2018-06-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Vissa får ju i augusti / september oxå du kanske är en av dom .
Står det ingen om 2018 på transaktioner på skattekontot ?

Men då borde jag väl få information om det per mail eller på skattekontot? Kan rent spontant känna att de borde också vilja ha in kompletterande uppgifterna i tid om de är så att de vill granska mina uppgifter och inte såhär sent?
Står ingenting om 2018 på skattekontot, inget på mailen och inget i min digitala brevlåda..
Citera
2018-06-05, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backen40
Men då borde jag väl få information om det per mail eller på skattekontot? Kan rent spontant känna att de borde också vilja ha in kompletterande uppgifterna i tid om de är så att de vill granska mina uppgifter och inte såhär sent?
Står ingenting om 2018 på skattekontot, inget på mailen och inget i min digitala brevlåda..

Har du anmält konto i tid ?
Deklarerar via app / internet / telefon ?
Citera
2018-06-05, 09:05
Medlem
Citat:
Har du anmält konto i tid ?
Deklarerar via app / internet / telefon ?

Japp kontot är samma som senaste 10 åren.
Deklarerade genom internet då jag hade bilaga som ej fungerade i appen. Är inlämnad i tid.
Citera
2018-06-05, 09:10
Medlem
Citat:

Skatteverket kan granska dina uppgifter upp till fem år efter det att du lämnat in din deklaration. Det finns ju ingen rimlig möjlighet att Skattverket kan hinna med alla deklarationer under så kort tid som några månader. Dom låter också vissa sippra igenom och tar tag i dessa senare för att ha tid på sig.

Då det gäller utbetalning så får man en utbetalningsavi om man inte angivit sitt kontonummer.
Citera
2018-06-05, 09:10
Medlem
Citat:
Deklarerade genom internet då jag hade bilaga som ej fungerade i appen. Är inlämnad i tid.
Du ser ju om ditt konto är aktivt på "Mina sidor" på skatteverket. Står kontot där så är det utan tvekan använt.
Citera
2018-06-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Skatteverket kan granska dina uppgifter upp till fem år efter det att du lämnat in din deklaration. Det finns ju ingen rimlig möjlighet att Skattverket kan hinna med alla deklarationer under så kort tid som några månader. Dom låter också vissa sippra igenom och tar tag i dessa senare för att ha tid på sig.

Då det gäller utbetalning så får man en utbetalningsavi om man inte angivit sitt kontonummer.

Utb kommer i aug om man inte anmält konto
Citera
2018-06-05, 09:11
Medlem
Citat:

Hej,

Jag har alltid fått pengarna i början av juni (näringsidkare) och har samma konto sen flera år tillbaka. Digital brevlåda, deklarerat i tid med mera.

Står inte heller någon transaktion på mitt skattekonto. Sitter i kö till Skatteverket nu och återkommer med besked.

Har Swedbank.
Citera
2018-06-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
Hej,

Jag har alltid fått pengarna i början av juni (näringsidkare) och har samma konto sen flera år tillbaka. Digital brevlåda, deklarerat i tid med mera.

Står inte heller någon transaktion på mitt skattekonto. Sitter i kö till Skatteverket nu och återkommer med besked.

Har Swedbank.

Varför ens ringa ? Dom säger att senast fredag bör alla ha sina pengar på konto.
Dom har väl annat att göra än desperata människor som inte kan vänta på återbäringen nån dag till
Citera
2018-06-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
Hej,

Har Swedbank.

Näringsidkare får återbäring i aug
Citera
2018-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Varför ens ringa ? Dom säger att senast fredag bör alla ha sina pengar på konto.
Dom har väl annat att göra än desperata människor som inte kan vänta på återbäringen nån dag till

För att fråga om varför det inte finns en transaktion på mitt skattekonto. Det florerar en massa frågor kring det - kompletteringar och dylikt.

Bättre att fråga än fortsätta spekulera.
Citera
2018-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Näringsidkare får återbäring i aug

Hej,

Likt nämnt har jag alltid fått min utbetalning i juni månad. Jag får den bara inte i mars/april.
Citera
2018-06-05, 09:34
Medlem
powderfuckers avatar
Det står att mitt saldo på skattekontot är noll. Men under " senast bokförda transaktioner"
180602 utbetalning -7000 kr

E jag granskad? Varför e mitt saldo noll ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in