Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Jag förstår att SD:s vänner här inne kanske blir förvånade när det kommer fram en annan bild av honom
Levde själv med en man som utåt sett var trevlig, social, rolig osv.
Hans familj och vänner och kollegor skulle absolut beskriva honom som en genomsnäll, supertrevlig, schysst människa på alla sätt. Alltså de som känner honom bäst.
Men han hade en sida de inte visste om, otroligt svartsjuk mot flickvänner, misstänksam och många gånger elak verbalt och hotfull. Svårt stt hantera sin ilska, Någon gång fysiskt elak.
Detta hade de andra runt honom ingen aning om.
Så ni som säger att ni absolut inte kan tänka er att SD skulle utsatt Lena för misshandel eller hot och trakasserier vara för att han utåt verkade vara världens nästan pappa och vän, ni kan ha så väldigt fel att ni inte anar.
Jag tror det är som så många gånger innan när kvinnor blir mördade,
De hade ett av/på förhållande som bestod av ömsom kärlek ömsom hat, (kanske från båda håll vad vet jag) något hände den här kvällen som slutade i ett tragiskt mord...
När jag till slut anmälde mannen för hot och trakasserier när det hade eskalerat så sa polisen som förhörde mig att de sett otaliga gånger samma händelseförlopp
att de börjar med svartsjuka, sedan går det så långt att kvinnan blir misshandlad och kanske till och med mördad. De sa att det var bra att jag hade anmält så tidigt annars vet man inte vad som skulle kunnat hända längre fram..
Vill säga med detta att SD kan vara GM trots att hans vänner här inne absolut inte tror att han skulle kunna göra något sådant eftersom han är världens bästa kille och pappa.
Hans tendenser att bruka våld mot LW ger sken av att han inte kan hantera sin ilska och det ger mig kalla kårar..
Men nu återstår att se vad som händer under veckan
Tack för mig!
Det du beskriver är tragiskt och jag misstänker att liknande förhållanden finns i min omgivning utan att vara säker. SD har jag känt under lång tid och något bör ha lyst igenom vilket det inte gjort. HD och SD har varit tillsammans länge och har oftast verkat lyckliga även om det självklart varit en och annan armbåge i sidan från H när S drog iväg. Den dynamiken har alltid funnits och fanns i omgivningen också.
När barnen föddes ändrades stämningsläget hos H vilket inte är så ovanligt som man kan tro. Kanske var det också stressigt med jobb och annat. I brist på närhet tar en del korkade beslut som att vara otrogna. Utan att försvara att någon beter sig som en idiot - Det är lätt att döma alla möjliga handlingar när man inte varit i den aktuella situationen. Jag vet ett flertal personer som varit otrogna och min acceptans för detta är väldigt varierande beroende på vad det finns för historia bakom. Ibland undrar man om personen ifråga är helt dum i huvudet men ibland kan jag förstå även om jag själv hade lämnat relationen i motsvarande läge.
För att vara tydlig, jag försvarar inte mord, våld, otrohet eller något annat skitbeteende. Om SD är GM ska han låsas in. Fram tills vi vet är han i mina ögon oskyldig.
Citat:
Ursprungligen postat av
idealistjavisst
Samma här. Tror jag skrivit om det tidigare i tråden men som sagt, har samma erfarenhet. Till och med mina föräldrar var tvungen att se min fd mans tillkortakommanden själv för att förstå och tro på det jag sade. En del vänner misstänker jag fortfarande tror att jag hade samma del av kakan, för t ex "om båda vill och jobbar för barnens skull så funkar det."
Tyvärr fick jag dock höra från min fd mans bror och bekanta först efteråt att de "bara väntade" på det som skulle hända och att jag skulle upptäcka hur han var.
Handlade dock ej om otrohet i mitt fall utan psykisk misshandel, svartsjuka, ägande/kontrollbehov.
Vet inte om någon kan berätta ifall SD förbrukade relationer för oftast brukar psykopater, narcissister till synes vara oerhört sociala och stor bekantskapskrets men de har sällan långa relationer utan tappar umgänge vartefter folk lär känna dem bättre. Inte sällan utnyttjas andra människors välvilja, generositet till förmån för dessa ganska självupptagna människor.
Men som sagt utåt framstår de som generösa, sorglösa, goda, kamratliga etc. Lever ofta i en egen verklighet med egen moral som de är helt övertygade om är den rätta. Är väldigt övertygande också så finns känslor inblandade krävs det väldigt mycket att komma så långt att kunna se igenom/övertala sig själv om att de ljuger t ex.
Tyvärr anser jag att det fetmarkerade mer stämmer in på BO även om det är i starkaste laget. Jag kände egentligen inte henne men vet något exempel på att en som jag trodde var ganska nära henne blev helt avklippt pga att han inte höll med om vissa av hennes hjärtefrågor.
För att återigen vara tydlig, jag är inte ute efter att baktala BO. Om jag sprang på henne på stan tyckte jag hon var glad, trevlig och rolig att prata med om än speedad som jag skrev tidigare. Jag gillar personer som brinner för saker och med henne kunde man står en stund och prata skidåkning och sedan gå därifrån med energi och pepp i kroppen. Tror däremot inte att jag skulle stått ut med några större doser, hon kändes alldeles för forcerad för min del.