Citat:
Ursprungligen postat av
TronaldDump666
Vilka är dessa 0.2% som bytt från MP till SD?
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Personer som insett att det är dåligt för miljön att bränna upp bilar, att folk tömmer olja och annat i sina tiggarläger, att EU och globalismen omöjliggör ekologisk odling för det är "handelshinder" och att transportera mat från Thailand inte är miljövänligt. Listan kan göras lång.
Jag bland andra. I mitt allra första val röstade jag på (MP). Men det var
inte förra valet, utan längre tillbaka än så. Då tyckte jag att miljöfrågan var bland de allra viktigaste, men inte längre. Jag tror inte att jag är ensam om att ha röstat på Sjuklövern någon gång i livet. När man röstar för första gången så är det också många som inte har funderat på politik i någon större utsträckning.
Däremot så har du rätt, HejaFinland, i att (SD) faktiskt inte har så dålig miljöpolitik som många tror. Jag kan inte avgöra om den är bättre än (MP)'s, miljö och klimat är komplexa frågor, jag ser det som fullt möjligt, men miljön tillhör som sagt inte längre mina allra viktigaste frågor. Intressant är att Naturskyddsföreningen häromdagen sa att de tycker att (L) har Alliansens bästa miljöpolitik, och att (V) har lika bra som (MP). Vad jag såg så nämnde de inte (SD), inte för att jag har någon som helst förhoppning om att de skulle vara objektiva mot (SD) och ta hänsyn till de faktorer du nämnde, HejaFinland, men de nämnde likväl vad jag såg inte dem.