2018-06-05, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Det är du som är rasisten om du vill deportera folk som föddes och växte upp i Sverige.
Så då anser du även att sionisterna som deporterade palestinier som var födda och växt upp i vad som kom att bli Israel var rasister?
Citera
2018-06-05, 11:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ortodoxa judar i USA protesterar mot Israel. På ett plakat står det: Erkänn inte staten Israel eller Jerusalem som huvudstad.

http://en.farsnews.com/imgrep.aspx?nn=13970314000528
Med motivationen att det inte tillåts förrän messias kommer enligt Toran. Vet du vad som också står där? Att jorden skapades på en vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så då anser du även att sionisterna som deporterade palestinier som var födda och växt upp i vad som kom att bli Israel var rasister?
Absolut. Vid varje tillfälle då dessa palestinier var civila och inte misstänkta för något brott.
Citera
2018-06-05, 11:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Med motivationen att det inte tillåts förrän messias kommer enligt Toran. Vet du vad som också står där? Att jorden skapades på en vecka.
Jamen, än sen? Man är sällan överens med folk om allting.
Många andra judar är också emot Israels behandling av palestinierna och vad de tycker om andra saker är inte relevant här.
Citat:
Absolut. Vid varje tillfälle då dessa palestinier var civila och inte misstänkta för något brott.
Så du fördömer sionisternas fördrivande av civila palestiner?
Citera
2018-06-05, 11:53
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Jamen, än sen? Man är sällan överens med folk om allting.
Många andra judar är också emot Israels behandling av palestinierna och vad de tycker om andra saker är inte relevant här.

Så du fördömer sionisternas fördrivande av civila palestiner?
Motivationen är väl ändå relevant. T.ex. så är jag emot rivningar av terroristers familjehus på Västbanken, och jag vet många israeler som håller med mig. Men det är inte baserat på en bokstavlig tolkning av Bibeln.

Såklart. Jag ifrågasätter bara påståendena om att etnisk rensning var IDFs officiella policy och att fler än 125 000 araber fördrevs under Israels självständighetskrig 1948.
Senast redigerad av Memestar 2018-06-05 kl. 11:55.
Citera
2018-06-05, 12:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Motivationen är väl ändå relevant. T.ex. så är jag emot rivningar av terroristers familjehus på Västbanken, och jag vet många israeler som håller med mig. Men det är inte baserat på en bokstavlig tolkning av Bibeln.
Motivationen är relevant ibland och ibland inte.
Jag tycker att det är mycket glädjande att kritiken mot Israel växer och att den kommer från allt fler håll. Samma sak hände i Sydafrika.

För oss i Väst var de vitas makt självklar under lång tid, men det gick att bekämpa apartheidsystemet till slut. Och idag undrar nog många hur man kunde tycka att apartheid var något naturligt.

Våra uppfattningar ändras. Man kan kalla det att mänskligheten mognar eller något annat. Men vägen dit ser olika ut för de flesta av oss.
Citat:
Såklart. Jag ifrågasätter bara påståendena om att etnisk rensning var IDFs officiella policy och att fler än 125 000 araber fördrevs under Israels självständighetskrig 1948.
Hela idén med Israel från första början var ju att ett judiskt hem skulle skapas, ett land för judar.
Citera
2018-06-05, 14:06
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Motivationen är relevant ibland och ibland inte.
Jag tycker att det är mycket glädjande att kritiken mot Israel växer och att den kommer från allt fler håll. Samma sak hände i Sydafrika.

För oss i Väst var de vitas makt självklar under lång tid, men det gick att bekämpa apartheidsystemet till slut. Och idag undrar nog många hur man kunde tycka att apartheid var något naturligt.

Våra uppfattningar ändras. Man kan kalla det att mänskligheten mognar eller något annat. Men vägen dit ser olika ut för de flesta av oss.

Hela idén med Israel från första början var ju att ett judiskt hem skulle skapas, ett land för judar.
Apartheid var naturligt för de vita sydafrikanerna pga deras rädsla för dem svarta. De ville separera sig från dem i samtliga livsaspekter.

Ett sådant system skulle aldrig fungera i Israel, främst av två anledningar;
1) De finns ingen mainstream-rädsla för israeliska araber. De är väl integrerade i samhället och inget parti vill begränsa deras jämlikhet.
2) Det vore omoraliskt och hyckleri pga judisk historia.

Du tänker nog på idén om Aliyah - alla judar i diasporan ska vara välkomna att immigrera till Israel.
Citera
2018-06-05, 14:12
Avstängd
Citat:
Nu vet vi ju att du med din historierevisionism försöker få det till att i stort sett alla som fördrevs förtjänade det och och de som ändå fördrevs fördrevs av "extremister", så det där erkännandet är i praktiken inte mycket värt. Belysande sen att för dig räcker "misstanke" för att fördriva någon. En gummiparagraf om något.

Vad tycker du förresten om hur Shin Bet krossat skallarna på palestinska fångar med stora stenar och hur Israels HD låter det passera? Du som ständigt hävdar att Israel är en rättsstat som bara mördar folk när de inte har något val.
Citera
2018-06-05, 14:37
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Religiöst inflytande på Israel är mer och mer framträdande samt i de ockuperade områden råder religiös influerad lagstiftning på många nivåer. Dessa partier är teokratiska, vissa av dem tar order från en religiös domstol när det gäller opinionsbildning.

Hänvisningar till religiösa skrifter för att rättfärdiga folkmord har framkommit från ett antal inflytelserika rabbiner, religiösa extremistorganisationer ökar i medlemsantal samt så är hetsen mot palestinierna utan historiskt motstycke i Israel så dessa galningar är att ta på allvar.
Trevliga spekulationer, men har du några källor? Partierna du nämnde har tillsammans ca 15% av rösterna, samtliga är religiöst demokratiska, inget av dem har teokrati i sitt partiprogram och ett av dem har rentav "ingen åsikt" om bosättningarna. https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_Torah_Judaism#Ideology

Och jag är fortfarande nyfiken på vad som får dig att tro att dessa personer har exklusiv tillgång till Israels kärnvapenarsenal..
Citat:
Nu vet vi ju att du med din historierevisionism försöker få det till att i stort sett alla som fördrevs förtjänade det och och de som ändå fördrevs fördrevs av "extremister", så det där erkännandet är i praktiken inte mycket värt. Belysande sen att för dig räcker "misstanke" för att fördriva någon. En gummiparagraf om något.

Vad tycker du förresten om hur Shin Bet krossat skallarna på palestinska fångar med stora stenar och hur Israels HD låter det passera? Du som ständigt hävdar att Israel är en rättsstat som bara mördar folk när de inte har något val.
Om du är misstänkt för brott under krigstid bör du vara glad om du bara förvisas och inte avrättas på plats, som de flesta halvårs-gamla länder brukar göra.

De åtalades, men släpptes pga brist på bevis och ultimatum som hotade den nationella säkerheten.
Citera
2018-06-05, 16:22
Avstängd
Citat:
Om du är misstänkt för brott under krigstid bör du vara glad om du bara förvisas och inte avrättas på plats, som de flesta halvårs-gamla länder brukar göra.

De åtalades, men släpptes pga brist på bevis och ultimatum som hotade den nationella säkerheten.
Du är lika sympatisk som vanligt i ditt ursäktande av massakrer och krigsbrott. Deras ultimatum bestod så vitt jag vet av att de hotade avslöja även andra mord de begått, men för er sionister är det klart att det är bättre om sådant hålls hemligt så ni kan fortsätta låtsas att Israel är en rättsstat.
Citera
2018-06-05, 16:44
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du är lika sympatisk som vanligt i ditt ursäktande av massakrer och krigsbrott. Deras ultimatum bestod så vitt jag vet av att de hotade avslöja även andra mord de begått, men för er sionister är det klart att det är bättre om sådant hålls hemligt så ni kan fortsätta låtsas att Israel är en rättsstat.
Vänta nu, vilken massaker eller krigsbrott?

Om du syftar på kraniumdossiern så blev dem dömda i domstolen men benådade av presidenten just av den anledningen som du angav. USAs presidenter har av samma anleding benådat fångar som var åtalade eller dömda för mycket värre brott, menar du att det inte heller är en rättsstat då eller?
Citera
2018-06-05, 20:13
Avstängd
Citat:
Vänta nu, vilken massaker eller krigsbrott?
Etnisk rensning är ett krigsbrott. Krossa skallar på fångar är massaker.
Citat:
Om du syftar på kraniumdossiern så blev dem dömda i domstolen men benådade av presidenten just av den anledningen som du angav. USAs presidenter har av samma anleding benådat fångar som var åtalade eller dömda för mycket värre brott, menar du att det inte heller är en rättsstat då eller?
Det finns en anledning att USA och Israel är bästa vänner...

Poängen här är hur du i tidigare inlägg om Israels mordpatruller talat om hur det inte är några problem eftersom Israel är en rättsstat och alla som mördas är skyldiga. Eftersom du tydligen, till skillnad från mig som vart medveten om den först i en artikel i SvD, kände till den här skandalen så måste du vetat att du bluffade.
Citera
2018-06-05, 22:29
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Etnisk rensning är ett krigsbrott. Krossa skallar på fångar är massaker.

Det finns en anledning att USA och Israel är bästa vänner...

Poängen här är hur du i tidigare inlägg om Israels mordpatruller talat om hur det inte är några problem eftersom Israel är en rättsstat och alla som mördas är skyldiga. Eftersom du tydligen, till skillnad från mig som vart medveten om den först i en artikel i SvD, kände till den här skandalen så måste du vetat att du bluffade.
Och dessa var inte skyldiga? De var ju terrorister gripna på bar gärning när de kapade en buss och mördade passagerare. Agenternas enda förbrytelse var att döda terroristerna efter att de hade gripits eftersom avrättning är olagligt i Israel.

Finns det någon rättsstat i hela världen förutom kanske Island enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in