Citat:
Ursprungligen postat av
Bilingualbvern2.0
Rostov-na-Donu? Eller ska vi ner till fotbollsarenan i Adler.
ROSTOV PÅ ON NA DOOOONU! Du har rätt! Det är korrekt! Helt rätt!
Okej, lite snabbt för att bolla över vidare:
1: Staden har ett tämligen finurligt namn därför att till skillnad från många andra städer så ligger den ständigt på. = Staden ligger placerad på en å, Don, flod, vete fan men den ligger PÅ någonting av vatten varvid det något speciella namnet.
2: Rostbiff är ju för vissa en delikatess, men i den här staden finner vi kanske mer att dricka än att äta. Lök lär finnas, men frågan är om den är ätbar? = Lökkupoler är ju synonymt med det Ortodoxismen. Ryska kyrkor har dessa.
3: Staden är delvis känd för att ligga i en så kallad "hotbed" av krigiska män. = Kosackerna från Don ska ni inte reta upp. För då jävlar lär ni få springa i sidled.
4: Det är förvisso en stad som ligger i Syd, och har nära till Georgia, men tyvärr inte Savannah. = Georgien var "vårat" Georgia och syd då det ligger i vad som geopolitiskt kallas för södra Ryssland.
5: Staden ligger i syd, nära Georgia, mycket riktigt. Dock så måste ni läsa mellan raderna för att komma någonstans. = Samma som ovan.
6: Ditt smeknamn säger det själv, Georgia/Georgien.
7: Sist jag höll i frågestunden så talade jag om friherrar, och så även nu. Den här måste ni fan plocka. Jag vet att mina städer kanske inte är lika pompösa som många andras, men vaffan denna stad är ju vacker på sitt lilla sätt och det kommer nog att SPARKAS en hel del saker här väldigt snart. = Fotbolls VM 2018
Okej okej min bäste Bilingualbvern2.0, bollar över frågestunden till dig. Dra gärna till med något riktigt jävla svårt nu så att ingen knäcker det innan jag vaknat upp (så jag kan försöka gissa mig till så många ledtrådar som möjligt).
God natt på er och tack för ikväll. Nu ska jag jobba. HEJPÅER