2018-06-04, 20:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
”Det är av synnerlig vikt att NN tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet”, går att läsa i häktningsprotokollet från Örebro tingsrätt

Av det jag kan utläsa av det här uttalandet så har de absolut något på SD.
Har du en länk till det vore jag tacksam. I Häktningsframställan är inte den rutan kryssad.
Citera
2018-06-04, 20:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tänker tvärtom gällande det uttalandet. Det låter som dom inget har på honom, men måste hålla honom i förvar så han inte kan försvåra utredningen. (H.D är nog ganska hjälplös utan SD:s hjälp).
SD är ju egentligen inte gripen på samma sätt som brukligt är. Åklagaren beordrade polisen till hämtningen. Bara det är märkligt.
Jag menar att vore han misstänkt på riktigt så är det ett onödigt uttalande. Självklart ska han hållas häktad då. Det låter nästan som de ber om förståelse för att de inte släpper honom.
Det är inget "uttalande" skulle jag tro utan ett kryss i en ruta i en standardmall för häktningar.
Citera
2018-06-04, 20:52
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag tänker tvärtom gällande det uttalandet. Det låter som dom inget har på honom, men måste hålla honom i förvar så han inte kan försvåra utredningen. (H.D är nog ganska hjälplös utan SD:s hjälp).
SD är ju egentligen inte gripen på samma sätt som brukligt är. Åklagaren beordrade polisen till hämtningen. Bara det är märkligt.
Jag menar att vore han misstänkt på riktigt så är det ett onödigt uttalande. Självklart ska han hållas häktad då. Det låter nästan som de ber om förståelse för att de inte släpper honom.

Hur griper man vanligen en person menar du om inte polisen hämtar vederbörande?
Citera
2018-06-04, 20:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du en länk till det vore jag tacksam. I Häktningsframställan är inte den rutan kryssad.

Reagerade också på det. Känns som den som skrev artikeln missförstått häktningsframställan. Den rutan är absolut inte kryssad i framställan.

Här finns framställan;
https://minfil.com/0fC0H9e7bb/H_ktningsframst_llan.pdf

Tidningen eller jorunalisten måste trott att det är skrivet som anledning till häktking, men det är inget kryss där så han är inte häktad med det som skäl. Om det nu inte finns en uppdaterad framställan men det tror jag inte.
Citera
2018-06-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Här finns det att läsa:
https://www.metro.se/artikel/polisens-kamp-mot-klockan-i-fallet-lena-wesstr%C3%B6m
Citera
2018-06-04, 20:58
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Nej men han har ju mördat henne..

Konstigt att det inte finns bevis som säger det?

eller du kanske var med och såg det? kanske i självaverket var du så därför du hoppas på att dem sätter dit någon annan för det?
eller det kanske var via flaskan?
Senast redigerad av Energizer666 2018-06-04 kl. 21:02.
Citera
2018-06-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror absolut inte att han släpps. Min intuition igen.

Jag tror det var fynden av kläder i bilen och bostaden som fick åklagaren att höja misstankegraden till sannolika. Men det utlovade beskedet från. nfc kom inte och därför avstod man att ta upp kläderna inför TR.
Nu har man en utredningsvecka på sig på att få fram det. Gott så.
Senast redigerad av Remark 2018-06-04 kl. 21:01.
Citera
2018-06-04, 21:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det måste blivit tankevurpa av artikelns författare. Det är inget uttalande och han är inte häktad med det som skäl då det inte är kryssat i framställan. Häktningsframställan ser ut sådär och man kryssar i vilka skäl för häktning som finns. Den ser ut sådär och jag har sett några stycken. Det är inget som är skrivet enbart för denna häktning, anledningarna alltså.
Citera
2018-06-04, 21:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Tror du han är häktad utan att de har något på honom, låter väldigt mysko. Och varför är de rädda att han skulle försvåra utredningen om han inte är misstänkt "på riktigt"?
Citera
2018-06-04, 21:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Här finns det att läsa:
https://www.metro.se/artikel/polisens-kamp-mot-klockan-i-fallet-lena-wesstr%C3%B6m
Tack, hoppas du förstår varför jag är förbryllad? Återstår att se om fågelbursblaskan har läst dokumenten rätt. Jag tvivlar
Varför skulle domstolen helt plötsligt hitta på nya skäl som inte åklagaren begärt...
Citera
2018-06-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det var fynden av kläder i bilen och bostaden som fick åklagaren att höja misstankegraden till sannolika. Men det utlovade beskedet från. nfc kom inte och därför avstod man att ta upp kläderna inför TR.

Eller så kom det fast det va inte det besked man önskade.
I värsta fall alltså.
Citera
2018-06-04, 21:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har nu hört om blod i och utanför LW:s bostad (en tidig post i tråden) och blodiga kläder på två ställen. Tror det är kö för analyssvar pga alla sommarmord. Men svaren kommer, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in