2018-06-04, 16:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det var väl en kvinna här i tråden som visade bilder på sig själv vad jag fattade det som.
Gör man sådant får man vara beredd på både det ena och det andra vad gäller pm.

Jag efterfrågade just detta, men fick inget direkt svar på detta. Vad för bild handlade det om?
Vem av dom som anser att dom fått PM med hot om våldtäkt osv handlar det om? Allihop eller en av dom?

Vem som är desperat eller rabiat är väl ändå inte topic.
Ja du verkar livrädd för feminister helt enkelt, men det har ju inte heller med frågan om obehagliga PM att göra.
Citera
2018-06-04, 17:01
Medlem
Skickar såna meddelanden konstant, både till kvinnor och män.

Nu ska du få ett mordhot för du är kvinna och tänker med känslor istället för förnuft din dumma jävel
Citera
2018-06-04, 17:04
Medlem
Mooons avatar
Det är knappast de kvinnor som klagar, de som vill ha grisiga PM eller kontakt med män.

Utan de som ideologiskt utmanar Fb-kulturen dvs dessa grisiga PM blir en sorts straff/hot/varning som utmäts.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Utifrån att "om man beter sig som en gris blir man grisigt bemött" så är det ganska orimligt att ett kön skall sansa sig.
98% av männen här är ju inte ens inblandade.

Tycker du att det vore en rimlig begäran att kvinnorna måste sansa sig?
Citera
2018-06-04, 17:06
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag efterfrågade just detta, men fick inget direkt svar på detta. Vad för bild handlade det om?
Vem av dom som anser att dom fått PM med hot om våldtäkt osv handlar det om? Allihop eller en av dom?

Vem som är desperat eller rabiat är väl ändå inte topic.
Ja du verkar livrädd för feminister helt enkelt, men det har ju inte heller med frågan om obehagliga PM att göra.
Rädd? Nej inte det minsta. Säger vad jag tycker och vad jag ser. Inte populärt bland rabiata feminister.Jag är redan jämställd med mannen.
Det beror alltså på hur man själv som kvinna ser på män och vilket ansvar jag som kvinna har över mitt egna beteende mot män.
Men jag struntar fullkomligt i vad man tycker om mig här inne.Inte behov av ryggdunkar och dylikt. Man får ta mig som jag är.
Bryter inte ihop av fula ord i trådarna Och använder själv inte fula ord till någon användare första taget.
Och har inte fått pm av sexuell karaktär eller hot till mig som kvinna här inne och det var ju det TS frågade. En enda gång har jag fått ett hot. Rapporterade det och såg till att slippa få mer pm av just den individen.
Så nej jag känner inte igen det.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 17:11.
Citera
2018-06-04, 17:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Rädd? Nej inte det minsta. Säger vad jag tycker och vad jag ser. Inte populärt bland rabiata feminister.Jag är redan jämställd med mannen.
Det beror alltså på hur man själv som kvinna ser på män och vilket ansvar jag som kvinna har över mitt egna beteende mot män.
Men jag struntar fullkomligt i vad man tycker om mig här inne. Man får ta mig som jag är.
Bryter inte ihop av fula ord i trådarna till . Och använder själv inte fula ord till någon användare.
Och har inte fått pm av sexuell karaktär här inne och det var ju det TS frågade.
Så nej jag känner inte igen det.

Nej, då är du säker så att säga att du slipper, men du anser att dom som yttrar sig om att ha fått obehagliga PM är rabiata feminister. Du har inte förstått att människor inte fungerar på samma sätt som dig utan det finns alla typer av människor. Det skrev jag också, och dom PM jag fått berör inte mig som det berör andra för jag kan jag också med råge svara. Men för den sakens skull kan jag inte breda ut mig och tycka att det är fel på dom individer som inte är som just mig.
Tycker du att det är rätt att dom som tar illa vid sig slutar att skriva här? Mig veterligt är väl forumet till för alla?

Sen kan man göra skillnad på uttryck och uttryck så att säga. Jag menar alltså inte att några hårda ord inte ska förekomma, men det finns grader i helvetet.
Citera
2018-06-04, 17:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej, då är du säker så att säga att du slipper, men du anser att dom som yttrar sig om att ha fått obehagliga PM är rabiata feminister. Du har inte förstått att människor inte fungerar på samma sätt som dig utan det finns alla typer av människor. Det skrev jag också, och dom PM jag fått berör inte mig som det berör andra för jag kan jag också med råge svara. Men för den sakens skull kan jag inte breda ut mig och tycka att det är fel på dom individer som inte är som just mig.
Tycker du att det är rätt att dom som tar illa vid sig slutar att skriva här? Mig veterligt är väl forumet till för alla?

Sen kan man göra skillnad på uttryck och uttryck så att säga. Jag menar alltså inte att några hårda ord inte ska förekomma, men det finns grader i helvetet.
Mycket desperat fiskande efter uppmärksamhet är allt som syns.
Citera
2018-06-04, 17:13
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:

Nej det är du som anser det du påstår att jag anser.
Jag svarade TS och nej jag har inte fått pm av någon rabiat flashbackkille.
Citera
2018-06-04, 17:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Mycket desperat fiskande efter uppmärksamhet är allt som syns.

Ja helst från dig lilleman. Du fiskar verkligen för att få vara med i diskussionen, så vad ville du säga om dom här obehagliga PM som postare vittnar om att ha fått? Att dom vill ha uppmärksamhet? Ja, men då vet jag det och det är för mig totalt ointressant vad du tycker.

Citat:
Nej det är du som anser det du påstår att jag anser.
Jag svarade TS och nej jag har inte fått pm av någon rabiat flashbackkille.

Kort och intetsägande svar på något som är uppenbart från din sida. Så du har alltså en annan agenda än själva sakfrågan som inte handlar om din syn på feminister utan om obehagliga PM.
Citera
2018-06-04, 17:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ja helst från dig lilleman. Du fiskar verkligen för att få vara med i diskussionen, så vad ville du säga om dom här obehagliga PM som postare vittnar om att ha fått? Att dom vill ha uppmärksamhet? Ja, men då vet jag det och det är för mig totalt ointressant vad du tycker.

Kort och intetsägande svar på något som är uppenbart från din sida. Så du har alltså en annan agenda än själva sakfrågan som inte handlar om din syn på feminister utan om obehagliga PM.
Vad sägs om att diskutera något du kan bevisa istället för att hora efter uppmärksamhet om rykten utan grund på samma desperata sätt som TS gjort?
Citera
2018-06-04, 17:21
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:

Vad du tycker är uppenbart är ditt problem, inte mitt.
Det jag påpekar tydligt är att kvinnan inte alltid och enbart är offret.
Vad är det som gör att vissa kvinnor får de här pm:n och vissa inte.
Finns väl svar på det också. Eller hur.
Eller kastar de här så kallade flashbackkillarna tärning och yes henne tar jag och bombarderar med pm.
Offer igen.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 17:26.
Citera
2018-06-04, 17:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad du tycker är uppenbart är ditt problem, inte mitt.
Det jag påpekar tydligt är att kvinnan inte alltid och enbart är offret.
Vad är det som gör att vissa kvinnor får de här pm:n och vissa inte.
Finns väl svar på det också. Eller hur.
Eller kastar de här så kallade flashbackkillarna tärning och yes henne tar jag och bombarderar med pm.
Offer igen.

Var i trådens start handlar det om att kvinnor inte alltid är offer? Var står ordet rabiata feminister med i startinlägget? Nej, att vissa får PM med hot om våldtäkt och andra inte säger ingenting utan du vill förminska dom som tar illa vid sig när dom får den typen av PM. Upplysningsvis så kan man studera inlägg och inte ens PM för att se att vissa postare på Flashback är kvinnohatare av rang.
Så att dimper det ner PM med hotfullt innehåll förvånar det ingen.
Citera
2018-06-04, 17:46
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Var i trådens start handlar det om att kvinnor inte alltid är offer? Var står ordet rabiata feminister med i startinlägget? Nej, att vissa får PM med hot om våldtäkt och andra inte säger ingenting utan du vill förminska dom som tar illa vid sig när dom får den typen av PM. Upplysningsvis så kan man studera inlägg och inte ens PM för att se att vissa postare på Flashback är kvinnohatare av rang.
Så att dimper det ner PM med hotfullt innehåll förvånar det ingen.
Det är min tillägg i den här trådfrågan och passar mycket bra ihop med trådstarten= orsak och verkan.
Finns både män och kvinno"hatare" här inne.
Jag tror inte att män här inne startar en tråd om dödshot eller annat skit de får i sina pm( tror jag alltså).
Antagligen får de både det ena och det andra i pm även de. Ska vi påstå då att dessa pm enbart är från män?
Folk missbrukar dessutom ordet hat kolossalt mycket.
Riktigt hat möter man inte ofta i livet och när man gör det så vet man vad hat är.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in