2018-06-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD har misshandlat LW så finns det väl stor risk
att även HD har blivit misshandlad?
Och om han visar kontrollbehov över random människor
i dykbloggen så har han väl även kontrollbehov över sin
fru?
LW och HD kanske stöttade varandra för att bli fria från
denna "man".

Ja, risken finns absolut. Han kan vara en sådan som i pressade situationer inte kan hålla igen sin frustration. Hade han varit allmänt och regelbundet våldsam i hemmet hade det nog sipprat ut något minsta lilla om det på stan. På något vis bör det ha märkts, men visst, enligt uppgift var/är HD sjukskriven för utbrändhet. Man kan bli rejält utbränd av ett destruktivt förhållande även om det kan finnas tusen andra orsaker.

Angående det sista, så kan det ha varit. LW kan ha känt att hon inte kunde stå och se på medan HD gick tillbaka.
Citera
2018-06-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lägg av själv.
Vi vet inte exakt vad som hände, det gjorde inte åklagaren heller,
"ord står mot ord" sa åklagaren och la ner fallet, juridiskt avslutat.
Allt annat är spekulationer.

Det är vanligt att målsägande drar tillbaka anmälan av rädsla. Tyvärr är detta fall ett skolexempel på hur misshandel sker under lång tid, för att sedan slut i mord.
Citera
2018-06-04, 14:13
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Bra att du vill förstå.
Om du blir fasthållen och någon gnuggar sina knytnävar hårt mot ditt huvud. Hur skulle du ha upplevt situationen då, vad hade du känt? Ingen kan se eller höra dig. Du sitter fast och du undrar vad som kommer att hända. Du får gradvis ont i huvudet, försöker göra motstånd och hitta vägar ut ur situationen. Du kanske förhandlar, ber personen sluta. Du kanske hoppas på att överleva.
Det enda du inte gör, är att skratta eller tänka, vilket kul skämt. Det är två vuxna människor som sitter intill varandra i en bil. Den ena är stor och stark, den andra är liten och bräcklig. Det är den stora starka, som håller den mindre personen i ett hårt grepp, som den inte kan komma ur. Förstår du nu?

Den som känt sig rädd och känt fruktan går sedan till polisen och berättar. Sedan drar samma person tillbaka sin anmälan, fortfarande rädd för vad angriparen, som bor nära, kan göra nästa gång. Vi vet nu, är jag rädd för.

allt du skriver bygger ju på att ,det var elakt menat och ej ett skämt.
vi tycker olika ganska enkelt jag köper inte att hon va så kuvad av SD
Citera
2018-06-04, 14:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Sure, det tycker jag att du har rätt i. Klart bevisning måste finnas. Finns inget som kan motbevisa SD's version blir det svårt. Det betyder dock fortfarande inte att det inte kan ha hänt. Mycket sker som inte leder till fällande dom.

Det gör det säkerligen. Men jag bara vill klargöra för de som verkar ha en uppfattning om att rättsväsendet borde ha stoppat denne man i med att hon tidigare anmält. Det är inte så enkelt. I deflesta fall där anmälan inte kan styrkas och ärendet läggs ned brukar väl också umgänget mellan inblandade parter avvecklas och det blir inte mer.
Citera
2018-06-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
allt du skriver bygger ju på att ,det var elakt menat och ej ett skämt.
vi tycker olika ganska enkelt jag köper inte att hon va så kuvad av SD

Du behöver förstå att en person med aggressionsproblem ofta försöker kontrollera sin omgivning med våld. Om det är elakt eller ej är inte relevant. Det är impulskontrollen som saknas, medvetet eller omedvetet spelar ingen roll.

Det är inte heller relevant om offret varit kuvad eller stark.
Citera
2018-06-04, 14:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag menar inget, jag frågar.
Flera skribenter påstår att det fanns ett eller högst två barn i huset. Jag undrar om det kan ha varit tre.

När jag läser mellan raderna i dina och agoggoges inlägg
så verkar ni tro att något fruktansvärt tragiskt har hänt,
inte bara för BO utan även för GM.
Ni verkar ha god insyn i familjesituationen.

Jag "hoppas" att SD, eller någon annan man / kvinna
är skyldig till brottet och att motivet är svartsjuka.

Det ni antyder skulle vara så fruktansvärt mera tragiskt!
Citera
2018-06-04, 14:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag fick inte alls den känslan, tvärtom. Jag får bilden av en ömsint mamma som fick barnen involverade i många olika aktiviteter och hade ett öppet välkomnande hem för många barnfamiljer på middag, kalas och diverse aktiviteter för allas barn.

Nära vänner var sannerligen ingen bristvara i den familjen. Som pastor stack hon också ut då hon var mer vidsynt och hade ett vidare synsätt att vad en del inte anstod en tradionell pastor vilket hon fick både ris och ros för. Men hon var bestämd i sitt synsätt.

Hennes blogg är läsvärd skriven med en självsäker hand och hon visar på en sund självdistans hos skribenten.

Men vi tolkar alla det vi läser individuellt. Vi är olika.

Nej så uppfattade inte jag heller LW. Men -och här riktar jag mig till dig #Rosamund - så får jag återigen känslan att du läser, tolkar, skriver och med viss emfas på att rentvå SD men också att i smyg klanka med på LW.
Citera
2018-06-04, 14:25
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Bra att du vill förstå.
Om du blir fasthållen och någon gnuggar sina knytnävar hårt mot ditt huvud. Hur skulle du ha upplevt situationen då, vad hade du känt? Ingen kan se eller höra dig. Du sitter fast och du undrar vad som kommer att hända. Du får gradvis ont i huvudet, försöker göra motstånd och hitta vägar ut ur situationen. Du kanske förhandlar, ber personen sluta. Du kanske hoppas på att överleva.
Det enda du inte gör, är att skratta eller tänka, vilket kul skämt. Det är två vuxna människor som sitter intill varandra i en bil. Den ena är stor och stark, den andra är liten och bräcklig. Det är den stora starka, som håller den mindre personen i ett hårt grepp, som den inte kan komma ur. Förstår du nu?

Den som känt sig rädd och känt fruktan går sedan till polisen och berättar. Sedan drar samma person tillbaka sin anmälan, fortfarande rädd för vad angriparen, som bor nära, kan göra nästa gång. Vi vet nu, är jag rädd för.

Är man så rädd för en människa att man fruktar för sitt liv eller andra repressalier, så håller man sej så långt bort från denna man kan komma. Då dyker man inte upp och fortsätter provocera. Lena verkar vara helt orädd. Och det blev hennes död. Jag ser henne som en stalker. Jag har själv haft en stalker och jag hade tankar på att fixa den för gott. Faktiskt så kryper dom innanför skinnet och gör en galen.
Polis sa till mej då att en stalker slutar aldrig. Möjligtvis om hen ger sej tid att skaffa ny partner. Men många gånger gör dom inte det,utan har siktet inställt på att förstöra livet och jävlas så mycket dom nånsin kan. Fruktansvärt är det.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-06-04 kl. 14:32.
Citera
2018-06-04, 14:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är vanligt att målsägande drar tillbaka anmälan av rädsla. Tyvärr är detta fall ett skolexempel på hur misshandel sker under lång tid, för att sedan slut i mord.

Och likförbannat kunde knappast åklagaren ha gjort på annat sätt med den lagstiftning vi har.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-04 kl. 14:46.
Citera
2018-06-04, 14:30
Medlem
Citat:

Det där får du visa källa på.

Annars är det här ett skolexempel på hur en trådsanning blir till.
Citera
2018-06-04, 14:32
Medlem
Här är en bild på SD och HD i en intervju om geocaching i Örebro:

http://attvaraenaskersundare.se/upplev-sveriges-storsta-skattjakt/
Citera
2018-06-04, 14:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej så uppfattade inte jag heller LW. Men -och här riktar jag mig till dig #Rosamund - så får jag återigen känslan att du läser, tolkar, skriver och med viss emfas på att rentvå SD men också att i smyg klanka med på LW.

Klankar inte ner på LW snarare tvärtom. Allt Remark skriver stämmer att hon var social, vänlig, ömsint mor o.s.v. men det utesluter inte en dålig självkänsla. Det är inte ovanligt hos adopterade och de lever ungefär ett sådant liv jag ser på bloggen. Hon gör så mycket, nästan för mycket för allt och alla. Som att hon vill bevisa för sig själv och andra att hon är bra.
Att döma av att hon är mördad låter det troligt att hon faller för fel sorts män.

När det gäller SD så försvarar jag inte honom utan att det faktum att vi dömer för tidigt och korsfäste honom här, han anklagas för oupplösta mord i Sverige sedan han var 18 år, man antar att han med säkerhet är våldsam på grund av att han blivit anmäld för misshandel o.s.v.

Vad är det ni inte fattar i att jag är här diskutera och inte varken försvara eller döma? Lägg ner detta nu med att jag försvarar någon bara för att jag vägrar ta det för sanning att han är mördaren, våldsam ÄN!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in