2018-06-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Har någon av Assads besök tillkännagivits i förväg?

Nej.

Alla möten har delgivits i efterhand.
Citera
2018-06-03, 13:26
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nej.

Alla möten har delgivits i efterhand.

Frågan var retorisk. Fullt medveten om hur det gått till.
Citera
2018-06-03, 13:28
Medlem
Citat:
Frågan var retorisk. Fullt medveten om hur det gått till.

Jag förstod det, kunde inte låta bli att ge lite eftertryck...........
Citera
2018-06-03, 14:30
Avslutad
Citat:
Som den ”Stora” och numera ”Internationellt respekterade och mycket betydande” ”Statsman” han är, så är det väl inget han anser sig vara nödgad att betala för, vore ju förnedrande för en man i hans position!

Det är nog så kommunisten tänker. Tycker ändå att fanskapet kan ta in på vandrarhem, i något ruffigt område. Och han kommer ändå bo bättre än större delen av befolkningen i Nordkorea.
Citera
2018-06-03, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Intressant är också att Trump efter mötet idag tonade ned sin negativa retorik gentemot Ryssland och Kina. Tidigare har han ju sagt att mötet som kamrat Kim Jong Un haft med både kamrat Xi Jinping (möte nummer 2) och utrikesminister Lavrov var negativt. Idag säger Trump att Xi kan hjälpa till i processen och att även Ryssland kan göra det. Jag är säker på att den erfarne politikern kamrat Kim Yong Chol till Trump förmedlat budskapet att det är viktigt att alla parter som är berörda är delaktiga och är med i dialogen för att kunna förankra vad som kommer ut av processen och i övrigt stöda den.

Intressant att se hur lättpåverkad han är, Mr Trump! (Vilket förstås är bra då hans ingång präglas av stor okunnighet.)

Nordkoreas brott mot mänskliga rättigheter och näst intill oavlönade slavliknande arbeten, där Kim ser till att utvalda tvingas iväg för att jobba skiten ur sig, så Kim kan leva sitt rikemansliv. Det är bara en av många saker som bör tas upp mitt framför facet på rikemans knubbisen.
Citera
2018-06-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Nordkoreas brott mot mänskliga rättigheter och näst intill oavlönade slavliknande arbeten, där Kim ser till att utvalda tvingas iväg för att jobba skiten ur sig, så Kim kan leva sitt rikemansliv. Det är bara en av många saker som bör tas upp mitt framför facet på rikemans knubbisen.

Det kommer, i sinom tid, och vid rätt tillfälle.........

Kim vet vad han har på sitt samvete!

Nu är det viktigt, att fördelegationen från USA, som är på väg till mötet i Nord, som inleds på tisdag, får Kim att gå med på, att åtminstone sända en del av missilerna i förväg innan toppmötet till USA.

Linan är lång, men Kim är på kroken, och Trump halar in honom, sakta men säkert!
Citera
2018-06-03, 18:36
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ledningen för "The Fullerton" i Singapore, meddelar att man kommer att "Efterskänka" Kims nota för vistelsen under toppmötet!

"En skänk från ovan Kim", nu kan Du sola Dig i glansen, likt en "Arrogant diva", och låta andra betala!
Ingår "Cristal" i priset?
Citera
2018-06-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Ingår "Cristal" i priset?

Nej, men dom kostar ju bara 2.500/flaska och uppåt......

Billigt och småpengar i sammanhanget, låt han få vad fan han vill, avseende mat och dryck!

Det blir kanske svårare att få den drycken och kosten, när han väl sitter bakom lås och bom, någon gång i framtiden!
Citera
2018-06-04, 10:16
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
It is strongly believed that North Korea cannot go ahead with CVID because it cannot rely on Trump’s statements that the U.S. side will guarantee the preservation of the North Korean regime.

According to a U.S.-South Korea diplomatic source, North Korea is demanding a CVIG — complete, verifiable and irreversible guarantee — of its regime as a condition for accepting denuclearization. The CVIG is seen as a high-level demand on par with CVID.

Från Yomiuris engelska nätupplaga. Det handlar alltså enbart om den egna överlevnaden för Kim och hans anhang. Folkets intressen får stå tillbaka.
Citera
2018-06-04, 11:26
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Från Yomiuris engelska nätupplaga. Det handlar alltså enbart om den egna överlevnaden för Kim och hans anhang. Folkets intressen får stå tillbaka.

Du menar ungefär som när Gaddafi offrade sig så att folket fick frihet, som vi kan se i dagens Libyen? I den verkliga världen har kamrat Kim Jong Un stöd av uppskattningsvis 90% av folket. Regeringen i Pyongyang representerar det koreanska folket.

Ingen med vett innanför pannbenen litar på USA-regimen i vilken färg den än framträder. Här gäller det att se praktiska steg för att garantera Koreas nationella självständighet, ett Korea som kommer att gå mot återförening.
Citera
2018-06-04, 12:12
Medlem
Citat:

Det är fullkomligt avskyvärt och vidrigt, att övriga världen, (och framförallt) Nordkoreas lidande befolkning, skall behöva acceptera detta tragiska - löjeväckande faktum, vi nu beskådar.

Att världen, med behärskning och "God min", tillåter, en totalitär - kriminell regim, agera på det sätt dom gör, under stort spektakel, och i centrum för världens medier och politiska debatt, ifrågasätts av allt fler, dag för dag, som går nu, i takt med att Kim och Nordkoreas "Bluff", blir alltmer uppenbar och genomskådad, är horribelt och bara att beklaga.

Vi får helt enkelt lov, att låta denna "Dårskap" som nu pågår, fortsätta tills dess att toppmötet är över och de mer "Rigida" positionerna intagits (förhoppningsvis), så "Handboken och manualen" över hur Nordkorea skall hanteras i framtiden, blir klar, med "Strikta direktiv".

Jag såg igår, en debatt i Tysk tv - där en Japansk journalist blev intervjuad, och svarade på Japanska, och någon översättning aldrig gavs, men jag han uppfatta följande ord:

"Kitachôsen wa minikui gêmu o shite iru", och något i stil med, "Kimu o sukuu".

Jag ber ödmjukt om ursäkt för eventuella fel i den Japanska texten ovan.

Men om jag uppfattade det hela någorlunda korrekt, så skall betydelsen vara något i stil med:

"Nordkorea spelar ett fult eller smutsigt spel, endast för att rädda Kim".

Kanske Kumabjörn kan korrigera mig, för det fall jag behandlat de Japanska orden fel.

I vilket fall, så är det i mina ögon "En skam" för hela den fria världen, att vi låter det som sker nu, ske.

Jag måste återigen ge de Japanska politiker och journalister, som envist påpekar behovet av "Fortsatta hårda nypor" gentemot Nordkorea, och inte falla för deras "Baksluga taktik".
Senast redigerad av LEMMOR 2018-06-04 kl. 12:19.
Citera
2018-06-04, 12:20
Medlem
Kumabjorns avatar
北朝鮮は醜いゲームをしている。キムを救う。
Betyder precis som LEMMOR skriver, Nordkoreanerna ägnar sig åt ett fult spel, det är Kim som skall räddas.

Märkligt att tyskarna inte textar. Jag känner förvisso en handfull tyskar som behärskar japanska, men det är inte direkt landstäckande kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in