2018-06-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Haha intressant att LW skulle ha gjort något som orsakade att han blev arg..
Så hon provocerade fram att han drog mer henne och körde knogarna i hennes huvud
Kan inte bara vara så att han har svårt att hantera sitt humör?

Ööh, jag ser ingen direkt motsättning här. Det jag skrev handlar bara om spekulationer varken jag eller du vet något om vad som egentligen hände. om
Citera
2018-06-05, 00:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Är inte så säker på det. Även om jämförelser blir mindre signifikanta kan det ge en hel del information. Detta kom för två år sedan och teknikutvecklingen inom området går i rasande fart. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5014411/
Vi kanske bör fortsätta den här diskussionen i BoB eller GM&E, men hur bra tekniken än blir går det inte att detektera polymorfism som inte finns. Den totala uttryckta proteinpolymorfismen är många storleksordningar mindre än den totala DNA-polymorfismen, det är välbelagt och går inte att ifrågasätta, och det är betecknande att ingen har försökt använda SNP:s för DNA fingerprinting, trots att det finns mer än tusen tusen gånger fler SNP:s än vad det finns enpositions proteinpolymorfismer.

Hade jag varit referee på de pek du länkar till, hade författarna fö aldrig kommit undan med meningen Protein is chemically more stable, abundant, and environmentally persistent than DNA[11–15]. Den meningen, formulerad så kategoriskt och svepande som författarna gör, kan inte betecknas som något annat än direkt lögnaktig. Ett genomsnittligt protein är betydligt mindre stabilt än DNA. Vad författarna skulle ha nöjt sig med att skriva är Some proteins may, under certain conditions, be chemically more stable, and environmentally more persistent, than DNA.

Under alla förhållanden är tanken att någon form av detektion av proteinpolymorfism skulle kunna användas för att få en fällande dom mot Lena Wesströms mördare höggradigt avlägsen.
Citera
2018-06-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Lita på? Han har bedragit sin fru i minst 6 år
med minst en annan kvinna!!!

Har han först lyft människor och sedan förminskat dem?
Så jobbar en narcissist!

Jag redovisade hur vi upplevt SD och inget annat. Vi har upplevt honom som någon att lita på ja! Som jag skrev har vi svårt att ta in allt, för mig gäller det även otroheten som jag absolut inte försvarar. Varken du eller jag vet något om huruvida detta pågått i sex år, vi vet inte heller vad som egentligen hänt, vi vet att de haft någon sorts relation, troligtvis även en sexuell sådan men vi vet egentligen inte någonting.

Jag själv skulle aldrig vara otrogen utan lämna relationen men många resonerar annorlunda och orsaken till varför sådant händer kan vara lika många som antalet otrogna.

Otrohet och mord är dock två vitt skilda företeelser.

Angående den andra kommentaren. -Gissar att jag formulerat mig dåligt, jag menar att han lyfte människor och absolut inte förminskade dem.

När en person visar svaghet, gör bort sig eller liknande finns det många som använder detta för att framhäva sig själva och trycka ner den som gjort bort sig. SD är däremot bra på att sätta fokus på annat än folks svagheter och istället avdramatisera misstag och stärka personens självkänsla. Han kunde dessutom skämta om sina egna tillkortakommanden. Det är vår upplevelse, andra kan tycka annat men jag kan bara uttala mig om det jag känner till.

Hoppas att du nu förstår bättre vad jag menar. Att ifrågasätta vår upplevelse är helt meningslöst, den kommer att vara likadan oavsett vad du skriver.
Citera
2018-06-05, 00:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag redovisade hur vi upplevt SD och inget annat. Vi har upplevt honom som någon att lita på ja! Som jag skrev har vi svårt att ta in allt, för mig gäller det även otroheten som jag absolut inte försvarar. Varken du eller jag vet något om huruvida detta pågått i sex år, vi vet inte heller vad som egentligen hänt, vi vet att de haft någon sorts relation, troligtvis även en sexuell sådan men vi vet egentligen inte någonting.

Jag själv skulle aldrig vara otrogen utan lämna relationen men många resonerar annorlunda och orsaken till varför sådant händer kan vara lika många som antalet otrogna.

Angående den andra kommentaren. -Gissar att jag formulerat mig dåligt, jag menar att han lyfte människor och absolut inte förminskade dem.

När en person visar svaghet, gör bort sig eller liknande finns det många som använder detta för att framhäva sig själva och trycka ner den som gjort bort sig. SD är däremot bra på att sätta fokus på annat än folks svagheter och istället avdramatisera misstag och stärka personens självkänsla. Han kunde dessutom skämta om sina egna tillkortakommanden. Det är vår upplevelse, andra kan tycka annat men jag kan bara uttala mig om det jag känner till.

Hoppas att du nu förstår bättre vad jag menar. Att ifrågasätta vår upplevelse är helt meningslöst, den kommer att vara likadan oavsett vad du skriver.

Hur länge har du känt SD? Om jag får fråga det.
Citera
2018-06-05, 01:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Konstigt att det inte finns bevis som säger det?

eller du kanske var med och såg det? kanske i självaverket var du så därför du hoppas på att dem sätter dit någon annan för det?
eller det kanske var via flaskan?

Vad vet du om det?
Citera
2018-06-05, 01:23
Medlem
Citat:
Finns det inte? Hur vet du det?
Citera
2018-06-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Han är frisläppt och finns i Örebro

1. Fel tråd.
2. Inte frisläppt. Kommer ske tidigast i oktober månad i år.
3. Har siktats vid Södra stationen i Örebro av en bekant. Högst sannolikt en permission,
4. Lär inte slå sig ner i Örebro igen
Citera
2018-06-05, 02:12
Medlem
Citat:

eller du kanske var med och såg det? kanske i självaverket var du så därför du hoppas på att dem sätter dit någon annan för det?
eller det kanske var via flaskan?

Teknisk bevisning är helt beroende av NFCs handläggningstider. Som är erkänt långa.

Polisen fortsätter sina utredningar/undersökningar under tiden. SDs hus är åter avspärrat enl uppgift här.
Citera
2018-06-05, 02:17
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Teknisk bevisning är helt beroende av NFCs handläggningstider. Som är erkänt långa.

Polisen fortsätter sina utredningar/undersökningar under tiden. SDs hus är åter avspärrat enl uppgift här.

Oj då,, Han kanske varit behjälplig och berättat lite. Hoppas,hoppas att det klaras upp snart.
Citera
2018-06-05, 02:22
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Det är väl inte så konstigt - åklagaren är väl förundersökningsledare från start vid den här typen av brott?

Jo, det är visst konstigt. Åklagaren brukar inte gå ner på "golvet" och lägga sej i polisarbetet. Hon väntar normalt sett på att få utredningen i sin hand. Hur skulle det annars se ut?
Har du varit med om sånt beteende eftersom du så säkert säger emot?
Citera
2018-06-05, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Oj då,, Han kanske varit behjälplig och berättat lite. Hoppas,hoppas att det klaras upp snart.

Det tror jag inte. Jag gissar att det är polisens fynd av klädesplagg i huset samt bilen som är i fokus nu.
Visar det att blodet på dessa kommer från LW ligger han, minst sagt, risigt till.

Det är vad jag tror.
Citera
2018-06-05, 02:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla

En kärleksrelation med sin vigselförättare!
Så lågt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Ca 1 minut in i klippet pratar de om LW och SDs kärleksrelation. 1.10 min in i klippet håller försvarsadvokaten på att säga att de tidigare haft en STARK kärleksrelation men ändrar sina ord...

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/advokaten-fornekar-blodiga-klader-men-bekraftar-karleksrelation-och-usa-resa-ni-kommer-bli-varse
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-05 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in