2018-06-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tvärtom är det det vanliga förnekande resonemanget från nära.

Säger inte emot dig där och är medveten att jag redan sitter i den eventuella fällan men personen jag svarade verkar känna både LW och SD och är helt övertygad om hans skuld. Jag med flera är inte det.
Citera
2018-06-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske, men jag stör mig på det här skrikvittnet, man hittar
en död kropp i alla fall åt det hållet som vittnena hört skrik.
Det blir lite väl mycket slump.
Ett starkt skäl att betvivla dessa skrikvittnen är att de skrev om sina upplevelser först efter att kroppen hittats. Varför höll de tyst så länge? Om de stått på sig lite hade kroppen hittats mycket snabbare. Tror det är någon som trollar.
Citera
2018-06-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ett starkt skäl att betvivla dessa skrikvittnen är att de skrev om sina upplevelser först efter att kroppen hittats. Varför höll de tyst så länge? Om de stått på sig lite hade kroppen hittats mycket snabbare. Tror det är någon som trollar.

Dom ringde 112 när skriken pågick.
Citera
2018-06-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tror ni inte heller på att han har misshandlat LW och blivit polisanmäld för det?

Det är ju redan avhandlat, att han höll fast henne och gnuggade knogarna i huvudet på henne har uppenbarligen hänt, vad som mer hände samtidigt och varför detta hände har ju däremot inte framgått. Jag erkänner att även det förvånade mig, kan hon ha fått spel och örfilat honom och han i sin tur fick spel? Uppenbarligen hade han ju någon form av spärr i alla fall även om det inte går att ursäkta eller bortse från ett sådant agerande.
Citera
2018-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Ingen av de jag känner som känner eller har kommit i kontakt med SD tror att det är han. Bland oss finns några som träffat och/eller känner LW också. Vi förstår ingenting. Jag förstår inte hur du kan vara så övertygad om att det är SD, du verkar väldigt känslomässigt engagerad. Svartsjuka? Avundsjuka? Något måste det nästan vara.

Att ni som inte haft kontakt med någon av personerna som diskuteras tror att det är SD förstår jag däremot.

Så var tror Du/Ni? Vore intressant att höra Er teorie...som kände dom inblandade...
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline

Vittnet skrev för första gången från ett tio år gammalt fb konto enkom för att rapportera om skriken här. Så många bedömde hens uppgifter som trovärdiga då.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok sorry ,det va efter en cykel/gångväg i skogen ,en bit från SD hem
men det har jag ej sett bild på bara från filmer i nyheterna

ska se om jag kan hitta någon bild !
EDIT

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena

Tack, det ser ut att vara i slutet på Åkerbärsgatan.

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/6096490a-dcf1-403a-858f-823fe59463cc?fit=crop&h=733&w=1100&ba09c1ea
Senast redigerad av LeeVan 2018-06-03 kl. 22:18.
Citera
2018-06-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst kan det vara så, men du skrev "Är det någon som står offret nära verkar det vara mer regel än undantag att man flyttar kroppen från brottsplatsen", och det är fel.

Jag är ju ingen expert men har för mig att jag i någon artikel läste att om GM känner BO är det vanligt att man försöker dölja kroppen medan en random mördare oftast lämnar kroppen på brottsplatsen och sticker därifrån.
Citera
2018-06-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Så var tror Du/Ni? Vore intressant att höra Er teorie...som kände dom inblandade...

Det är nog så enkelt att vi intensivt hoppas på att det är någon vi inte känner och att det ska finnas bra teknisk bevisning, ett erkännande och i slutändan ett svar på varför.

Om det nu är någon vi känner hoppas i alla fall jag att det inte är SD, han är för mig någon som ställer upp och som man kan lita på. Trots hans jargong, ibland uppskruvade tempo, flirtande och allt annat som avhandlats här är han en som alltid lyft människor före att han förminskat dem.

Bara en sådan sak som att när man idag ser föräldrar gå med näsan i telefonen eller har fokus på annat när de är ute med sina barn är han en som pratar med, ser dem och gör saker med sina barn.

Det här är svårt att få in i min världsbild. Och ja, jag är måhända för partisk för att se objektivt på allting.
Citera
2018-06-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom ringde 112 när skriken pågick.
Ja, men om de nu var så säkra på vad de hört borde de inte riva upp himmel och jord för att uppmärksamma de slötänkande Kling och Klang som snurrade omkring på helt fel ställen under fem dagar? Varför vänta med att skriva här och påkalla detta tills kroppen hittats?
Citera
2018-06-03, 22:41
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag är ju ingen expert men har för mig att jag i någon artikel läste att om GM känner BO är det vanligt att man försöker dölja kroppen medan en random mördare oftast lämnar kroppen på brottsplatsen och sticker därifrån.
Högst osäkert och väldigt olika tror jag.

Se bara på
Caroline Stenvall-Tony Aldén
Ida Johansson-Kristoffer Andersson
Engla-Anders Eklund

Dessa kände inte varandra alls.
Och det låg arbete bakom att försöka dölja.
Stor skillnad på arbete att dölja dock.
Finns många fler fall.

Tror som sagt att det varierar stort.
Senast redigerad av Hydrahead 2018-06-03 kl. 22:43.
Citera
2018-06-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Högst osäkert och väldigt olika tror jag.

Se bara på
Caroline Stenvall-Tony Aldén
Ida Johansson-Kristoffer Andersson

Dessa kände inte varandra alls.
Och det låg arbete bakom att försöka dölja.
Stor skillnade på mycket arbete att dölja dock.

Du har säkert helt rätt, man ska inte tro allt man läser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in