Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Har du någon expertis inom vetenskapligt arbete och hur man sammanställer rapporter av sorten som framförts av Amnesty,HRW och FN då du förkastar dessa för att de inte i alla sammanhang vara på plats? De mest erfarna och meriterande personerna på internationell nivå har under en längre tid inte övergett sin strategi angående hur man får fram slutsatser på detta sätt men en person på flashback tenderar att veta bättre.
Jag har läst FN:s rapport om kemvapen och ser att de inte heller kan bevisa någon kemattack utförd av Assad.
Jag anser att Kenneth Roth är absolut olämplig som president för HRW vilket det finns flera dokumenterade orsaker till det. Jag delar detta också med många, även experter, som är av åsikten att det har färgat rapporteringen inte bara från Syrien utan även från andra länder som Venezuela.
Jag vet att Amnesty till stora delar har baserat sin rapportering från Syrien på andra- och tredjehandsuppgifter från en stridande part nämligen Muslimska brödraskapet. Dessutom har man anlitat "experter" från Qatar och Turkiet. Man har dessutom ägnat sig åt pseudovetenskapliga metoder som forensisk arkitektur.
Mycket av det som producerats av dessa NGO:s är inte ens vetenskapliga rapporter men du om någon borde förstå att en vetenskaplig rapport nödvändigtvis inte behöver vara korrekt och sannfärdig. Särskilt inte om man saknar möjlighet att reproducera den p.g.a. avsaknad av källmaterial eller annat.
Inget av ovanstående gör att dessa NGO:s kan producera sakliga och ärliga rapporter vilket de har gjort vid flertal tillfällen men varje rapport ska bedömas var för sig var det gäller riktighet.