2018-06-04, 18:59
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Atlanta?

Citat:
Ursprungligen postat av i-can-fly
CharlestON?

South Carolina startade ju inbördeskriget i just charleston med fort sumpter.

Nu cirkuleras det i trakterna, men vi är fortfarande lååååååååååååångt ifrån vårat resemål.

5: Staden ligger i syd, nära Georgia, mycket riktigt. Dock så måste ni läsa mellan raderna för att komma någonstans.
Citera
2018-06-04, 19:02
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Pensacola?

Förlåt, jag missade att citera dig. Tyvärr har du också fel, men ge inte upp för det. Ditt användarnamn ger oss en ledtråd till vad som kan vara behändigt om vi till våran stad skall hitta.

(Nu tror jag att jag skriver akademiskt och vältaligt bara för att ljuga för mig själv om att ge mig en falsk känsla av att jag är mer bildad än vad jag är).
Citera
2018-06-04, 19:04
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Nu cirkuleras det i trakterna, men vi är fortfarande lååååååååååååångt ifrån vårat resemål.

5: Staden ligger i syd, nära Georgia, mycket riktigt. Dock så måste ni läsa mellan raderna för att komma någonstans.

Det här är säkert en bluff så vi drar till med Tbilisi i Georgien.
Citera
2018-06-04, 19:08
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det här är säkert en bluff så vi drar till med Tbilisi i Georgien.

Nej, men du är hittills den enda i tråden som faktiskt har varit i närheten, och JA, du har hittat rätt Georgia,...eller Georgien som vi kallar det på svenska.

Sista ledtråden. Det är natt här och jag måste få något gjort:

7: Sist jag höll i frågestunden så talade jag om friherrar, och så även nu. Den här måste ni fan plocka. Jag vet att mina städer kanske inte är lika pompösa som många andras, men vaffan denna stad är ju vacker på sitt lilla sätt och det kommer nog att SPARKAS en hel del saker här väldigt snart.
Citera
2018-06-04, 19:11
Medlem
Citat:
Nej, men du är hittills den enda i tråden som faktiskt har varit i närheten, och JA, du har hittat rätt Georgia,...eller Georgien som vi kallar det på svenska.

7: Sist jag höll i frågestunden så talade jag om friherrar, och så även nu. Den här måste ni fan plocka. Jag vet att mina städer kanske inte är lika pompösa som många andras, men vaffan denna stad är ju vacker på sitt lilla sätt och det kommer nog att SPARKAS en hel del saker här väldigt snart.

Kutaisi?
Citera
2018-06-04, 19:13
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:

Det känns som det skulle ha nåt med fotbolls-VM att men eftersom jag bojkottar alla sportledstrådar så låter jag någon annan spinna vidare på det.
Citera
2018-06-04, 19:15
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Rostov-na-Donu? Eller ska vi ner till fotbollsarenan i Sochi.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2018-06-04 kl. 19:20.
Citera
2018-06-04, 19:16
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Kutaisi?

Nej, du är i fel land!

Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det känns som det skulle ha nåt med fotbolls-VM att men eftersom jag bojkottar alla sportledstrådar så låter jag någon annan spinna vidare på det.

Det kan mycket väl tänkas och det är tyvärr (för dig) så det är. Själv har jag noll bollsinne men ge inte upp för det. Läs mina ledtrådar och staden är din innan domaren hinner blåsa i sin pipa.
Citera
2018-06-04, 19:21
Medlem
Citat:
Nej, du är i fel land!

Det kan mycket väl tänkas och det är tyvärr (för dig) så det är. Själv har jag noll bollsinne men ge inte upp för det. Läs mina ledtrådar och staden är din innan domaren hinner blåsa i sin pipa.

Sotji?
Citera
2018-06-04, 19:22
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Rostov-na-Donu? Eller ska vi ner till fotbollsarenan i Adler.

ROSTOV PÅ ON NA DOOOONU! Du har rätt! Det är korrekt! Helt rätt!

Okej, lite snabbt för att bolla över vidare:

1: Staden har ett tämligen finurligt namn därför att till skillnad från många andra städer så ligger den ständigt på. = Staden ligger placerad på en å, Don, flod, vete fan men den ligger PÅ någonting av vatten varvid det något speciella namnet.

2: Rostbiff är ju för vissa en delikatess, men i den här staden finner vi kanske mer att dricka än att äta. Lök lär finnas, men frågan är om den är ätbar? = Lökkupoler är ju synonymt med det Ortodoxismen. Ryska kyrkor har dessa.

3: Staden är delvis känd för att ligga i en så kallad "hotbed" av krigiska män. = Kosackerna från Don ska ni inte reta upp. För då jävlar lär ni få springa i sidled.

4: Det är förvisso en stad som ligger i Syd, och har nära till Georgia, men tyvärr inte Savannah. = Georgien var "vårat" Georgia och syd då det ligger i vad som geopolitiskt kallas för södra Ryssland.

5: Staden ligger i syd, nära Georgia, mycket riktigt. Dock så måste ni läsa mellan raderna för att komma någonstans. = Samma som ovan.

6: Ditt smeknamn säger det själv, Georgia/Georgien.

7: Sist jag höll i frågestunden så talade jag om friherrar, och så även nu. Den här måste ni fan plocka. Jag vet att mina städer kanske inte är lika pompösa som många andras, men vaffan denna stad är ju vacker på sitt lilla sätt och det kommer nog att SPARKAS en hel del saker här väldigt snart. = Fotbolls VM 2018

Okej okej min bäste Bilingualbvern2.0, bollar över frågestunden till dig. Dra gärna till med något riktigt jävla svårt nu så att ingen knäcker det innan jag vaknat upp (så jag kan försöka gissa mig till så många ledtrådar som möjligt).

God natt på er och tack för ikväll. Nu ska jag jobba. HEJPÅER
Citera
2018-06-04, 19:23
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Sotji?

Du var nära! Men tyvärr, hade du bara gått lite längre norrut hade du hamnat i Rostov Na Donu som det heter på RUSSIAN, eller Rostov på Don som det heter på svenska (tror jag). Tyvärr!
Citera
2018-06-04, 19:24
Medlem
Citat:
Du var nära! Men tyvärr, hade du bara gått lite längre norrut hade du hamnat i Rostov Na Donu som det heter på RUSSIAN, eller Rostov på Don som det heter på svenska (tror jag). Tyvärr!

Verdamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in