2018-06-04, 12:44
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Haha intressant att LW skulle ha gjort något som orsakade att han blev arg..
Så hon provocerade fram att han drog mer henne och körde knogarna i hennes huvud
Kan inte bara vara så att han har svårt att hantera sitt humör?

ang det här med att SD "nuggar" LW i huvudet har jag lite svårt med att det ska vara så väldigt aggressivt, det va ju tex nåt som klimpen gjorde mot Bert .det är ju ett klassiskt sätt grabbar imellan som man pysslar med i tonåren och i mina ögon ingen misshandel,men som tjej kanske man kan uppfatta det så eller .......
https://www.flashback.org/t449962
EDIT
jag fördjupar det lite mer kan det vara så att LW passar på att anmäla SD för att SD & HD ska göra ett nytt försök och att han tänker avsluta det med LW ? dom har ju ända varit av & på i många år och hon kanske inte alls vill avsluta (därav fortsatt kontakt efter anmälan mest från hennes sida) och att Både JG & SD väljer att av frienda henne på Facebook

och det här kan vara det som tillslut brinner av i hans huvud ,han har gått över i hat för henne ?

spekulerar såklart ! och ordet är fritt kom ihåg det nu :-) "duckar"
Senast redigerad av zippzon 2018-06-04 kl. 13:01.
Citera
2018-06-04, 12:45
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Korrekt, tre veckor är det. Genom en okulärbesiktning.

kollade du övriga adresser i området ?

funderar på att kanske ta en sväng förbi
Citera
2018-06-04, 12:46
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Eftersom det beskrevs som svartsjukemord finns bara en gm för mej.
Från länken till Metro i trådstarten.
Citat:
Bakom den misstänkta kidnappningen kan det ligga ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.
Det måste man väl ta med en stor nypa salt? Någon i LW:s bekantskapskrets tror inledningsvis att svartsjuka kan ligga bakom?
Citera
2018-06-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är en trådsanning att han tagit stryptag osv. Ingen av oss vet exakt vad som hände i bilen. Att hon fick knogar gnuggade på huvudet mm är Lenas version. Det gör det inte sant. Ord stod mot ord. Ingens ord väger tyngre än den andres. Särskilt som att SD som sagt kanske inte uppvisat tendenser till våld förut.

Det kanske är du som ska ta av dig glasögonen och vara se verkligheten. Att misshandelsanmälan lades ner säger mer än ditt ord på motsatsen.

Du är mer än lovligt enögd att du så ihärdigt försvarar SD´s misshandel och nu kanske tom mord.
I åklagarens beslut att lägga ned förundersökningen om misshandel stod " SD hade rätt att utöva visst våld" för att få ut LW ur bilen.
Ni kvinnor är märkliga... försvara en kvinnomisshandlare och mördare... Det börjar ALLTID med misshandel, och nu slutade det med mord som det gör ibland gör. Åtminstone för tiotals kvinnor i Sverige varje år.

Ska jag se verkligheten, vilken då menar du? Att bara för att han inte blev dömd för misshandel så är han ett helgon, höjden av vänlighet och godhet?
Du tror alla kvinnor som anmäler en man för misshandel och som sedan ej blir dömda är helt oskyldiga?
Jisses...
Citera
2018-06-04, 12:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Från länken till Metro i trådstarten.
Det måste man väl ta med en stor nypa salt? Någon i LW:s bekantskapskrets tror inledningsvis att svartsjuka kan ligga bakom?

Svartsjuka kan vara SD ja. Även HD eller annan man. Möjligt också med annan kvinna ifall LW är hennes mans älskarinna.
Om motivet är svartsjuka kan det finnas flera potentiella GM tycker jag.
Citera
2018-06-04, 12:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Det är nog så enkelt att vi intensivt hoppas på att det är någon vi inte känner och att det ska finnas bra teknisk bevisning, ett erkännande och i slutändan ett svar på varför.

Om det nu är någon vi känner hoppas i alla fall jag att det inte är SD, han är för mig någon som ställer upp och som man kan lita på. Trots hans jargong, ibland uppskruvade tempo, flirtande och allt annat som avhandlats här är han en som alltid lyft människor före att han förminskat dem.

Bara en sådan sak som att när man idag ser föräldrar gå med näsan i telefonen eller har fokus på annat när de är ute med sina barn är han en som pratar med, ser dem och gör saker med sina barn.

Det här är svårt att få in i min världsbild. Och ja, jag är måhända för partisk för att se objektivt på allting.

Lita på? Han har bedragit sin fru i minst 6 år
med minst en annan kvinna!!!

Har han först lyft människor och sedan förminskat dem?
Så jobbar en narcissist!
Citera
2018-06-04, 12:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du är mer än lovligt enögd att du så ihärdigt försvarar SD´s misshandel och nu kanske tom mord.
I åklagarens beslut att lägga ned förundersökningen om misshandel stod " SD hade rätt att utöva visst våld" för att få ut LW ur bilen.
Ni kvinnor är märkliga... försvara en kvinnomisshandlare och mördare... Det börjar ALLTID med misshandel, och nu slutade det med mord som det gör ibland gör. Åtminstone för tiotals kvinnor i Sverige varje år.

Ska jag se verkligheten, vilken då menar du? Att bara för att han inte blev dömd för misshandel så är han ett helgon, höjden av vänlighet och godhet?
Du tror alla kvinnor som anmäler en man för misshandel och som sedan ej blir dömda är helt oskyldiga?
Jisses...

Nej jag försvarar verkligen inte SD. Men jag tycker inte du så tvärsäkert ska konstatera att han är skyldig till både misshandel och mord, för närvarande. Det är detta jag kallar "verkligheten" att ingen av oss kan veta just nu vem som gjort detta.
Jag försvarar det att vi inte ska döma ännu för att vi inte vet tillräckligt. Försvarar inte SD eller någon annan.
Citera
2018-06-04, 12:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ingen annan har kommit med rykten om att SD skulle blivit provocerad och tagit till våld tidigare under sitt 44-åriga liv. Så jag tar åtminstone inte för givet att han är en våldsam människa, ännu.
Åklagaren lade ner anmälan dessutom.

Åklagaren lade ner anmälan eftersom hen tyckte
att det var OK med ett visst våld!

Vad sände det för signaler till SD?
Att hans beteende var OK och att han kunde
snacka sig ur vad som helst.

Och vad sänder det för signaler till andra
misshandlande män?
Citera
2018-06-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ingen annan har kommit med rykten om att SD skulle blivit provocerad och tagit till våld tidigare under sitt 44-åriga liv. Så jag tar åtminstone inte för givet att han är en våldsam människa, ännu.

Ligger något i det! Dock är det väl oftast så att det är de allra närmsta som kan provocera mest och även i det sällskapet som man kan tappa det lättare, än med bekanta och vänner som man gärna inte visar upp den bilden för. Och heller kanske inte hamnar i sådana situstioner med. Därmed kan våld och hett temperament i hemmet döljas rätt bra. Sedan, han behöver absolut inte vara en våldsam person allmänt utan att tendens kan finnas i mycket pressad situation och sådana är väl i regel rätt sällsynta om man lever ett "ordnat liv". Sedan kan vem som helst få en meltdown om livet rasar på olika vis, även om alla inte tar till våld och kanske t o m mördar. Inte sagt då att våld ö h t är ok och heller intr att MGM är GM.
Citera
2018-06-04, 13:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är en trådsanning att han tagit stryptag osv. Ingen av oss vet exakt vad som hände i bilen. Att hon fick knogar gnuggade på huvudet mm är Lenas version. Det gör det inte sant. Ord stod mot ord. Ingens ord väger tyngre än den andres. Särskilt som att SD som sagt kanske inte uppvisat tendenser till våld förut.

Det kanske är du som ska ta av dig glasögonen och se verkligheten. Att misshandelsanmälan lades ner säger mer än ditt ord på motsatsen.

Det fanns foton på skador efter misshandeln!
Menar du att LW har orsakt dem själv?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-04 kl. 13:11.
Citera
2018-06-04, 13:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Åklagaren lade ner anmälan eftersom hen tyckte
att det var OK med ett visst våld!

Vad sände det för signaler till SD?
Att hans beteende var OK och att han kunde
snacka sig ur vad som helst.

Och vad sänder det för signaler till andra
misshandlande män?

Åklagaren tyckte inte lite löst hur som helst.
Nedläggningsbeslutet baserades på vadsom kunde bevisas och vad lagen säger. Du får använda visst mått av våld för att få bort någon ur ett område som är ditt personliga. Även om personen du vill ha bort råkar vara en kvinna. Ber dunågon lämna din bostad eller din bil och de envist säger "nej, jag tänker inte gå härifrån" så har du rätt att släpa ut dem även om det medför ett par blåmärken på dem.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-04 kl. 13:07.
Citera
2018-06-04, 13:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Har du läst "dykbloggen" där SD svartsjukt undrar om han ska "döda någon". Ingen normal skriver så. Även om det inte är fysiskt utfört (fast nu ÄR det enligt mig) tyder det på en gränsöverskridande personlighet.
Och säg inte att det är jargong, det är sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in