typ som också vissa tidigare nämnt i tråden. Jag har träffat henne några gr själv bla när det var det stora geo eventet fad i Örebro och också några gr efter det uppe på den lokala Ica butiken. Upplevde henne sådär övertrevligt falsk och som att hon var lite mer en alla andra och den personligheten har också tydligt kommit fram nu när jag pratat lite mer med hennes vänner. Bla en som nämnt ett tillfälle hon mer eller mindre sa upp kontakten med personen efter att inte fått åka med i en bil pga platsbrist när det var catch jakt på gång. Här är jag och jag är viktigast den uppfattningen ger flera av hennes närmare vänner mig och också att vissa känt obehag av hennes närvaro mot deras män då bekräftelse behovet vart stort också mot dom och som hon mådde bra av att känna hon hade kontroll av att nästan förföra män i sin närhet. Sån oskyldig ängel många lagt fram henne som verkar inte riktigt stämma och det känns som en hatkärlek funnits från fra vissa kvinnor mot henne dock är ju detta inget man ska behöva bli mördad för.
Citera
2018-06-06, 12:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De kanske håller på resultatet av en eller annan anledning. Det måste väl inte redovisas för pressen.

Men så snart de får bevis för sannolika skäl måste en ny häktningsförhandling hållas. Det har inte gjorts än. Det betyder att bevisläget inte uppnår mer än skäligen nivå än och i så fall släpps han på fredag.
Citera
2018-06-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan nog avskrivas helt. M*ts L*rss*n befann sig i USA när mordet begicks - d v s om man ska lita till hans bilder på Instagram.

Då kan han avskrivas. Tackar.
Var han på samma event som andra geocachare skulle till?
Kan du tänka dig att dela länken till hans IG?
Citera
2018-06-06, 12:46
Medlem
Kan LW varit gravid?
(SD ev. far)
Citera
2018-06-06, 12:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Så här tror jag att mordet gick till . SD åker hem till LW sent för han vill träffa henne en sista gång innan resan till USA. LW släpper motvilligt in SD hon kanske tänker jaja han kan väl få komma in sen ska han ju ändå resa. Dom har ett snack som snabbt av någon anledning övergår i bråk dom knuffar på varandra sedan faller LW olyckligt och slå huvudet i ett bord eller något hon svimmar SD blir stressad han tror att LW är död lägger henne i sin bil funderar en kort stund vart han ska göra av henne i stressen väljer han buskarna bakom planket. Han åker hem med bilen tar hennes telefon går mot Vivallaskogen och placerar den medvetet påslagen för att förvirra polisen ( vilket han ju delvis lyckas med) så han ska hinna resa till USA.

Ginge han till snuten direkt där, dvs ringde 112, så skulle han åkt på dråp eller en lindrig bedömning av mord och vart ute om ”några år”. Som det ser ut nu så bäddar han i stället för livstid. Det är längre. Och låter betydligt sämre i de egna barnens öron, när de ska berätta för sina kompisar och flickvänner och barn och barnbarn, om det blir några.

Ja, givet att hon var döende i alla händelser. Att ringa 112 kan ju vara ett sätt att rädda livet på henne också. Då blir nog straffet ännu lägre.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-06 kl. 12:53.
Citera
2018-06-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan nog avskrivas helt. M*ts L*rss*n befann sig i USA när mordet begicks - d v s om man ska lita till hans bilder på Instagram.
Snyggt! Bra jobbat, tack!
Polisen kollar nog upp det mer i detalj och avskriver honom.
Citera
2018-06-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är inte alls säkert att något borde ha lyst igenom hos SD så att ni runt omkring märkt hans ”negativa” sida.
I mitt fall visste ingen hur han var i ett förhållande mot den han levde med förutom jag.
Vill inte baktala din vän men bara för att ni inte har märkt några tendenser till kontrollbehov och aggressiva sidor så kan de finnas där ändå...
Även att han levt ihop med HD många år så kan äktenskapet varit dåligt kanske pga hans dåliga sidor, vet många som stannat i våldsamma relationer år ut och år in men utåt sett såg allt lyckligt ut!
Berodde HD:s dåliga mående på att hon mådde dåligt i relationen, vem vet?
Vet bara hur jag själv mådde i mitt destruktiva förhållande, var nära att rasa in i väggen pga den stress man lever under..
Men som sagt ingen är dömd än..

Kan inte invända mot det du skriver, skönt att du tog dig ur det!
Citera
2018-06-06, 12:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Kan LW varit gravid?
(SD ev. far)

Tanken har slagit mig också som ett möjligt motiv.
Citera
2018-06-06, 12:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad menar du med att könshåren är noggrant räknade?
För att tråden utvecklats till en osmaklig skvallertråd om vem som knullat med vem, vilket smutsar ner tråden.
Finns andra trådar för dom som har intresse av andras underliv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-06 kl. 13:07.
Citera
2018-06-06, 12:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Kan LW varit gravid?
(SD ev. far)

Så långt har jag inte tänkt. Tack! Tål att fundera över en stund...
Citera
2018-06-06, 13:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Samma här. Tror jag skrivit om det tidigare i tråden men som sagt, har samma erfarenhet. Till och med mina föräldrar var tvungen att se min fd mans tillkortakommanden själv för att förstå och tro på det jag sade. En del vänner misstänker jag fortfarande tror att jag hade samma del av kakan, för t ex "om båda vill och jobbar för barnens skull så funkar det."
Tyvärr fick jag dock höra från min fd mans bror och bekanta först efteråt att de "bara väntade" på det som skulle hända och att jag skulle upptäcka hur han var.
Handlade dock ej om otrohet i mitt fall utan psykisk misshandel, svartsjuka, ägande/kontrollbehov.
Vet inte om någon kan berätta ifall SD förbrukade relationer för oftast brukar psykopater, narcissister till synes vara oerhört sociala och stor bekantskapskrets men de har sällan långa relationer utan tappar umgänge vartefter folk lär känna dem bättre. Inte sällan utnyttjas andra människors välvilja, generositet till förmån för dessa ganska självupptagna människor.
Men som sagt utåt framstår de som generösa, sorglösa, goda, kamratliga etc. Lever ofta i en egen verklighet med egen moral som de är helt övertygade om är den rätta. Är väldigt övertygande också så finns känslor inblandade krävs det väldigt mycket att komma så långt att kunna se igenom/övertala sig själv om att de ljuger t ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är ledsen över att behöva säga det men din text skulle även passa in på BO.

Om LW var en narcissist så finns det hur många
möjliga gärningsmän som helst.

En narcissist kan driva vem som helst till vansinne.

Och narcissister är hemska föräldrar.
Så stackars hennes barn i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in