2018-06-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet om det var LW själv som gjort det eller någon pojkvän?
Nej det vet jag inte. Det är nog bara ett rykte.
Citera
2018-06-05, 12:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SANT: SD och LW inleder en relation (någon skriver 6år lång, jag tvivlar på just den uppgiften).
SANT: Detta sker när HD är sjuk och SD söker mänsklig kontakt (läs sex).

Vilket kräk!!!

Skulle det vara en ursäkt?

Hans fru är sjuk och han är otrogen!

F17!

När LW vigde dem så lovade han att "älska sin fru
i nöd och lust".
Men när frun blir sjuk så sätter han på vigselförättaren!?

KNUTBY!
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-05 kl. 12:06.
Citera
2018-06-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
precis min tanke,men jagar man "skatter" i vuxen ålder kanske man heller inte tänker som andra.
får "sekt" varning på hela gänget .

Tror det är ett sätt att komma ut och röra på sig. Börjar vi analysera saker vi gör i samband med fysisk aktivitet är det väldigt löjligt det mesta: jaga en boll, rulla klot, putta bollar och klot. Geocatching är väl litet som orientering: navigera sig fram och hitta en gömd grej i naturen. Tror inte man ska dra några växlar på detta varken om Bo eller MGM. De verkar ungefär lika insnöade på det som fotbollsentusiaster, golfare eller fågelskådare är på sina intressen. Står man utanför skakar man på huvudet. De som är inne i det tycker det är jätteroligt.
Citera
2018-06-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Har många gemensamma vänner med LW (och har även träffat henne och barnen på gemensamma tillställningar). Var i Örebro på arbetsresa förra veckan och träffade ett par av dem. De hade en hel del att berätta om vad som föregått mordet. Det ser ut som det brukar göra, tyvärr. Vill inte säga mer än så. Men det är samma gamla historia som upprepas om och om igen när kvinnor blir mördade. En tid av hot, trakasserier och skräck och elände, och sen händer det och allt är för sent.

Det vore väl belysande och kunde skapa lite klarhet om du kan ge exempel?
Var det fler män inblandade än SD?
Citera
2018-06-05, 12:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Helt rätt att det SD sagt till mig kan vara en försköning eller en direkt lögn. Faktum kvarstår på två sammanhängande punkter:
1. Det mest av dom som skrivit här och känner inblandande eller källsökt stämmer scenariot in i punkt och pricka?! (om inte: Var finns motsägelserna? Vad känner du inte stämmer?)
2. Finns det någon anledning eller syfte för honom att ljuga för mig?

Det där har inte med saken att göra, du förstår helt enkelt inte.

Vi vet att de haft ett förhållande för det har advokaten gått ut med officiellt.

Hur det började, när det började, vem som visste, när det tog slut, vilket typ av förhållande etc. är inget som vi har fått bekräftat.

Med andra ord spekulationer, som förvisso kan vara sanna, men i läget inget som kan presenteras som sanning.
Citera
2018-06-05, 12:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Nej det vet jag inte. Det är nog bara ett rykte.

Ja utpressning i egentlig mening brukar väl dels mer etablerade kriminella ägna sig åt eller om den som blir utpressad har en specifik position eller är förmögen. SD verkar ju vara en medelsvensson på många sätt.

Eller kan man menat att hon eller någon med anknytning till henne på något sätt jäklats med SD för att "ge igen" med anledning av anmälan som lades ned?
Citera
2018-06-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Är Du nära vän till SD? Eftersom han verkar anförtrott sig till Dig...

Inte nära i min mening, men vi fann varandra ganska bra. Samma humor och intressen. Fanns inget från min sida att irritera mig på, tvärt om. Vi var/är på samma nivå intelligensmässigt. Kan driva med varandra, ta och ge. Det gäller hans fru likaså.
Jag fann/finner dessa två gemytliga och lätt att vara med.

Om han är skyldig till mord, skulle jag bli förvånad, men inser att mycket talar emot honom.
Händelsen i bilen tar jag lite lätt på, om man läser mellan raderna. Att lyfta en hand mot någon är något jag drar mig för. Men har samtidigt inte svårt att sätta mig in i andras situation och att vi alla är olika. Alla här verkar vara guds bästa barn, men har dom varit i en liknande situation. Det är väldigt svårt att föreställa sig hur man reagerar i olika situationer och förutsättningar.

Passar samtidigt nu på att skicka mina varmaste tankar till LW:s anhöriga i denna katastrof som drabbat dom.
Citera
2018-06-05, 12:23
Medlem
Citat:
Helt rätt att det SD sagt till mig kan vara en försköning eller en direkt lögn. Faktum kvarstår på två sammanhängande punkter:
1. Det mest av dom som skrivit här och känner inblandande eller källsökt stämmer scenariot in i punkt och pricka?! (om inte: Var finns motsägelserna? Vad känner du inte stämmer?)
2. Finns det någon anledning eller syfte för honom att ljuga för mig?

Stefan har berättat samma för mig. Att han sökte närhet i form av sex under tiden H var sjuk.

Betyder inte att det är sanning. Nej. Men det var det han sa. Jag nekade till sex med honom.
Citera
2018-06-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engodisbit
Stefan har berättat samma för mig. Att han sökte närhet i form av sex under tiden H var sjuk.

Betyder inte att det är sanning. Nej. Men det var det han sa. Jag nekade till sex med honom.

Trevligt. Vet du om han hade fler älskarinnor under den tiden?
Citera
2018-06-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det där har inte med saken att göra, du förstår helt enkelt inte.

Vi vet att de haft ett förhållande för det har advokaten gått ut med officiellt.

Hur det började, när det började, vem som visste, när det tog slut, vilket typ av förhållande etc. är inget som vi har fått bekräftat.

Med andra ord spekulationer, som förvisso kan vara sanna, men i läget inget som kan presenteras som sanning.

Vad har inte med saken att göra? Förtydliga tack! Känns som jag är den ända som skriver OM fallet och dom direkt inblandade. Merparten svävar ut i åklagarens roll och lagtexter.

Ni har inte fått det bekräftat? Om advokaten säger SD:s ord i press, är DET bekräftat mer då?
Om SD säger sin skostorlek (43) till mig och jag framför det här så ÄR just det en sanning. Han kan ha ljugit, jag kan ljuga om allt eller jag kan ha hört fel.
Med detta menar jag att jag SPEKULERAR inte. Då skiver jag det!
Men i allt detta brus så är detta mer sanning än en som skriver "Jag vet att han är skyldig"....
Citera
2018-06-05, 12:47
Medlem
Citat:
Har många gemensamma vänner med LW (och har även träffat henne och barnen på gemensamma tillställningar). Var i Örebro på arbetsresa förra veckan och träffade ett par av dem. De hade en hel del att berätta om vad som föregått mordet. Det ser ut som det brukar göra, tyvärr. Vill inte säga mer än så. Men det är samma gamla historia som upprepas om och om igen när kvinnor blir mördade. En tid av hot, trakasserier och skräck och elände, och sen händer det och allt är för sent.

Varför sökte inte LW mer stöd och hjälp? Konstigt tycker jag då hon var smart och snabb.
Hon kunde ha bett att få bo hos en vän eller sin exman eller vad som. Kanske skämdes hon för att ha haft en affär med en gift man vars fru hon kände?

Även om hon kanske hade brister i moralen var hon på intet sätt korkad eller trögtänkt.

SD verkade besatt av allt möjligt, men att söka sex på bekostnad av kärlek när han samtidigt ska försöka lappa ihop sitt äktenskap, samtidigt som han är besatt av LW... tyder på en sjuk hjärna och en rubbad person.
Verkar sakna känslor och empati helt, utom för sig själv då.
Citera
2018-06-05, 12:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tror det är ett sätt att komma ut och röra på sig. Börjar vi analysera saker vi gör i samband med fysisk aktivitet är det väldigt löjligt det mesta: jaga en boll, rulla klot, putta bollar och klot. Geocatching är väl litet som orientering: navigera sig fram och hitta en gömd grej i naturen. Tror inte man ska dra några växlar på detta varken om Bo eller MGM. De verkar ungefär lika insnöade på det som fotbollsentusiaster, golfare eller fågelskådare är på sina intressen. Står man utanför skakar man på huvudet. De som är inne i det tycker det är jätteroligt.

Kunde inte LW valt andra fritidssysselsättningar om nu SD var ett sånt stort problem? Jag förundras av hur länge de tycks ha ”hållit ihop”. Jag har svårt att lita på folk som inte kan hålla rent vid egen dörr. Till syvende og sidst är man utlämnad till sig själv därvidlag. Det finns inga garantier för att man inte råkar i trubbel. Lagen ingriper i efterhand, när skadan redan är skedd, det måste var och en fatta. Det är ingen kosmisk rättighet att inte bli ihjälslagen, våldtagen eller slagen. Hon har sina skyldigheter mot sina barn, ingen annan. Nu har de förlorat henne, och på inget vidare trevligt sätt, om man säger så. När poängen räknas får gudfader och andra avgöra om geocaching och otrohet med en tölp var en så jävla bra idé.

Detta om SD är GM då förstås.

Hon kanske har försökt skydda sig mot andra faror på detta sätt, och saker kan lätt gå snett, visst. Men synbarligen har hon haft tid och möjlighet att sätta gränser. Dårar får man umgås med på arbetstid, på fritiden får de klara sig bäst de vill, såvitt det anbelangar en trebarnsmamma.

Dårar är också ofta känsliga för upplevelsen av att bli utnyttjade för att skjutsa och göra sällskap, och köra bort skräp och klippa gräset och hämta nya möbler och laga saker som gått sönder, det kan man ju ha i åtanke. Man kan inbilla sig att man gör dem en tjänst, men det är självbedrägeri. Om det är dårar. Eller lätt kan bli.

Skaffa en karl i stället. Så hemskt kan det inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in