2018-06-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej jag försvarar verkligen inte SD. Men jag tycker inte du så tvärsäkert ska konstatera att han är skyldig till både misshandel och mord, för närvarande. Det är detta jag kallar "verkligheten" att ingen av oss kan veta just nu vem som gjort detta.
Jag försvarar det att vi inte ska döma ännu för att vi inte vet tillräckligt. Försvarar inte SD eller någon annan.

Ok, visst. Jag konstaterar inte att han är skyldig till mordet men jag tror till 100% att han är det, en viss skillnad.
Jag reagerade på ditt "Så jag tar åtminstone inte för givet att han är en våldsam människa"
trots misshandel anmälan och sedan tillbakadragen anmälan om ofredande. Den senare då LW var RÄDD för att det skulle göra saker värre.
Citera
2018-06-04, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det brukar aldrig stå något om blodspårsanalys i en häktningsframställan.
Om den står i det i sådana fall i häktnings promemorian från polisen som åklagaren har med, med häktningsframställan till tingsrätten.

Vill man få ngn häktad är det väl bättre att hänvisa till blodspår som ännu ej analyserats. Om inte personen är slaktare eller kurirg.
Citera
2018-06-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ang det här med att SD "nuggar" LW i huvudet har jag lite svårt med att det ska vara så väldigt aggressivt, det va ju tex nåt som klimpen gjorde mot Bert .det är ju ett klassiskt sätt grabbar imellan som man pysslar med i tonåren och i mina ögon ingen misshandel,men som tjej kanske man kan uppfatta det så eller .......

https://www.flashback.org/t449962

SD har uppenbart inte gjort det i syfte att grabba sig mot LW, därav anmälan. Om hon upplevde det kränkande så var det antagligen kränkande.

Om man så djävulsk gärna vill ha ut någon ur bilen så kan man t ex ryta till och i värre fall försöka att dra personen ur bilen. Inte hålla fast. Det är lite svårt att gå ur då. 🙄 Det var troligtvis en markering. Det intressanta i detta bör då vara, markering rörande vad?
Citera
2018-06-04, 13:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fanns foton på skador efter misshandlen!
Menar du att LW har orsakt dem själv?

Ok jag har missat informationen om fotona. Men då tycker jag det är dåligt av åklagaren att lägga ner fallet eftersom det föreligger mer bevis än ord mot ord som han påstod.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
kollade du övriga adresser i området ?

funderar på att kanske ta en sväng förbi
Ja, och nu är även SD:s hus avspärrat igen.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag tror inte SD har med mordet att göra alls, som han säger. Däremot vet han vem som är gm.
Hanna tror ju jag fortfarande. Eftersom det beskrevs som svartsjukemord finns bara en gm för mej. SD ville uppenbarligen inte ha med LW att göra . Han skulle lappa ihop sitt äktenskap. Ändå verkar LW fortsätta att "visa sej" titt som tätt. Hon tog t.o.m ledigt från jobbet för att åka till nåt event där SD befann sej. enbart för att provocera.
Hanna insåg att de aldrig skulle bli av med LW. jag tror hon gjorde en "Jonna i Askersundare".
Jag tror Hanna stod utanför dörren med en hammare el. dylikt och kanske knackade på rutan för att locka ut. Precis som mördar-Jonna. Sen gick hon till attack direkt. Hon måste ha släpat L.W genom närmsta väg till planket. Hon orkade säkert ej rent fysiskt bära henne långt bort. Dessutom stor risk för upptäckt för varje meter. Därför Lenas smutsiga ben som sågs av ett vittne i tråden på långt håll antar jag. Väl där, dog hon. Antingen av skadorna eller också ströps hon också. Jag ser inget skäl till att SD skulle vara svartsjuk på L.W? Då borde han hellre varit svartsjuk på Hannas nya man(om nu nån sån fanns). En man som kanske skulle få en stor plats i hans barns liv.

Då borde HD sitta häktad, utredarna är ju inte dumma huvudet
Citera
2018-06-04, 13:09
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vill man få ngn häktad är det väl bättre att hänvisa till blodspår som ännu ej analyserats. Om inte personen är slaktare eller kurirg.
Det har ju vi ingen aning om åklagaren gjorde eller inte. Det kanske var just det hon gjorde och att tr inte tyckte det nådde upp till på sannolika skäl.
Citera
2018-06-04, 13:10
Medlem
Citat:
Åklagaren lade ner anmälan eftersom hen tyckte
att det var OK med ett visst våld!

Vad sände det för signaler till SD?
Att hans beteende var OK och att han kunde
snacka sig ur vad som helst.

Och vad sänder det för signaler till andra
misshandlande män?

+1

Men det ska också ha handlat om att det stod ord mot ord.
Citera
2018-06-04, 13:11
Medlem
flixa81s avatar
Hört rykte på byn om att SD blev så arg på barnen att han drog handen i väggen eller dörren och skadade sig då...
Vill inte att det blir en trådsanning men han hade själv erkänt att det var det som hände..
ingen rök utan eld...
Citera
2018-06-04, 13:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
SD har uppenbart inte gjort det i syfte att grabba sig mot LW, därav anmälan. Om hon upplevde det kränkande så var det antagligen kränkande.

Om man så djävulsk gärna vill ha ut någon ur bilen så kan man t ex ryta till och i värre fall försöka att dra personen ur bilen. Inte hålla fast. Det är lite svårt att gå ur då. 🙄 Det var troligtvis en markering. Det intressanta i detta bör då vara, markering rörande vad?

Fast vad är det du tycker är svårt att förstå? Skadorna som LW uppvisade var väl ett par blåmärken, rodnader. Om man ska släpa ut eller fösa ut någon så må man väl hålla fast i dem på något sätt. Det är där ord står mot ord.

Gnugga med knogarna mot huvudet är väl en typiskt grabbig grej, "men fatta då?" . Kanske efter han sagt till ett par gånger att det är färdigpratat och hon bör gå ur bilen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-04 kl. 13:14.
Citera
2018-06-04, 13:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Lita på? Han har bedragit sin fru i minst 6 år
med minst en annan kvinna!!!

Har han först lyft människor och sedan förminskat dem?
Så jobbar en narcissist!

Två poäng där...
Citera
2018-06-04, 13:12
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
ang det här med att SD "nuggar" LW i huvudet har jag lite svårt med att det ska vara så väldigt aggressivt, det va ju tex nåt som klimpen gjorde mot Bert .det är ju ett klassiskt sätt grabbar imellan som man pysslar med i tonåren och i mina ögon ingen misshandel,men som tjej kanske man kan uppfatta det så eller .......
https://www.flashback.org/t449962
EDIT
jag fördjupar det lite mer kan det vara så att LW passar på att anmäla SD för att SD & HD ska göra ett nytt försök och att han tänker avsluta det med LW ? dom har ju ända varit av & på i många år och hon kanske inte alls vill avsluta (därav fortsatt kontakt efter anmälan mest från hennes sida) och att Både JG & SD väljer att av frienda henne på Facebook

och det här kan vara det som tillslut brinner av i hans huvud ,han har gått över i hat för henne ?

spekulerar såklart ! och ordet är fritt kom ihåg det nu :-) "duckar"

Absolut kan det vara så. Lena har iaf väckt upp en björns raseri av nån anledning. Det verkar vara ett brott baserat på rent hat. I mina ögon. NÅGON vill ha bort henne för gott. VEM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in