2018-06-03, 10:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hur kan du veta det?

Du svarade inte på min fråga tidigare om du har någon relation till SD eller HD. Har du det?

När fick jag den frågan av dig? Trodde den kom av någon annan och svarade hen att jag inte känner någon part. Tvivlar bara på att en någorlunda normalt funtad kvinna skulle öppna dörren på natten för en man som misshandlat henne förut. Än mindre gått ner till ett plank med honom där de är helt ensamma!

Det Har stått i flera inlägg ang det med det om bråket i bilen och med vilken motivering dåvarande åklagare lade ner målet. Det stod i en tidning också där denna åklagare så just att "en ville mer" osv men att han inte kan gå in i den utredningen mer eftersom den nu är kopplad till den nuvarande förundersökning om mord.

Någon som vill hjälpa mig hitta denna tidningsartikel?
Citera
2018-06-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
i slutet av en bilväg
http://forumbilder.se/H750M/20180519224329-85-194-10-14

Fast bakom ett högt plank som det krävs stege för att ta sig över.
Citera
2018-06-03, 10:50
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jo men i så fall hade det väl varit lämpligt att berätta detta direkt
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
och inte sitta och förbereda sig för att berätta veckor efter mordet, i synnerhet då dessa uppgifter skulle kunna resultera i att han själv blir rentvådd

Nej. Inte om han skyddar någon. Då hoppas han naturligtvis på att snuten inget ska få fram så de går fria (bägge två)?
Men han är nog inte sugen på att ta ett livstidsstraff för nån annan. Vem det än vara månde. Därför kan han bete sej såhär.
Citera
2018-06-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo polisen kom fram till att SD hade rätt att nyttja ett visst våld för att tvinga henne ur bilen om hon vägrade gå ur. Och att någon part ville mer av förhållandet och det var därför det bråkades.

Åklagaren - inte polisen - konstaterade att ord stod mot ord, och att man har rätt att nyttja ett visst våld för att få ut någon ur sin bil. Det sista lades till eftersom SD uppenbarligen haft det som sin förklaring till det våld han brukat mot LW. Hur många ggr ska man behöva förklara detta?

Jag vet inte vad som hände men jag uppfattar helt klart SD som manipulerande och obehaglig. Man tar väl inte till våld mot någon, oavsett om man är upprörd?
Citera
2018-06-03, 10:51
Medlem
Svartsjuka är något som kan ställa till det i relationer och även utvecklas till aggressivitet och även leda till dråp. Jag har själv befunnit mig i en relation där sjuklig svartsjuka ledde till många obehagligheter, inte bara för mig. Denna person var även svartsjuk på sina ex om de träffade någon... Var SD svartsjuk?! Jag tycker att hans kommentar i gästbok på den där dyksidan tyder på att dessa tendenser finns.
Citera
2018-06-03, 10:51
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fast bakom ett högt plank som det krävs stege för att ta sig över.

men suck har du läst tråden överhuvud taget ?
då borde du veta att planket slutar ett par meter längre bort och det är lätt att runda det !
stegar hade teknikerna bara för att inte trampa rakt in i fyndplatsen

gå tillbaka och läs ,mitt tips
Citera
2018-06-03, 10:56
Medlem
Citat:
Jo polisen kom fram till att SD hade rätt att nyttja ett visst våld för att tvinga henne ur bilen om hon vägrade gå ur. Och att någon part ville mer av förhållandet och det var därför det bråkades.

Och det påstås av SD!
Antar utredarna läst hela rapporten.
Citera
2018-06-03, 10:57
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Tänkte mer på den eventuella telefonen eller vad de hittade?

ok sorry ,det va efter en cykel/gångväg i skogen ,en bit från SD hem
men det har jag ej sett bild på bara från filmer i nyheterna

ska se om jag kan hitta någon bild !
EDIT

Citat:
Polisen har spärrat av en plats cirka 150 meter in i skogen från villaområdet där försvunna Lena Wesström, 45, bor.

Aftonbladets team på plats såg polisen ta hem fyndet, som rymdes i en brun papperspåse.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n0Wor/foremal-har-hittats-i-sokandet-efter-forsvunna-lena
Senast redigerad av zippzon 2018-06-03 kl. 11:06.
Citera
2018-06-03, 11:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Åklagaren - inte polisen - konstaterade att ord stod mot ord, och att man har rätt att nyttja ett visst våld för att få ut någon ur sin bil. Det sista lades till eftersom SD uppenbarligen haft det som sin förklaring till det våld han brukat mot LW. Hur många ggr ska man behöva förklara detta?

Jag vet inte vad som hände men jag uppfattar helt klart SD som manipulerande och obehaglig. Man tar väl inte till våld mot någon, oavsett om man är upprörd?

Åklagaren hade också i beräkningen att LW ville mer i förhållandet än att vara enbart en älskarinna så han tog det nog för mer troligt att det stämde att han var tvungen att avhysa henne från bilen. Lägg därtill att de hade en hel del sms och mms kontakter dem emellan och kunde nog bedöma om SD hade tendenser till hot, våld och dylikt. Lägg därtill att om LW varit så rädd för SD så hade hon inte försatt sig i en situation där hon är ensam med denna man mitt i natten. Så jag tycker nog att det är mer som talar mot att SD inte var våldsam. Om han är skyldig till mordet som många tror, var Lena uppenbarligen inte rädd för honom och det säger allt om den påstådda misshandeln och varför åklagaren valde att lägga ner den!
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-03 kl. 11:05.
Citera
2018-06-03, 11:01
Medlem
HD och SD försöker lappa ihop sin relation som raserats av lögner och otrohet. LW hotar att avslöja för HD något som kan förstöra detta försök att återfå förtroende. Bara denna frustration kan leda till desperata handlingar..?!
Citera
2018-06-03, 11:02
Medlem
Kan man läsa artikeln i nA som är betal? Den när advokaten bekräftr usa resa osv..?
Citera
2018-06-03, 11:04
Medlem
Citat:
Åklagaren hade också i beräkningen att LW ville mer i förhållandet än att vara enbart en älskarinna så det tog det nog för mer troligt att det stämde att han var tvungen att avhysa henne från bilen. Lägg därtill att de hade en hel del sms och mms kontakter dem emellan och kunde nog bedöma om SD hade tendenser till hot, våld och dylikt. Lägg därtill att om LW varit så rädd för SD så hade hon inte försatt sig i en situation där hon är ensam med denna man mitt i natten. Så jag tycker nog att det är mer som talar mot att SD inte var våldsam. Om han är skyldig till mordet som många tror, var Lena uppenbarligen inte rädd för honom och det säger allt om den påstådda misshandeln och varför åklagaren valde att lägga ner den!

Du förstår ju ingenting, LW drog tillbaka anmälan om ofredande då hon var RÄDD att det skulle bli värre.
Intressant att du tar SD så hårt i försvar, hade ni också en relation kanske.
Eller ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in