2018-06-06, 09:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det där är skitsnack.
Att fyndplats och mordplats är samma, är i mina ögon helt uteslutet av några enkla anledningar.

1. Avspärrningarna hävdes nästan direkt på fyndplatsen. Vilket inte hade gjorts om det även varit brottsplatsen.
Såklart såg rättsmedicin tidigt tecken på att kroppen flyttats och därav den väldigt snabba avspärrningen.

2. Det finns en anledning att BO´s hem och bilen fortfarande är avspärrade efter 3 veckor.
Här har vi brottsplatsen.

3. Det är relativt enkelt att dumpa en kropp bakom detta plank utan att bli påkommen mitt i natten. Inga större problem.

4. Skriket som påståtts ha hållit på i 5 minuter är inget som vi idag kan knyta till brottet. Det visar sig snart då halva bostadsområdet i så fall skulle ha hört detta och i så fall har polisen idag mängder med vittnesuppgifter om just det.

5. Finns ingen anledning för två +40 åringar att smussla med någonting bakom ett bullerplank i bästa tjuvrökarstil mitt i natten. Låter enbart super-sjukt.
Platsen är heller ingen som man "bara hamnar på" och jag ser ingen anledning till att hon skulle ha befunnit sig här levande. Ingen alls.
Däremot eär det den första bästa busken och en naturlig plats att dumpa en kropp som du vill bli av med så snabbt som möjligt. Vilket de allra flesta vill...

6. Den lades inte här för att inte hittas. Den lades här för att det var det första bästa och där GM i bästa fall kunde få andas ut. Vilket lyckades.

7. Helt sant ska man inte krångla till det i onödan. Och i sådana här fall där kroppen hittas "gömd" så är det nästan alltid skillnad på fyndplats och mordplats.

Jag trordu har fel, time will tell. 😜

1. Det är svårare att spärra av utomhus under en längre tid, platsen kan kontamineras. Alltså gör teknikerna sitt jobb och sen häver man avspärrningen.

2. SD’ s hus är också fortfarande avspärrat, med din logik skulle det också kunna vara BP.

3. Jag tror BP är på FP eller möjligen i bil parkerad nära FP. Hon kanske sprang och blev upphunnen vid planket.

4. Uppgiftslämnaren om skriket upplever jag som seriös, det får vi veta mer om i FUP.

5. Tror heller inte de smusslade bakom planket, tror att de satt i bil parkerad i närheten av planket alternativt en promenad ner mot planket.

6. Håller med dig, det var det bästa som fanns tillgängligt. Tror hon kanske släpades några meter eller möjligtvis från bilen. Tror i alla fall att det handlar om BP nära eller i anslutning till planket.

7. Exakt, inte krångla till det i onödan. BP är nära eller vid planket och hon har möjligtvis släpats de sista metrarna.
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-06 kl. 09:19.
Citera
2018-06-06, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej det låter helt otroligt. Tror du polisen skulle ta fel på ett mord och en bilolycka? Hur förklarar du blodiga kläder i bil och SD:s hem?

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Så är det såklart , eftersom dom körde kläderna med ilfart för analys , Att åklagaren häktade Stefan Davidsson på lägsta graden " sannolika skäl " är bara för att köpa sig tid , finns det det minsta blod från Lena där så har dom honom ..

Det är Onsdag nu... två dagar kvar av häktningstiden och ännu har inget nytt framkommit som skulle få misstankegraden att bli "sannolika skäl".

Vi kan nog utgå ifrån att de blodiga kläderna som måste vara analyserade vi det här laget, inte hade nått med detta att göra.

De togs inte upp i häktningsframställan som bevis och de har inte kommit efteråt heller.

Nog för att NFC tar tid ibland men nån måtta får det vara. Med tanke på brottet och att man direkt tog en polisbil till Linköping för att lämna in fynden av den anledningen att få fram svaret så snabbt som möjligt så kan vi utgå ifrån att det nu är ett dött spår.
Citera
2018-06-06, 09:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det där är skitsnack.
Att fyndplats och mordplats är samma, är i mina ögon helt uteslutet av några enkla anledningar.

1. Avspärrningarna hävdes nästan direkt på fyndplatsen. Vilket inte hade gjorts om det även varit brottsplatsen.
Såklart såg rättsmedicin tidigt tecken på att kroppen flyttats och därav den väldigt snabba avspärrningen.

2. Det finns en anledning att BO´s hem och bilen fortfarande är avspärrade efter 3 veckor.
Här har vi brottsplatsen.

3. Det är relativt enkelt att dumpa en kropp bakom detta plank utan att bli påkommen mitt i natten. Inga större problem.

4. Skriket som påståtts ha hållit på i 5 minuter är inget som vi idag kan knyta till brottet. Det visar sig snart då halva bostadsområdet i så fall skulle ha hört detta och i så fall har polisen idag mängder med vittnesuppgifter om just det.

5. Finns ingen anledning för två +40 åringar att smussla med någonting bakom ett bullerplank i bästa tjuvrökarstil mitt i natten. Låter enbart super-sjukt.
Platsen är heller ingen som man "bara hamnar på" och jag ser ingen anledning till att hon skulle ha befunnit sig här levande. Ingen alls.
Däremot eär det den första bästa busken och en naturlig plats att dumpa en kropp som du vill bli av med så snabbt som möjligt. Vilket de allra flesta vill...

6. Den lades inte här för att inte hittas. Den lades här för att det var det första bästa och där GM i bästa fall kunde få andas ut. Vilket lyckades.

7. Helt sant ska man inte krångla till det i onödan. Och i sådana här fall där kroppen hittas "gömd" så är det nästan alltid skillnad på fyndplats och mordplats.

Dina punkter låter övertygande, måste jag tillstå. Kan polisen på något sätta kolla upp om skrikvittnets uppgifter verkligen stämmer? T.ex. hitta den 112 operatör hen pratat med och anmält dessa skrik till?
Citera
2018-06-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Dina punkter låter övertygande, måste jag tillstå. Kan polisen på något sätta kolla upp om skrikvittnets uppgifter verkligen stämmer? T.ex. hitta den 112 operatör hen pratat med och anmält dessa skrik till?
Jag TROR det redan är gjort...om nu uppgifterna om skriket stämmer. Personen som skrev om det verkade vara av sorten som tar tag i saker. Känns som att vittnesmål redan är inhämtat.
Citera
2018-06-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Läs om läs rätt
Du refererar till mördare i rättegång och sen jämställer du MG som mördare... Kallas för härleda.
Citera
2018-06-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag trordu har fel, time will tell. 😜

1. Det är svårare att spärra av utomhus under en längre tid, platsen kan kontamineras. Alltså gör teknikerna sitt jobb och sen häver man avspärrningen.

2. SD’ s hus är också fortfarande avspärrat, med din logik skulle det också kunna vara BP.

Nä, det är inte svårare att spärra av utomhus.
Hade det varit en mordplats hade inte avspärrningarna hävts kvickare än kvickast.
För mig är det alldeles självklart. Man röjer inte en mordplats så snabbt.
Oavsett om det kontamineras eller ej. Dessutom så hade man trampat ner långt mer i området och sökt av området långt mer än bara under en kväll.

Bara att titta i fallet Lisa Holm. Här spärrade man av Ladan i flera veckor och jobbade. (efter att först ha hävt avspärrningarna snabbt så insåg man sitt misstag när det uppdagades att detta var mordplatsen och sedan var det avsprärrat i veckor) Precis som man nu gjort i de inblandades hem och i bilen.
Det finns såklart någonting här som intresserar teknikerna oerhört.

För mig är det alldeles självklart vad det är.

MGM´s hem är absolut en kandidat till brottsplats. Men mest logiskt är ju Bo´s hem eller bilen.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-06 kl. 09:21.
Citera
2018-06-06, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarti10
HD har SDs bil för att hon ska packa sina saker i den inför resan
Ber att få träffa LW för dom ska göra ett sista försök att lappa ihop sitt förhållande när dom åker till usa
HD och LW tar en tur med bilen blir osams när dom åker runt kvarteret
HD hotar LW med ex kniv LW hoppar ur bilen i farten skadar sig illa där av skriken
HD ställer tillbaka bilen
Hittar mobilen kastar den i panik i skogen
Tar på sig smutsiga träningskläder som hon hittat i bilen och går och flyttar kroppen från vägrenen
Lägger träningskläder i tvättmaskinen men startar den inte vill inte väcka barnen
Hon kan inte uteslutas som MGM, då hon ju led av psykisk ohälsa och kan ha känt agg och svartsjuka gentemot LW. SD kan ana att det är HD, som har agerat i affekt och därför inte vill tala om vem han anser vara MGM. Inte en helt långsökt teori. HD har ju faktiskt anledning att vara bitter på LW, som vänstrade med hennes make och på så vis förstörde deras äktenskap.
Citera
2018-06-06, 09:22
Medlem
Citat:

Personen som hörde skriken (samt även dennes sambo) skrev tidigt i tråden om detta och
att de varit i kontakt med Polisen samt inne för förhör - innan denne skrev inläggen.
Citera
2018-06-06, 09:24
Medlem
Citat:

Om det stämmer att dom larmat 112 så är samtalet inspelat.
Citera
2018-06-06, 09:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nä, det är inte svårare att spärra av utomhus.
Hade det varit en mordplats hade inte avspärrningarna hävts kvickare än kvickast.
För mig är det alldeles självklart. Man röjer inte en mordplats så snabbt.
Oavsett om det kontamineras eller ej. Dessutom så hade man trampat ner långt mer i området och sökt av området långt mer än bara under en kväll.

Bara att titta i fallet Lisa Holm. Här spärrade man av Ladan i flera veckor och jobbade. (efter att först ha hävt avspärrningarna snabbt så insåg man sitt misstag när det uppdagades att detta var mordplatsen och sedan var det avsprärrat i veckor) Precis som man nu gjort i de inblandades hem och i bilen.
Det finns såklart någonting här som intresserar teknikerna oerhört.

För mig är det alldeles självklart vad det är.

MGM´s hem är absolut en kandidat till brottsplats. Men mest logiskt är ju Bo´s hem eller bilen.

Det kan ta lång tid att undersöka hus och lador. DNA kan finnas på många ställen och det kan finnas skrymslen och vrår där saker är gömda.

Det verkar enklare och går troligen mycket snabbare att undersöka en begränsad brottsplats utomhus. När man har hittat spår som kan finnas så är det antagligen inte så mycket mer att undersöka. Dessutom blir den med tiden mer kontaminerad vare sig den är avspärrad eller inte.
Citera
2018-06-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan ta lång tid att undersöka hus och lador. DNA kan finnas på många ställen och det kan finnas skrymslen och vrår där saker är gömda.

Det verkar enklare och går troligen mycket snabbare att undersöka en begränsad brottsplats utomhus. När man har hittat spår som kan finnas så är det antagligen inte så mycket mer att undersöka. Dessutom blir den med tiden mer kontaminerad vare sig den är avspärrad eller inte.

Spelar ingen roll.
Man röjer inte en mordplats så snabbt ändå. En kväll... där dessutom mörkret lade sig.

Nä, det går inte ihop.

Det enda som går ihop med det beteendet är att rättsmedicin direkt såg tecken på att kroppen flyttats. Då räcker det ju att undersöka fyndplatsen och dess absoluta närhet. Då finns inte så mycket mer.

Sen finns det som sagt en anledning att Bo´s hem varit avspärrat i 3 veckor nu. Det hade det INTE varit om det enda som fanns där är ett halvt inslaget paket och en kaffemugg på bordet. Glöm det.

Här finns saker som intresserat teknikerna. Här har man gjort bekräftade fynd som gör att platsen är mycket intressant.
Citera
2018-06-06, 09:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan tänka mig det, det brukar gå undan i sådana här trådar när det inte finns mycket konkret information att gå på. Vilka diagnoser har han hunnit få så här långt? Psykopat, narcissist och ADHD är väl de obligatoriska, och de brukar dyka upp redan efter några dagar.
Dessutom är könshåren noggrant räknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in